Bliżej branży
Czas pełen inspiracji i rzetelnej wiedzy – 13. Kongres Świata Przemysłu Kosmetycznego oraz 14. Kongres Świata Przemysłu Farmaceutycznego już za nami
Tegoroczny Kongres Świata Przemysłu Kosmetycznego i Farmaceutycznego, który odbył się w dniach 14-16 listopada, na długo pozostanie w naszej pamięci m.in. dzięki rekordowej liczbie uczestników – było nas ponad 550! Na przestrzeni kilkunastu lat to wyjątkowe wydarzenie stało się obowiązkową pozycją w kalendarzu specjalistów obu branż. Główną ideą Kongresu jest nie tylko dzielenie się wiedzą, lecz także budowanie i zacieśnianie relacji biznesowych oraz kształtowanie przyszłości sektorów farmaceutycznego i kosmetycznego.
Kongres rozpoczął się przedstawieniem oraz prezentacją naszych tegorocznych Gospodarzy Honorowych: Zakładu Farmaceutycznego Starpharma oraz Fabryki Kosmetyków MG Evolution®. Na dwóch salach wykładowych głos zabrali Piotr Malanowicz, dyrektor zakładu farmaceutycznego Starpharma oraz współwłaścicielka MG Evolution®, dr Żaneta Gortat-Stanisławska.
Dawka aktualnej wiedzy, czyli wykłady
Jak co roku, bogata i różnorodna tematyka kongresowa żywo interesowała zgromadzonych uczestników, którzy byli głodni najświeższej wiedzy z obu branż.
W części farmaceutycznej Kongresu uczestnicy mogli wysłuchać aż 38 wykładów zrealizowanych w 7 blokach tematycznych. Tematyka wystąpień obejmowała zagadnienia z zakresu takich problemów, jak kontrola jakości produktów leczniczych, utrzymanie ruchu w łańcuchu dostaw, nowe rozwiązania maszynowe czy innowacyjne systemy zarządzania produkcją.
Na zakończenie części merytorycznej, chętni mogli wziąć udział w warsztatach prawnych dla producentów leków oraz suplementów diety dotyczących tzw. borderline products, a prawdziwą „wisienką na torcie” była długo wyczekiwana debata na temat kierunków rozwoju branży.
Eksperci zgodnie zwrócili uwagę na fakt, że jednym z czynników najsilniej oddziałujących na branżę farmaceutyczną jest globalizacja, która w zależności od pozycji, jaką firma ma na rynku, może być zarówno szansą na dalszy rozwój, jak i zagrożeniem. Podstawowym motorem branży mają być jednak nowe technologie oraz umiejętności zarządzania i przetwarzania informacji, zaś pamiętać należy o ogromnym potencjale jakim jest kapitał ludzki. Debatę sprawnie moderował Tomasz Bereźnicki z firmy DPC Polska – Partnera Merytorycznego Kongresu.
Równie ciekawie było na sali wykładowej Kongresu Kosmetycznego. Prelegenci podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, prezentując najistotniejsze dla branży kwestie w przeszło 30 wystąpieniach. Tematy dotyczące m.in. kwestii odpowiedzialnego biznesu, wyzwań dla rozwoju opakowań, najnowszej generacji surowców czy rozwiązań i procesów produkcyjnych, przyciągały spragnionych wiedzy specjalistów. Nie zabrakło również wystąpień z zakresu jakości i bezpieczeństwa produktów kosmetycznych, w tym cieszący się dużym zainteresowaniem wykład pani Julii Brylak o tabu w przemyśle kosmetycznym.
Całość siedmio-blokowego programu merytorycznego zamknęły praktyczne warsztaty z pomiaru parametrów jakości produktu w przemyśle kosmetycznym, prowadzone przez Barbarę Bidzińską i Marcina Straszaka z firmy Eurotom.
Gdy dostawca spotyka odbiorcę, czyli stoiska firm
Kongres, jak co roku, odbył się w doskonale znanej już wszystkim formule wykładowo-wystawienniczej. Specjaliści obu branż mieli okazję zapoznać się z najnowszymi ofertami przedstawicieli dostawców towarów i usług dla przemysłu farmaceutycznego oraz kosmetycznego. Niektórzy wystawcy, z racji profilu swojej działalności, mogli zaprezentować rozwiązania dla obu zainteresowanych branż. Odwiedzający zapoznali się z najświeższymi propozycjami w zakresie opakowań i etykiet, surowców, kompozycji zapachowych, usług laboratoryjnych, aż po maszyny produkcyjne (z ich prezentacją oraz możliwością przetestowania). To właśnie ta kompleksowa oferta, obejmująca wszystkie etapy produkcji farmaceutycznej i kosmetycznej, jest największą wartością dla uczestników.
Zwieńczeniem wydarzenia, jak co roku, była Uroczysta Gala, podczas której organizatorzy podziękowali wszystkim prelegentom, wystawcom i uczestnikom, a także wyróżnili Honorowych Gospodarzy (ZF Starpharma, MG Evolution®), Partnerów oraz Sponsorów za nieocenioną pomoc w organizacji Kongresu. Stałym punktem wieczoru galowego jest losowanie nagród – czego i tym razem nie zabrakło.
Wycieczki na pożegnanie
Tradycyjnie, trzeciego dnia Kongresu, chętni uczestnicy mieli okazję odwiedzenia wybranego przez siebie zakładu produkcyjnego. Po fabrykach Starpharmy oraz MG Evolution® swoich gości oprowadzali Gospodarze Honorowi. Liczba zapisanych osób oraz wysoka frekwencja podczas tegorocznych wycieczek dowodziła ich niezwykłej atrakcyjności dla uczestników Kongresu.
Kolejna edycja już za rok! Tymczasem widzimy się w czerwcu na Targach PCI Days
Jak głosi przysłowie – wszystko co dobre, szybko się kończy. My jednak już planujemy kolejne, pełne rzetelnej wiedzy i ciekawych doświadczeń wydarzenia! Wraz z przyszłorocznymi Honorowymi Gospodarzami, Delpharm oraz Serpol Cosmetics, gorąco zapraszamy Państwa na Kongres 2024.
A w oczekiwaniu na to wydarzenie, zapraszamy serdecznie na czerwcowe Targi PCI Days, które odbędą się w warszawskim EXPO XXI.