Unilever zainwestuje 20 mln euro w Ukrainie i zbuduje fabrykę.

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Całość inwestycji Unilever będzie opierała się na założeniach firmy, polegających na tworzeniu produkcji o najwyższych standardach środowiskowych. Tym samym zostanie wykorzystana energia odnawialna, co przybliży firmę do postawionego celu na rok 2039, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto obejmującej cały łańcuch wartości.

W nowej fabryce zatrudnionych będzie około stu osób. Głównym obszarem działalności fabryki będzie produkcja środków higieny osobistej, takich jak żele pod prysznic czy też szampony, dobrze znanych marek Axe, Dove, TRESemmé, czy Clear. W pierwszej kolejności produkty będą przeznaczone na zaopatrzenie lokalnego, ukraińskiego rynku. W przyszłości firma planuje, aby produkty pochodząca z fabryki w obwodzie kijowskim również docierały do pozostałych rynków europejskich.

Jak podkreśla dyrektor generalny Unilever Ukraina- Vasyl Bovdilov – Ta inwestycja pokazuje nasze długoterminowe zaangażowanie na rzecz kraju i jego mieszkańców, w tym naszych pracowników, klientów i partnerów. To także odpowiedni sposób na uczczenie 30-lecia naszej działalności w Ukrainie, które będziemy obchodzić jeszcze w tym rok.

Nowy zakład produkcyjny stworzy miejsca pracy, zwiększy nasze moce produkcyjne, a przede wszystkim zaspokoi potrzeby ukraińskich konsumentów, dzięki wysokiej jakości, zrównoważonym produktom.

Unilever od początku wojny w Ukrainie angażuje się w pomoc. We współpracy z agencjami ONZ oraz pozarządowymi organizacjami lokalnymi zapewnia pomoc najbardziej potrzebującym mieszkańcom Ukrainy, pogrążonym w kryzysie wojennym. Przekazuje wsparcie finansowe, jak i swoje produkty, których wartość szacuje się na ponad 15 milionów euro. Swoim pracownikom oraz ich rodzinom od momentu wybuchu wojny zapewnia bezpieczeństwo. Angażuje się też w dostarczanie pomocy humanitarnej i jak podkreślają jej przedstawiciele, firma nadal będzie kontynuowała taką formę wsparcia dla ludności w Ukrainie. 

Przy okazji informacji o budowie nowej fabryki w Ukrainie, powróciła dyskusja na temat prowadzonej działalności Unilever w Rosji. Ujawniono, że w 2022 roku 2 procent zysku netto firmy pochodziło właśnie z produkcji oraz sprzedaży produktów w Rosji. W wydanym oświadczeniu przez Unilever firma podkreśla, że mimo wezwań do opuszczenia Rosji, nadal będzie kontynuowała swoją działalność na terytorium wspomnianego kraju – Rozumiemy, dlaczego Unilever jest wzywany do opuszczenia Rosji. […] Chcemy również jasno powiedzieć, że nie próbujemy chronić ani zarządzać naszą działalnością w Rosji. Jednak dla firm takich jak Unilever, które mają znaczącą fizyczną obecność w kraju, wyjście nie jest proste". 

Unilever jest obecny na sześciu kontynentach. W swoim portfolio posiada ponad 400 różnych marek z całego świata, jednak głównie koncentruje się na około trzynastu, najbardziej zyskownych markach określanych mianem „bilion-dollar brands. Głównie produkuje artykuły żywnościowe, produkty higieny osobistej oraz środki czystości. Jest brytyjską korporacją transnarodową, której siedziba znajduje się w Londynie, a początki jej działalności sięgają 1929 roku.