Aktualności
Czy SKINLY zrewolucjonizuje podejście do tworzenia produktów kosmetycznych?
SKINLY – nowoczesne podejście
Naukowcy z Beiersdorf wykorzystali sztuczną inteligencję, która w szybki sposób analizuje dane i co najważniejsze wyciąga z niej pogłębione wnioski. Ponadto łatwość w obsłudze urządzenia, dostępność aplikacji na smartfony oraz zastosowanie nowoczesnej technologii sprawiają, że firma będzie mogła poszerzać wiedzę na temat kondycji skóry oraz gromadzić najnowsze dane dla naukowców. SKINLY jest poręcznym urządzeniem, wyposażonym w kamerę posiadającą trzy źródła światła – światło bezpośrednie, światło stymulujące fluorescencję oraz światło spolaryzowane. Dodatkowo posiada też czujnik wilgoci. Dzięki połączeniu z aplikacją konsumenci mogą z łatwością uzyskać dostęp do indywidualnych raportów dotyczących ich stanów skóry. Indywidualne analizy polegają na pomiarach wykonywanych dwa razy dziennie na poszczególnych obszarach: pod oczami, na policzku, czole oraz przedramieniu. Gromadzone dane pozwalają określić wiek skóry, jej odcienie, osiadłe zanieczyszczenia występujące na skórze czy też głębokość zmarszczek. Uczestnicy badania przeprowadzonego przez Beiersdorf mogli także korzystać z pozostałych funkcji aplikacji, takich jak rejestracja danych dotyczących snu, odżywiania, cyklu menstruacyjnego, specyficznych cech skóry czy warunków klimatycznych, w których są wykonywane pomiary.
7 milionów badań, 17 tysięcy uczestników, 90 milionów obrazów skóry
W wywiadzie opublikowanym przez firmę, naukowcy Beiersdorf wyjaśnili, na czym polega badanie, jakie zastosowali technologie, a także ukazali niespotykane dotąd możliwości czerpania danych bezpośrednio wpływających na przyszłość tworzenia kosmetyków.
Jak podkreślają, badanie SKINLY trwa już od 2020 roku, co pozwoliło na przeprowadzenie ponad siedmiu milionów pomiarów skóry. W badaniach wzięło udział ponad 17 tysięcy uczestników w wieku od 18 lat do 80 plus, tym samym wygenerowano ponad 800 milionów punktów danych oraz 90 milionów obrazów skóry. Początkowo badania były prowadzone w Niemczech, później w Korei Południowej, Chinach oraz Tajlandii. Z uwagi na przemieszczanie się uczestników w trakcie badania naukowcom udało się zgromadzić dane pomiarowe wykonywane w ponad 50 krajach, tym samym ukazując jaki wpływ na skórę mają zmieniające się warunki klimatyczne i środowiskowe.
Ocena skóry pod kontrolą
Z danych zebranych w przebiegu dotychczasowych badań wynika, że wielu uczestników nie jest w stanie właściwie ocenić swojej skóry, co może wpływać na dobór niewłaściwej pielęgnacji, która nie jest dopasowana do indywidualnych potrzeb ich skóry. Z punktu widzenia rozwoju badań nad różnorodnością skóry, możliwość analizy wartościowych danych dostarczanych przez uczestników daje niespotykaną dotąd szanse na wyciągnięcie wartości informacyjnej oraz wniosków do rozwoju prac badawczo-rozwojowych.
Naukowcy wspierani przez AI
Zastosowanie sztucznej inteligencji ma przede wszystkim wesprzeć naukowców w pozyskiwaniu i analizie danych. Jak podkreślają przedstawiciele Beiersdorf, AI traktują jako wartościowe narzędzie, dzięki któremu przewaga naukowców w badaniach nad skórą jeszcze bardziej wzrośnie. Dotychczas w Beiersdorf nie powstały nowe produkty będące wynikiem analizy zebranych danych, jednak naukowcy wierzą, że wykorzystanie AI przyczyni się do opracowania szybszych i bardziej skutecznych formuł kosmetyków.
Zobacz także
- Dr Irena Eris SA na początku roku wsparła Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111
- JAK POWSTAJĄ KULTOWE PRODUKTY? – SEKRET JAKOŚCI POLSKIEJ MARKI BARWA
- Lush dziękuje swoim klientom za pomoc w osiągnięciu kwoty 100 milionów funtów, przekazanych na cele charytatywne