Przegląd opakowań kosmetyków naturalnych i ekologicznych

Co ciekawego słychać w świecie opakowań kosmetyków naturalnych i ekologicznych? Wybierzmy się w małą podróż, która obejmie zarówno te najnowsze, jak i najciekawsze opakowania dostępne obecnie na rynku.

Na pierwszy ogień weźmy estońską markę Bonobo Cosmetics. Produkty wykonane w oparciu o starodawną wiedzę zielarską skierowane są do nowoczesnych i świadomych kobiet. Firma za pomocą opakowań przekazuje filozofię brandu: czystość, przejrzystość i minimalizm. Szklane opakowania uzupełnione są w gustowne etykiety eksponujące tylko najważniejsze cechy produktu. A całość jest zamknięta w estetycznym i ekologicznym kartoniku, którego powierzchnia również została odchudzona – pozbawiono go bocznych ścianek, oszczędzając dzięki temu dodatkową porcję surowca. Oczywiście nie każdy producent kosmetyków może sobie na to pozwolić, ale warto się nad tym zastanowić. Może twoje opakowania też da się jakoś
odchudzić?

Acure to pochodząca z Florydy marka kosmetyków wegańskich. Powstała z pasji do najwyższej jakości składników i również wykorzystuje opakowania do dzielenia się swoją filozofią. Dlatego na froncie kartonika czy tuby dominuje logo marki, nazwa, opis produktu i informacja o składnikach, których produkt NIE zawiera – parabenów, olejów mineralnych, silikonu i innych. Prosty zabieg z zastosowaniem wyrazistych i silnych kolorów oraz dynamicznego przecięcia kompozycji ukośną linią pozwolił na otrzymanie opakowania, które już na pierwszy rzut oka jest adresowane do innego odbiorcy niż przywołane powyżej Bonobo. Acure to marka skierowana do młodych, dynamicznych i odważnych ludzi, którzy nie boją się sięgać po to, co im się należy – i skutecznie komunikuje to za pomocą swoich opakowań.

Hawajska marka Mahalo przyciąga uwagę opakowaniami, ponieważ słoiczki zamknięto w bambusowych owijkach, które nadają całości bardzo naturalny i elegancki wygląd. W opakowaniach wycięto kształty poszczególnych wysp archipelagu. W połączeniu z owiniętymi w bambus nakrętkami efekt końcowy jest niesamowity. Zresztą cały brand marki jest spójny i przemyślany. Przesyłka od Mahalo zawiera także ręcznie wypełnioną bambusową kartę z indywidualną wiadomością skierowaną do klienta. Takie podejście sprawia, że każdy, kto kupił kosmetyki Mahalo, czuje się otoczony opieką i troską. Konsument ma świadomość, że uczestniczy w zindywidualizowanym doświadczeniu, za które jest gotów zapłacić odpowiednią kwotę. Nie byłoby to możliwe bez tak przemyślanych opakowań. To one są jednym z najważniejszych punktów styku z marką i od tego, jakie wrażenie zostawią po sobie, zależy to, jak będzie odbierany cały produkt.

Jeśli chodzi o minimalizm, to na rynku opakowań kosmetyków wyróżnia się również marka NOTO. Proste, wielkie logo dominuje zarówno na kartonikach, jak i na etykietach produktów. Dodatkowego smaczku dodaje umieszczenie logo na dwóch ściankach opakowania. Jest to z pewnością zabieg nietypowy i przyciągający wzrok. Taka mocna i czysta typografia pozwala dobrze wybrzmieć kolorystyce samych produktów, które mienią się naturalnymi, wibrującymi barwami. Dobrą decyzją są czarne nakrętki, ponieważ łączą się z kolorystyką napisów, nadają kompozycji ciekawego akcentu i również elegancji przez odpowiednią połyskliwość.

Delikatne i subtelne ilustracje nie pojawiają się zbyt często na opakowaniach naturalnych kosmetyków. Zastąpiła je typografia i geometryczne wzory, a szkoda, bo odpowiednio wykonane potrafią być ozdobą wielu opakowań. Warto zwrócić uwagę na ilustracje na opakowaniach, zwłaszcza jeśli w swoich produktach kładziesz silny nacisk na roślinne składniki. Charakterystyczna kreska natychmiast informuje o najważniejszym składniku, zapachu czy wyróżniku i przy okazji wyróżnia brand na tle innych. W przypadku kosmetyków Nourish Organic postawiono prezentować ilustracje roślin w całej gamie produktów. Taki zabieg dodał delikatności i lekkości projektom, czyniąc je nieco bardziej kobiecymi.

Podobne podejście do ilustracji ma australijska marka o swojsko brzmiącej nazwie MIÓD, która zajmuje się ręcznym wytwarzaniem organicznych kosmetyków. Odświeżone wersje opakowań debiutują na rynku w 2020 roku i obejmują aż 55 SKU. Kosmetyki są adresowane do obu płci i, o dziwo, ani miód, ani wosk nie są głównymi ich składnikami.

Jednak nazwa oddaje filozofi ę stojącą za produktami: tak jak pszczoły pracują razem, aby wytworzyć coś pożytecznego i zdrowego dla wspólnego dobra, tak założycielka brandu MIÓD dzieli się wiedzą i doświadczeniem ze swoimi klientami, by wyposażyć ich w wysokiej jakości produkty, które z powodzeniem zadbają o ich skórę.

Tekturowe opakowania z delikatnymi zdobieniami i ciekawymi ilustracjami dają naturalny feeling. Nie są też przesadnie rozbudowane, przez co użyta jest tylko minimalna ilość surowca.

Marka Amala to z kolei przykład tego, jak istotne jest dobranie nie tylko odpowiedniej szaty graficznej, typografii i kolorystyki etykiety, ale także detali będących częściami składowymi samego opakowania. Korzystanie z niestandardowych kolorów może podnieść cenę produkcji opakowania jednostkowego, ale czasem naprawdę warto zadbać o każdy szczegół. Zwłaszcza gdy mamy do czynienia z minimalistycznym opakowaniem, gdzie każdy detal projektu ma czas i miejsce, by odpowiednio wybrzmieć.

Może się okazać, że tak dopracowana kreacja pozwoli z kolei na pozbycie się uszlachetnień, dzięki czemu ostateczna cena pozostanie na tym samym poziomie. Im bardziej minimalistyczne opakowanie, tym bardziej konieczne staje się dbanie o każdy detal.

Antoni Łuchniak
Kółko i krzyżyk – studio graficzne
[email protected]

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 2/2020

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4742

    Twoja jesienna kuracja kwasami

    Jesień to idealna pora na przeprowadzenie kuracji kwasami. Wybierz profesjonalną pielęgnację, którą możesz wykonać sama w domowym zaciszu. Czytaj dalej

  • 4740

    Bogate składy w domowym SPA. Co potrafią masła do ciała?

    Skóra potrzebuje skutecznej, troskliwej i regularnej pielęgnacji o każdej porze roku. W chłodne dni w domowym SPA prym wiodą masła do ciała – ze względu na bogaty skład i… super moce. Świat beauty pozytywnie oszalał na punkcie maseł. I słusznie, ponieważ to wielofunkcyjne kosmetyki, które odżywiają, nawilżają skórę i… to jeszcze nie wszystko. Co wiesz o masłach do ciała? Czytaj dalej

  • 4739

    Odmłodzenie i odświeżenie. Dwa wyzwania dla skóry wokół oczu

    Delikatna skóra wokół oczu – szczególnie ta dojrzała – wymaga spersonalizowanej pielęgnacji nastawionej jednocześnie na kilka obszarów. Najważniejsze z nich to: anti-aging, niwelowanie cieni i likwidacja pojawiających się opuchnięć. Kosmetolodzy podkreślają, że kluczem do efektywności w tym zakresie jest połączenie dobrych nawyków pielęgnacyjnych z kombinacją odpowiednich składników aktywnych. Czytaj dalej

  • 4738

    Gorączka zakupów z Phlov by Anna Lewandowska. Te perełki upolujesz w świetnych cenach!

    Każda miłośniczka zakupów przez cały rok czeka na listopad, kiedy z okazji Black Friday w sklepach pojawiają się specjalne promocje i rabaty. To idealny moment, żeby ulubione kosmetyki upolować w najlepszych cenach i uzupełnić kosmetyczkę albo skompletować prezenty dla bliskich na Święta. Zobacz, jakie oferty na Black Week przygotowała marka Phlov by Anna Lewandowska! Czytaj dalej

  • 4733

    CUDOWNIE SREBRZYSTA REWOLUCJA DO WŁOSÓW BLOND

    YOPE rozszerza linię produktów do pielęgnacji włosów. Tym razem całą uwagę skupia wokół włosów w kolorze blond. BLONDE my HAIR to seria, która została stworzona z myślą o wszystkich osobach, pragnących połączyć zdrowie i piękny wygląd włosów z wyrafinowanym blaskiem blondu. To produkty, które staną się uzależnieniem! Czytaj dalej

  • 4732

    Hasło: objętość! Jak osiągnąć efekt burzy włosów?

    Puszyste, świetnie układające się włosy… Marzenie większości z nas i cel działania fryzjerów oraz trychologów! Piękne pasma to zdecydowanie te uniesione u nasady, lekkie, a zarazem pełne objętości. Jak osiągnąć upragniony efekt? Specjaliści stawiają na równowagę PEH, a także na połączenie odpowiedniej pielęgnacji i stylizacji. Czytaj dalej

  • 4731

    Odkryj idealne pomysły na prezenty świąteczne z marką Awesome Cosmetics

    W nadchodzącym sezonie świątecznym Awesome Cosmetics ma przyjemność zaprezentować swoje wyjątkowe kosmetyki pielęgnacyjne, stworzone z myślą o dostarczeniu najwyższej jakości doznań pielęgnacyjnych. Niezależnie od tego, czy szukasz prezentu dla bliskiej osoby, czy chcesz zaskoczyć siebie samego, Awesome Cosmetics przygotowało wyjątkowe propozycje, które doskonale wpisują się w magię świąt. Czytaj dalej

  • 4730

    Naturalna sól do kąpieli Korzenna Pomarańcza od Hagi - pielęgnacja zmysłów i ciała w jednym!

    Naturalna sól do kąpieli Korzenna Pomarańcza to rozgrzewająca mieszanka na jesienno- zimowe wieczory. Kąpiel w roztworze soli himalajskiej to prawdziwy rytuał pielęgnacyjno-kuracyjny, który pozytywnie wpływa na kondycję skóry oraz układ oddechowy. Szczególnie polecamy dla osób aktywnych fizycznie, przeciążonych pracą i tych kochających błogostan. Kąpiel łagodzi stany stresowe oraz relaksuje. Zapach linii Korzenna Pomarańcza to połączenie olejków eterycznych – z pomarańczy oraz przypraw korzennych. Czytaj dalej

  • 4729

    Świąteczna ZIAJA :) Sezonowe produkty już w sklepach!

    Czuć już oddech Świąt na plecach? Dlatego w sklepach Ziaja dla Ciebie i na stronie ziaja.com są już zestawy prezentowe oraz limitowana seria świąteczne aromaty. Czytaj dalej

  • 4728

    3 fakty na temat miceli. Poznaj cząsteczki o unikalnych właściwościach

    Efektywny demakijaż to klucz do pięknej i zdrowej cery. W przypadku skóry wrażliwej oczyszczenie powinno być perfekcyjne… i ekstremalnie delikatne. Czy to możliwe? Kosmetolodzy wskazują, że zdecydowanie tak – z pomocą miceli. Świat beauty pokochał te maleńkie „cząsteczki do zadań specjalnych”. Czego jeszcze o nich nie wiesz? Poznaj 3 fakty na temat miceli. Czytaj dalej

  • 4727

    Pełnia przyjemności z nowym czekoladowym żelem intymnym #Hello Love

    Długie jesienne i zimowe wieczory zachęcają do spowolnienia, odpoczynku, słuchania ulubionej muzyki, czytania książek, a także spędzania czasu we dwoje, rozpalenia w kominku, rozpieszczania zmysłów gorącą czekoladą. Warto doceniać ten szczególny czas, czerpać radość z naszej seksualności, wzbogacać życie intymne i podkręcać atmosferę w sypialni. Pomogą nam w tym naturalne i ultradelikatne żele intymne #Hello Love. Do wybory mamy wariant klasyczny a także nowy czekoladowy. Czytaj dalej

  • 4726

    Ochrona skóry jesienią

    Ochrona skóry jesienią to konieczność. Niskie temperatury i silne wiatry sprzyjają jej odwodnieniu i podrażnieniu. Wszechobecny smog wywołuje stres oksydacyjny, który przyspiesza procesy starzenia. Czytaj dalej

  • 4722

    Czarny listopad, bielsze zęby z Curaprox

    Wiele z nas marzy o pięknym, lśniącym uśmiechu, jednak nie każdy może go mieć. W tym celu próbujemy różnych metod, które pomogą rozjaśnić nasze zęby. Niestety stosowanie zwykłych produktów wybielających, może przynieść więcej szkód niż korzyści. Marka Curaprox pokazuje, że piękny uśmiech możesz uzyskać w bezpieczny, a zarazem delikatny i skuteczny sposób. Czytaj dalej

  • 4718

    Naturalne inspiracje w SPA dla włosów. Czego jeszcze nie wiesz o witaminach?

    Witaminy to substancje kluczowe z punktu widzenia równowagi naszego organizmu i synonim balansu niemal każdego z układów ciała. To jasne. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że witaminy mają także znaczący wpływ na kondycję włosów. Eksperci podpowiadają, które z witamin warto włączyć do swojej codziennej rutyny pielęgnacyjnej. Czytaj dalej

  • 4717

    Jesienna pielęgnacja BIO natural(na)!

    Chłodne, jesienne wieczory zachęcają do spędzania czasu w zaciszu własnego domu. Warto wykorzystać te chwile i po dniu wypełnionym obowiązkami, zrobić coś dla siebie. Koc i serial, a może wanna i książka albo domowe SPA? Każda forma relaksu to dobry wybór, ale jeśli wolny wieczór zamierzamy przeznaczyć na pielęgnację, to wiemy po jakie kosmetyki na pewno warto sięgnąć – te w 100% wegańskie z linii BIO natural od Instytutu Dermokosmetyków Ideepharm. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/