Aktualności
RITUALS COSMETICS WKRACZA W ROK 2022 Z CERTYFIKACJĄ B CORP
Dzięki certyfikacji B CorpTM marka Rituals udowadnia, że tworzenie produktów luksusowych przyczyniających się do poprawy samopoczucia może iść w parze ze świadomym stylem życia, który ma na uwadze również dobro planety. Rituals z dumą dołącza do społeczności podobnych sobie biznesów, które wykorzystują swój potencjał ekonomiczny w dobrym celu. Na świecie jest już ponad 4000 B Corps w 153 branżach i w 77 krajach. Raymond Cloosterman, właściciel i założyciel kultowej marki zapewniającej dobre samopoczucie, mówi: Jestem więcej niż dumny ze zdobycia certyfikacji B Corp jako marki, która prawdziwie dba o zrównoważoną przyszłość. W Rituals dokładamy wszelkich starań, by robić więcej i więcej dla ludzi i dla planety, dlatego to dla nas ogromny zaszczyt dołączyć do globalnego ruchu zrzeszającego odpowiedzialne organizacje, którym zależy na przyspieszeniu zmian na lepsze.
Od momentu założenia firmy 20 lat temu Rituals nieustannie obiera za główny cel wspieranie dobrego samopoczucia swoich klientów. Naszą pasją jest, i zawsze była, przemiana codziennych rytuałów w chwile warte zapamiętania – tak, by nasi klienci mogli zwolnić i na nowo odnaleźć szczęście w najmniejszych rzeczach. Naszą bogatą kolekcją luksusowych, lecz przystępnych cenowo produktów do domu i pielęgnacji ciała, chcemy zainspirować konsumentów do tego, by na chwilę odeszli od gorączkowego szału codziennego życia. By zatrzymali się i zadbali o taki moment w trakcie swojego intensywnego dnia, w którym skupią się wyłącznie na swoim dobrym samopoczuciu.
Zdobycie certyfikatu B CorpTM czyni markę Rituals jednym z liderów w sektorze beauty, któremu udało się przejść przez rygorystyczną procedurę, prowadzącą do uzyskania najbardziej uznanej na świecie certyfikacji zrównoważonego rozwoju. Jako marka przykładamy wielką wagę nie tylko do dobrego samopoczucia naszych klientów i fanów, ale także do dobrostanu planety i jej zasobów. Nasz nowy status B Corp to zaledwie początek pełnej zaangażowania, niekończącej się podróży w kierunku zrównoważonego dobrostanu ludzi i planety.
Na naszej drodze do transformacji wyznaczyliśmy sobie trzy filary:
Czystość, Świadomość i Troska (Clean, Conscious & Caring)*
‘Czystość’ (Clean) to sprawdzone, wysokiej jakości produkty oraz starannie dobrane, naturalne składniki. W filarze ‘Świadomość’ (Conscious) skupiamy się na dokonywaniu zrównoważonych środowiskowo wyborów dotyczących naszych opakowań i naszej działalności, zaś filar ‘Troska’ (Caring) dotyczy wspierania i rozwijania programów przyczyniających się do tworzenia społeczeństw o pogłębionej świadomości.
Poniżej znajduje się podsumowanie działań, które już podjęliśmy:
CZYSTOŚĆ (CLEAN)
- 70% produktów posiada ponad 90% składników naturalnego pochodzenia. I każdego dnia ich przybywa.
- Wszystkie produkty oceniamy przy użyciu naszego narzędzia Clean & Conscious w zakresie ich obiegu, biodegradowalności, śladu węglowego oraz naturalnego pochodzenia.
- Wszystkie nasze produkty mają czysty, odpowiedzialnie dobrany skład i są przebadane dermatologicznie, by zapewnić nie tylko skuteczność ich działania, ale także bezpieczeństwo dla skóry.
ŚWIADOMOŚĆ (CONSCIOUS)
- Oferujemy szeroką gamę ekologicznych opakowań uzupełniających. Dla każdej kolekcji zapewniamy możliwość ponownego napełnienia opakowań od kremów do ciała, mydła do rąk, patyczków zapachowych, zapachów do samochodu i produktów do pielęgnacji skóry. Dla przykładu, wykorzystanie naszego opakowania uzupełniającego krem do ciała pozwala zredukować produkcję CO2 nawet o 70%, zmniejszyć zużycie energii o 65% i oszczędzić 45% na zużyciu wody. Ponadto, zastąpiliśmy większość naszych opakowań PET plastikiem z odzysku.
- 95% naszych produktów jest wytwarzanych w Europie. Współpracujemy tylko z odpowiedzialnymi dostawcami, których aktywnie monitorujemy i zachęcamy do nieustającego ulepszania ich działań w kwestiach społecznych i środowiskowych.
- Wszystkie nasze sklepy i biura działają dzięki ekologicznej energii elektrycznej. Ponadto, w naszych sklepach korzystamy z energooszczędnych żarówek LED i urządzeń oszczędzających wodę.
TROSKA (CARING)
- Rituals z dumą wspiera inicjatywy społeczne, takie jak Tiny Miracles od 2011 roku, pomagając kobietom w Bombaju, a także fundację Super Chill, która zajmuje się zapoznawaniem dzieci z treningiem mindfulness.
- Nasze forum ds. różnorodności i inkluzywności (Diversity & Inclusion board) dyskutuje o naszej kulturze, ustala plany, a jego aktualnym celem jest osiągnięcie równowagi płciowej (obecnie 60/40%) w naszym senior managemencie (International MT) do 2023 roku.
- Wszyscy pracownicy naszej głównej siedziby przyczyniają się do co najmniej jednego Karma Day każdego roku. To ponad 7,5 tysiąca godzin wolontariatu.
Niki Schilling, Dyrektor ds. Innowacji i Zrównoważonego Rozwoju w Rituals Cosmetics mówi: Certyfikat B Corp to forma oficjalnego uznania dla naszego zaangażowania i naszych wysiłków włożonych w kwestie związane ze zrównoważonym dobrostanem. Ta misja nie przestanie przyświecać naszym działaniom, to ciągła, nieustająca podróż, która zawsze będzie zakorzeniona w trzech filarach: czystości, świadomości i trosce.
Co dalej? Przyznanie certyfikacji B Corp wyznacza istotny moment uznania, potwierdza, że jesteśmy na właściwej drodze i zapewnia nam ramy do dalszego ulepszania naszej działalności.
Nasze najważniejsze cele** to:
- W 2022 roku zamierzamy dopracować nasze cele związane z emisją gazów cieplarnianych w ramach Scope 1, 2 i 3, tak, by skala redukcji pokrywała się z wymaganiami Porozumienia Paryskiego, co zaprowadzi nas do zużycia energii na poziomie zerowym netto: dokonamy jak najszybciej znaczącej redukcji emisji dwutlenku węgla, a następnie zneutralizujemy pozostałości z emisji.
- Do 2023 roku składy wszystkich naszych produktów będą zawierały co najmniej 90% składników pochodzenia naturalnego.
- Do 2025 roku wszystkie nasze opakowania będą nadawały się do ponownego napełnienia, recyklingu i/lub będą wykonane z materiałów z recyklingu.
- Do 2025 roku średnia ocena produktu w naszym narzędziu ewaluacyjnym Clean & Conscious wzrośnie z 63+ do 80+.
- Do 2025 roku wszystkie nasze produkty będą nadawać się do ponownego napełnienia, recyklingu i/lub będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
Hubertine Roessingh, Executive Director w B Lab Benelux, mówi: Bardzo się cieszymy, że możemy powitać na pokładzie B Corp markę w tym punkcie zwrotnym, gdy świat potrzebuje, by coraz więcej firm wykorzystywało swój biznesowy potencjał w dobrym celu. Zaangażowanie marki Rituals w nieustający rozwój oraz determinacja, by długoterminowo wnosić wartość do życia społeczności, pracowników, dostawców, klientów, a także nieść dobro środowisku – to wszystko doskonale widać w ogólnym wyniku firmy w ramach oceny B Impact. Gratulujemy marce Rituals i z niecierpliwością czekamy, aż będzie inspirować inne firmy, by podążały jej ścieżką i jednoczyły się w ramach B Corp jako marki beauty, które chcą coś zmienić!
*Więcej o idei Clean, Conscious & Caring na stronie RITUALS.com: Rituals Cares
**Więcej po angielsku o celach Rituals Cosmetics w zakresie zrównoważonego rozwoju, staraniach oraz o narzędziu Clean & Conscious: Rituals Sustainability Report
_______________________________________
B Lab
B Lab to organizacja non-profit tworząca międzynarodową sieć, która zmienia światową gospodarkę z korzyścią dla ludzkości, społeczności i planety. B Lab opracowuje normy, procedury, narzędzia i programy, które przyczyniają się do zmiany w zachowaniach, kulturze i strukturze kapitalistycznej. Motywujemy globalną społeczność B Corp do wspólnego działania w odpowiedzi na największe wyzwania stojące przed społeczeństwem. Współpracujemy z rządami, środowiskiem akademickim, koalicjami i innymi instytucjami, by napędzać systemy gospodarcze do zmiany.
Obecnie naszą społeczność tworzy 280 000 pracowników w ponad 4 000 B Corps w 77 krajach i 153 branżach. Ponad 150 000 firm zarządza swoim wpływem przy pomocy B Impact Assessment oraz SDG Action Manager. Aby dowiedzieć się więcej i dołączyć do ruchu, odwiedź stronę www.bcorporation.eu.
O certyfikowanych B CorporationsTM
Certyfikowane B Corporations, inaczej B Corps, to firmy zweryfikowane przez B Lab i spełniające najwyższe standardy w kwestiach społecznych i środowiskowych, a także w zakresie przejrzystości i odpowiedzialności biznesu.
O standardach B Lab
Standardy biznesowe B Lab dotyczące kwestii społecznych i środowiskowych określają to, jak firmy mogą wykorzystywać swój potencjał w dobrym celu. Stworzone dzięki nakładowi pracy zainteresowanych podmiotów, wnikliwym badaniom i ustalonym najlepszym praktykom, standardy stanowią podstawę wymogów certyfikacji B Corp i narzędzi B Lab do zarządzania wpływem. Ponadto, określają kształt programów i inicjowanych działań zbiorowych. Standardy są kontrolowane przez niezależny komitet doradczy B Lab (Standards Advisory Council) i pomagają firmom ulepszać, mierzyć i zarządzać ich wpływem na ludzkość oraz planetę.
O Rituals Cosmetics
Rituals Cosmetics to marka oddana idei zrównoważonego rozwoju i dobrego samopoczucia w świecie luksusowych produktów beauty. Umieszczając w jednym portfolio kosmetyki do kąpieli, do pielęgnacji ciała oraz produkty do domu, Rituals proponuje klientom nowy styl życia polegający na zamianie codziennych rytuałów w chwile warte zapamiętania. Każdy produkt jest inspirowany starożytną tradycją i pomaga odnaleźć szczęście w najmniejszych rzeczach. Poprzez szerokie portfolio produktów Rituals do naturalnej pielęgnacji ciała i skóry, zapachów do domu, oraz odzieży homewear, klienci mogą wzbogacić swoje życie o chwile dobrego samopoczucia. Firma Rituals powstała w 2000 roku w Amsterdamie i od tego czasu została uznanym światowym ekspertem w branży w ponad 33 krajach, w metropoliach takich jak Londyn, Paryż, Hongkong czy Nowy Jork, posiadając łącznie ponad 870 sklepów, 2750 punktów w ramach shop-in-shop oraz 5 obiektów spa. Dzięki podejściu opartemu o trzy filary: Czystość, Świadomość i Troskę, Rituals została dumnym posiadaczem certyfikacji B CorporationTM. Marka jest oddana temu, by nieustannie ulepszać swój wpływ w kwestiach społecznych i środowiskowych – główne założenia to składy w 90% pochodzenia naturalnego oraz opakowania, które będą się nadawały do ponownego napełnienia i/lub recyklingu, czy wykonane z materiałów z recyklingu. Ponadto, Rituals z zapałem wspiera 3 fundacje. Marka Rituals chce być prekursorem wśród luksusowych brandów, który udowodni, że piękno i dobre samopoczucie mogą iść w parze ze zrównoważonym rozwojem. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.rituals.com
Zobacz także
- Dr Irena Eris SA na początku roku wsparła Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111
- JAK POWSTAJĄ KULTOWE PRODUKTY? – SEKRET JAKOŚCI POLSKIEJ MARKI BARWA
- Lush dziękuje swoim klientom za pomoc w osiągnięciu kwoty 100 milionów funtów, przekazanych na cele charytatywne