Aktualności
Marka Nivea na Topie w 2023 roku – rekordowa sprzedaż oraz wzrost e-commerce
Źródło: Fotolia
Marka Nivea jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w portfolio firmy Beiersdorf, osiągnęła sukces w roku obrotowym 2023. Dane finansowe potwierdzają, że rok ten był dla marki Nivea niezwykle udany, przynosząc rekordową sprzedaż na poziomie ponad 5 miliardów euro. Wynik ten jest efektem przekształcenia modelu operacyjnego, który został ukierunkowany na bardziej zglobalizowany oraz podejścia cyfrowego. Jednak nie tylko marka Nivea odniosła sukces – także Eucerin i Aquaphor, dermokosmetyki również należące do portfolio koncernu Beiersdorf, osiągnęły wzrost na poziomi 24 proc,, odnotowując sprzedaż w wysokości 1,3 miliarda euro. Ponadprzeciętne zainteresowanie produktami SunCare, a także kosmetykami, które zawierają tiamidol przyczyniły się do osiągnięcia danych wyników.
“Ten sukces utwierdza nas w przekonaniu o słuszności naszej wizji, aby stać się najlepszą firmą zajmującą się pielęgnacją skóry na świecie, wizji, która wymaga ciągłego rozwoju. Rok 2023 był również rokiem znacznych inwestycji strategicznych w naszą infrastrukturę cyfrową i fizyczną, naszą siłę innowacyjną, postęp w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz w naszych pracowników. Kroki te zapewnią nam dalszy silny wzrost w przyszłości.”
-podkreślił wyniki Dyrektor generalny Beiersdorf, Vincent Warnery
Rekordowa sprzedaż produktów Nivea
W 2023 roku marka Nivea przekroczyła próg 5 miliardów euro, dzięki czemu osiągnęła najlepszy w historii wynik. Ściślej ujmując sprzedaż nominalna była na poziomie 5,2 miliarda euro, co przełożyło się na organiczny wzrost na poziomie 16,2 proc. Mimo, że najwyższy wzrost odnotowano w kategorii pielęgnacji twarzy, aż o 18 proc, w ujęciu r/r, to do sukcesu przyczyniły się wszystkie kategorie i regiony z dwucyfrowymi wzrostami oraz sprzedaż w e-commerce.
Wzrost w kategorii dermokosmetyków
Marki dermokosmetyków należące do Beiersdorf, takie jak Eucerin oraz Aquaphor odnotowały wzrost o 24 proc. w ujęciu organicznym. Sprzedaż nominalna wzrosła do poziomu 1,3 miliarda euro. Na wynik ten wpłynęło kilka czynników, między innymi ponadprzeciętna sprzedaż produktów Sun Care, ekspansja w sektorze e-commerce, a także wzrost popularności produktów, które zawierają opracowany i opatentowany przez Eucerin składnik tiamidol. Niebywały dotąd sukces sprzedaży został odnotowany w USA, gdzie Aquaphor osiągnęła dotychczas najwyższy w historii wynik sprzedaży organicznej oraz nominalnej. Zauważalny wzrost sprzedaży dermokosmetyków był również na Bliskim Wschodzie, Afryce czy Ameryce Łacińskiej.
Rekordy w Beiersdorf
Rok 2023 dla Beiersdorf był pod wieloma względami rekordowy. Sprzedaż w roku obrotowym 2023 osiągnęła poziom 9,5 miliarda euro, co przełożyło się na wzrost organiczny o 10,8 procent. Mimo wielu inwestycji wzrost został odnotowany również w wyniku operacyjnym z niemal 1,2 miliarda euro w roku 2022 do około 1,3 miliarda w 2023 roku. Tym samym poprawiła się marża EBIT –13,4 procent (w roku 2022, 13,2 proc.).
“Kontynuowaliśmy naszą trajektorię wzrostu z ostatnich lat, ponownie osiągając dwucyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w trudnym otoczeniu rynkowym. W 2023 roku byliśmy najszybciej rozwijającą się firmą kosmetyczną na świecie i dotrzymaliśmy obietnicy rentownego wzrostu.”
dodał Dyrektor generalny Beiersdorf
Wzrost zauważalny jest w całym segmencie Consumer Business Beiersdorf, który odnotował sprzedaż na poziomie 7,8 miliarda euro w roku 2023, co jest wynikiem wyższym w porównaniu z rokiem 2022, gdzie wartość ta była na poziomi 7,1 miliarda euro. Istotnym elementem osiągniętego sukcesu firmy była równowaga pomiędzy wolumenem a ceną oraz efektywne zarządzanie kosztami. Ponadto w 2023 roku sektor e-commerce wzrósł o 19 proce., co też przyczyniło się do rozwoju firmy.
Spadki Chantecaille oraz La Prairie
Luksusowe marki z portfolio Beiersdorf odnotowały spadki. W przypadku Chantecaille odnotowano spadek na poziomie 18,4 proc., a La Prairie o 15,4 proc. Wynik ten łączony jest z trudnym otoczeniem rynkowym w branży travel retail oraz w Chinach kontynentalnych. W wyniku czego zostały podjęte decyzje o uporządkowaniu zapasów marek, a także wprowadzeniu innowacji, które będą miały na celu ulepszenie struktur handlowych oraz zwiększenia działalności w branży turystycznej w obrębie handlu detalicznego.
Rozwój i inwestycje Beiersdorf
2023 rok obfitował w Beiersdorf w liczne inwestycje. Między innymi została otwarta nowa fabryka w Lipsku, a także zainwestowano w globalny łańcuch dostaw oraz infrastrukturę. 250 milionów euro zostało przeznaczonych przez firmę na otwarcie kampusu Beiersdorf. Tym samym nowa siedziba zajmuje powierzchnię aż 51 tysięcy metrów kwadratowych i znajduje się w Hamburgu.
Firma w 2024 roku planuje sfinalizować modernizację oraz rozbudowę zakładu znajdującego się w Polsce oraz w Meksyku.