Aktualności
Zmiany w zespole Kosmetycznych
Trudno w kilku słowach podsumować cały okres współpracy Blanki z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego. Dość powiedzieć, że przez wszystkie lata, od chwili powstania organizacji, była ona dla Kosmetycznych „stałą”, kotwicą. Sprawdziła się we wszystkich zadaniach, w towarzyszeniu władzom wszystkich kadencji i to dzięki jej tytanicznej pracy związek jest dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych organizacji branżowych w Polsce – mówi Wanda Stypułkowska, prezes Kosmetycznych. Charyzmę lidera poznaje się też po tym, z jaką wizją buduje i prowadzi zespół. To także mocna strona Blanki, która świetnie przygotowała swoich współpracowników na nadchodzące zmiany. Za to również jesteśmy jej niezmiernie wdzięczni.
Decyzja o zmianie jest kolejnym krokiem w karierze Blanki Chmurzyńskiej-Brown. Z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego związałam się na ponad połowę mojego zawodowego życia. Włożyłam w budowę tej organizacji moje najlepsze umiejętności i całe serce – mam nadzieję, że było to odczuwalne dla wszystkich, z którymi dane mi było pracować. Zostawiam organizację w olimpijskiej formie. Związek jest dziś najliczniejszy i najbogatszy pod względem liczby członków w całej swojej historii. Jesteśmy bardzo aktywnym i zaufanym partnerem dla Konfederacji Lewiatan, Cosmetics Europe i Rady Reklamy. Nie ma takiej struktury w administracji krajowej, Parlamencie Europejskim, Radzie, Komisji i Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli, która nie znałaby i nie ceniła naszej ekspertyzy. To dlatego, że zespół jest wyjątkowo mocny – kompetencje poukładane, każda z ekspertek świetnie obsadzona w swojej roli. To wszystko daje mi spokój i sprawia, że z ciekawością i pełnym zaangażowaniem będę mogła podjąć od listopada nowe obowiązki – podsumowuje Blanka Chmurzyńska-Brown, która nadal będzie pracować w branży kosmetycznej i wspierać rozwój związku w nowym miejscu.
Kto stanie za sterem związkowego biura? Kolejne pokolenie. Zmiana na stanowisku dyrektorki generalnej następuje płynnie, bowiem zostało ono jednogłośnie powierzone przez zarząd organizacji dr inż. Justynie Żerańskiej. Dotychczasowa senior regulatory affairs manager pracuje w zespole Kosmetycznych od ponad 6 lat, a z branżą jest związana od początku swojej kariery zawodowej. Znam ten sektor od podszewki. Zaczynałam od stażu zaraz po ukończeniu studiów, pracowałam w laboratorium wdrożeniowym, dziale R&D, współpracowałam z marketingiem i sprzedażą jako ekspert branżowy i szkoleniowiec, a ostatnie lata poświęciłam na zgłębianie zagadnień regulacyjnych i obostrzeń prawnych dla produktów kosmetycznych – zarówno ze strony producenta, jak i regulatora. Czuję się przygotowana do nowej roli i do reprezentowania sektora kosmetycznego na arenie krajowej i międzynarodowej. Mam też wsparcie wykwalifikowanego, 10-osobowego zespołu biura, który jest siłą naszej organizacji i teamem do zadań specjalnych, a to dodaje mi wiatru w żagle – komentuje Justyna Żerańska, która od 1 listopada br. obejmie stanowisko dyrektorki generalnej Kosmetycznych.
***
O Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni.pl)
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 21 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego rynku kosmetycznego, który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.
Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 17 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.
Związek skupia ponad 260 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, Jakość i bezpieczeństwo, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji. Więcej informacji na stronie www.kosmetyczni.pl.