Pokolenie Z na zakupach w sieci – najnowszy raport.

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Źródło: Fotolia

Agencja SW Research na zlecenie Media MarktSaturn Polska przeprowadziła w marcu 2024 roku badanie, z którego wynika, że aż 86,2 proc. młodych Polaków raz w miesiącu, a nawet częściej robi zakupy w aplikacji mobilnej lub online.

W badaniu wzięły udział osoby w przedziale wiekowym od 13 do 29 lat. Wśród ankietowanych to pokolenie Z najbardziej docenia e-commerce za możliwość kupowania bez konieczności przebywania w tłumach i kolejkach, co podkreślało aż 33,3 proc. Kolejną kwestią przemawiającą za wyższością tego typu zakupów była możliwość szybkiego porównania cen, co przekonuje 30 proc. ankietowanych. Ponadto szeroki wybór produktów przekonywał 29,4 proc., a wygodny dostęp 29 proc.

Czy pokolenie Z kupuje kosmetyki w sieci?

Wśród produktów najczęściej kupowanych w sieci znalazła się odzież i obuwie. Aż 70,6 proc. ankietowanych wskazało właśnie te produkty. Kolejne miejsce zajęły różnego rodzaju bilety, których zakup w sieci zadeklarowało 50,5 proc. oraz kosmetyki i produkty do pielęgnacji, których kupno przez internet zadeklarowało 44,8 proc.

Na co zwracają uwagę kobiety i mężczyźni na zakupach?

Na podstawie przeprowadzonych badań zauważono ciekawą zależność między kobietami, a mężczyznami. Zgodnie z wynikami, rabaty oferowane przez marki przyciągały przede wszystkim kobiety, 25,1 proc. ankietowanych kobiet potwierdziło, że są to dla nich istotne kwestie. Z kolei 31,3 proc. mężczyzn było zainteresowanych przede wszystkim wygodną formą dostawy.

Aplikacja aplikacji nierówna Dla wielu ankietowanych kluczową funkcją aplikacji okazała się możliwość sprawdzenia dostępności w konkretnym sklepie stacjonarnym. Aż 24,4 proc. ankietowanych w wieku od 13 do 29 lat potwierdziło, iż oczekuje, że taka opcja będzie dostępna w aplikacjach zakupowych. Dzięki niej mogą zobaczyć na żywo wybrany produkt, co ułatwi podjęcie decyzji zakupowej. Przedstawiciele pokolenia Z wymieniali również opcję dedykowanych rabatów- jest to istotna kwestia dla 39,6 proc. ankietowanych. Z kolei możliwość śledzenia przesyłki odgrywa istotną rolę dla 36,8 proc., a intuicyjny interfejs przekonuje 24,2 proc. ankietowanych. Pokolenie Z wskazuje też przewagę aplikacji, nad tradycyjnymi stacjonarnymi zakupami dzięki szybkiemu dostępowi do interesujących produktów, co podkreśla 20.9 proc.