Rynek kosmetyczny w 2024 roku – jaki wpływ będzie miała sztuczna inteligencja? 

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Źródło: Fotolia

Firma badawcza ResearchAndMarkets w raporcie „Voice of the Industry: Beauty and Personal Care Key Highlights” ukazuje czynniki, które będą odgrywały znaczącą rolę w branży beauty w 2024 roku oraz kolejnych latach.

Raport “Voice of the Industry: Beauty and Personal Care Key Highlights”

Mimo szalejącej inflacji w ostatnich latach, z którą również zmagała się branża kosmetyczna, dana przedstawione przez analityków są optymistyczne dla tego sektora. “Umiarkowany “poziom inflacja w 2024 roku lub “znaczny” będzie odczuwalny dla branży higieny osobistej i kosmetycznej. Według danych zebranych wśród praktyków głównie w rejonie Ameryki Łacińskiej oraz Europy Zachodniej będzie to najbardziej odczuwalne. Do głównych działań firm reagujących na inflację zaliczane są podwyżki cen zarówno wszystkich produktów, jak i usług, podnoszenie cen tylko wybranych produktów lub akceptacja niższych marż zysku.

Sztuczna inteligencja w 2024 roku

Jednak to nie inflacja może odegrać najważniejszą rolę na światowych rynkach kosmetycznych. Prognozuje się, że umiejętne wykorzystanie i wdrożenie rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji może stać się czynnikiem decydującym o powodzeniu na światowych rynkach. Eksperci podkreślają, że w ciągu najbliższych 5 lat to właśnie sztuczna inteligencja może odegrać istotną rolę. Zarówno wykorzystanie sztucznej inteligencji w codziennych działaniach marketingowych, chociażby jak polepszanie wyników wyszukiwania produktów/usług w internecie, czy też usprawnienie obsługi klientów będzie odgrywało istotną rolę. Ponadto konsumenci darzą coraz większym zaufaniem różnego rodzaju technologie, w tym możliwości jakie daję sztuczna inteligencja w postaci generowania i personalizowania rozwiązań. Zarówno druk 3D, jak i biometria stają się już coraz bardziej powszechne, co też przekłada się na możliwość wykorzystania tych rozwiązań przez marki kosmetyczne. Zostało to zauważone przez ekspertów i ujęte w raporcie „Marki kosmetyczne wykorzystujące technologie do dostosowywania rozwiązań i personalizowania ofert zyskują przewagę”

Eksperci z ResearchAndMarkets podkreślają też, że sprzedaż będzie wzrastała przede wszystkim w dwóch kanałach, tj. w e-commerce oraz w dyskontach. Coraz większe zainteresowanie oraz wygoda, którą daje korzystanie z technologii cyfrowych przyczyni się do sprzedaży kosmetyków, a także produktów higienicznych w sieci.