Zakupy kosmetyków według generacji Z – najnowsze dane dotyczące preferencji zakupowych

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Generację Z stanowią osoby urodzone w roku 1995 i później, jako konsumenci stawiają na innowacje i jakość. Ważną rolę w kształtowaniu ich decyzji zakupowych odgrywają social media, które są nie tylko miejscem rozrywki, ale też kreowania wizerunku i kształtowania konsumpcji dla Generacji Z.

Z ostatnich badań wynika, że 67 % osób z Pokolenie Z oraz Millenialsów kupujących kosmetyki w Internecie, pochodzących z USA, Azji czy Europy, będzie wyczekiwało na obniżenie standardowych cen kosmetyków. Nawet jeśli jest to związane z całkowitym wyczerpaniem produktów. Część kupujących określana jako „super fani” danych marek deklaruje zapłatę rekomendowanej ceny, a nawet wyższej kwoty za produkty ekskluzywne czy limitowane. Szacuje się, że 21% wspomnianych kupujących skłania się ku zapłacie pełnej kwoty, w momencie, gdy będą jednymi z pierwszych osób, które otrzymają dany produkt. Z kolei 25% skłonna jest zapłacić nawet wyższą cenę, aby zdobyć produkt z limitowanej edycji.

Pokolenie Z oraz Millenialsi chętnie też poszukują okazji cenowych za granicą. Ankietowani najczęściej wskazywali, że dokonane przez nich zakupy odbywają się w sklepach chińskich, ale też Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Szwajcarii, Hiszpanii czy Indiach.

Clarissa Schealer, wiceprezes ESW ds. sprzedaży, urody, wellness i marek lifestylowych podkreśla, iż

„W branży, która skupiła się na niedostatku, ekskluzywnych dropach i ograniczonych zapasach, te nowe dane są dość sprzeczne z intuicją trendów, które osoby mające wpływ na urodę reklamują na TikTok”

Jednocześnie podkreślając, że „Młodsi konsumenci napędzają wzrost na rynku produktów kosmetycznych skierowanych bezpośrednio do konsumentów, ale pomimo swojej siły nabywczej nadal zwracają uwagę na ceny. Tworzenie limitowanych edycji produktów lub oferowanie najlepszym klientom wczesnego dostępu do nowych produktów może pomóc markom przezwyciężyć wrażliwość cenową w kluczowej grupie demograficznej branży kosmetycznej”.