Nielsen: Sprzedaż kosmetyków w tygodniu 20. cały czas do góry

Kategoria: Aktualności Rynek kosmetyczny
1 min. czytania

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +8%, a w zestawieniu tydzień 20. wobec tygodnia 19. 2020 nieznacznie spadła o 0,5%. Wartość sprzedaży online w tygodniu 20. (vs tydzień 19.) 2020 spadła o 11%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu oczu +45%, kosmetyki do makijażu twarzy +28%, piwo +18%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: gumy do żucia -33%, świeże słodkie wypieki – 30%, bułki – 22%. 

W połowie maja obserwujemy w zakupach Polaków kontynuację trendów stwierdzonych we wcześniejszych tygodniach. Z jednej strony stopniowo wracamy do pracy w biurach i częściej robimy zakupy, z drugiej wciąż pozostajemy w domach, gdyż część ograniczeń nadal obowiązuje.  Wartość sprzedaży koszyka utrzymuje się na podobnym 8% poziomie, a do wzrostu najbardziej kontrybuują kosmetyki i piwo. Częstsze spotkania sprzyjają zakupom kosmetyków do makijażu oczu oraz twarzy, odpowiednio po +45% i 28%. Z kolei utrzymujący się wzrost wartości sprzedaży piwa +18% może wiązać się zarówno ze startem sezonu dla tej kategorii przy wciąż jeszcze zamkniętym w tygodniu 20. kanałem HoReCa, jak i rozwijaniem się zjawiska wirtualnych degustacji i spotkań na aperitif. We wskazanym okresie najwięcej tracą kategorie impulsowe, np. gumy do żucia -33% oraz ponownie słodkie wypieki – 30% i bułki -22%. Wygląda na to, że trend samodzielnych wypieków zostanie z nami na dłużej – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży zostały opracowane na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

 

Źródło: Nielsen