Aktualności
Cosmoprof Worldwide Bologna 2020 – przygotowania do największych targów kosmetycznych na ostatniej prostej!
– Dzięki swojej 53-letniej historii Cosmoprof Worldwide Bologna jest wyjątkowym wydarzeniem na międzynarodowej scenie targowej – powiedział Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere podczas konferencji prasowej, jaka odbyła się 5 marca w Mediolanie i dodał
– Cosmoprof to wydarzenie będące punktem odniesienia dla operatorów i firm na całym świecie . Edycja 2020 to w Bolonii ponad 3000 firm – ponad 70% z zagranicy – i ponad 265 000 odwiedzających…
Polska w tym roku będzie reprezentowana przez ponad 160 firm, choć wielkich nieobecnych z roku na rok przybywa…
–Cosmoprof co roku zaskakuje i przynosi szereg długofalowych korzyści. Zamierzamy jak zwykle wykorzystać cały wachlarz możliwości, który stwarza. Liczymy na owocne kontrakty i zaskakujące, nowe Aktualności. W tym roku w Bolonii wystawiać będziemy się po raz 16-sty. Na 56m² standzie, organizowanym w ramach polskiego pawilonu narodowego w hali 16, zaprezentujemy całe portfolio – make up, skin care, koloryzację włosów oraz perfumerię. Debiut będzie też miała nasza najnowsza marka, skierowana do młodszej grupy odbiorców. Na stoisku skorzystać będzie można z fachowych porad makijażowych oraz profesjonalnego wizażu.
W tym roku stawiamy przede wszystkim na make up. Głębokie zmiany objęły markę INGRID, która przeszła rebranding zyskując nowy design, jakość, topowe nowości i sposób komunikacji. Debiutem na Cosmoprof będzie też zupełnie nowy brand makijażowy, dedykowany młodszej grupie odbiorców, który wyróżnia doskonała jakość, wyrazista grafika, i w którym zawierają się główne Aktualności rynkowe.
Zawsze mamy umówione spotkania z dotychczasowymi Klientami. To doskonała szansa wymiany doświadczeń i aktualizacji informacji w wielu obszarach. Ponadto to idealne miejsce do pozyskania nowych odbiorców. Cosmoprof to także świetne miejsce dla działów marketingu, r&d i kreacji, bo to tu można odnaleźć kierunek rozwoju branży kosmetycznej – podsumowała przygotowania Verony Katarzyna Olędzka
Do firm, które systematycznie wystawiają się w Bolonii należy także Bielenda
– Cosmoprof Bolonia to największe targi w roku, do których zawsze mocno się przygotowujemy. To doskonała okazja do spotkań z naszymi dystrybutorami i możliwość rozpoczęcia współpracy z nowymi partnerami. Od kilku sezonów organizatorzy targów mocno stawiają na różnorodność i obecność firm z całego świata, dzięki czemu w jednym miejscu można nawiązać relacje handlowe z wieloma, potencjalnymi dystrybutorami – powiedział nam Adrian Winiarz, Export Director Bielenda Kosmetyki Naturalne
Aby pokazać prognozy i Aktualności przyszłości sektora, Cosmoprof przedstawia 5 nowych obszarów specjalnych, nazwanych garden – ogrodami, w których zaprezentowane zostaną:
- innowacje
- przewidywania kolorów i materiałów, jakie będziemy używać do 2030 roku
- Aktualności
- tendencje w sektorze perfumerynym
- fazy życia produktu, od jego powstawania do sprzedaży i używania przez profesjonalistów
Cosmoprof Worldwide Bologna stawia przed sobą jako ważny cel ułatwienie możliwości biznesowych firmom i operatorom, a tym samym rozwój rynku kosmetycznego. Chcąc ułatwić wizyty międzynarodowym operatorom, utrzymano daty otwarcia z ostatnich edycji. Od czwartku 12 do niedzieli 15 marca 2020 czekają na zainteresowanych sektory Cosmopack i Cosmo|Perfumery & Cosmetics oraz Cosmoprime, obszar poświęcony wysokiej klasy perfumerii. Od piątku 13 do poniedziałku 16 marca wystawiają się kanały Cosmo | Hair & Nail & Beauty Salon
W tym roku więcej powierzchni przeznaczono na 23 pawilony narodowe, w ramach których obok licznie reprezentowanej Polski wystawiają się: Belgia, Chiny, Brazylia, Francja, Niemcy, Japonia, Grecja, Indonezja, Izrael, Korea, Łotwa, Rumunia, Hiszpania, Szwecja, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania, USA, a po raz pierwszy Mongolia, Czechy i Rosja, której warto przyjrzeć się szczególnie uważnie.
Od lat mocnym punktem polskiego pawilonu narodowego jest firma Eveline, od 2005 roku wystawiająca się na tych najważniejszych dla branży kosmetycznej targach
–Targi Cosmoprof w Bolonii to wydarzenie, do którego przygotowujemy się bardzo starannie, z dużym wyprzedzeniem. Jest bardzo prawdopodobne, że w tym roku, w związku z zagrożeniem koronawirusem, będzie mniej wystawców z rynków azjatyckich. Już dziś należy zakładać, że problem ten będzie miał wpływ na gospodarkę i kwestie związane z importem i eksportem na rynki azjatyckie, oczywiście skala na ten moment jest trudna do przewidzenia – powiedziała Karina Kozerska – dyrektor marketingu Eveline Cosmetics, dodając
–Zapraszamy naszych obecnych i potencjalnych partnerów biznesowych z całego świata na stoisko Eveline Cosmetics, które w tym roku mieści się w pawilonie 16, miejsce G8e-H3f. Nie będzie nas trudno znaleźć, nasze stoisko na pewno zwróci uwagę elegancją i klasą, a produkty swoją jakością zainteresują nawet najbardziej wymagających klientów.
Zaprezentujemy nowe kosmetyki do makijażu, pielęgnacji skóry twarzy, ciała i włosów, oparte o innowacyjne składniki aktywne. Silną markę jaką jest Eveline Cosmetics zbudowaliśmy dzięki konsekwentnej realizacji strategii, która polega na tym, że oferujemy naszym konsumentom szeroki wachlarz najwyższej jakości, a jednocześnie przystępnych cenowo produktów. W kategorii makijaż stawiamy na jakość, a także śledzimy najnowsze, światowe Aktualności. Dbamy też o to, aby wszystkie nasze produkty były wygodne w aplikacji i przyjemne w stosowaniu.
Wśród naszych nowości klienci znajdą m.in. nowe linie, takie jak: Glycol Therapy, w skład której wchodzą profesjonalne, inspirowane zabiegami gabinetowymi kuracje, z wysokimi procentowymi stężeniami składników aktywnych, hipoalergiczną linię Bio Hyaluron Ekspert, opartą na synergicznym połączeniu 6 form kwasu hialuronowego, w tym 100% biozgodnej, identycznej jak w skórze, zgłoszonej do patentu formy BioHya50. Wszystkie cząsteczki kwasu hialuronowego wykorzystane w tej serii są pochodzenia naturalnego, co jest zgodne z trendem ECO. Zaprezentujemy też nowe produkty wyszczuplające w linii Slim Extreme 4D z 96% składników pochodzenia naturalnego. Nie zabraknie również bogatej oferty nowości do makijażu.
Tegoroczny Cosmoprof to premiera dla Optima Natura:
–Wystawiamy się po raz pierwszy więc już sam fakt uczestnictwa to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie. Znajdziecie nas w hali 16, nr stoiska L 19 B (blok I18 – L19). Szukamy dystrybutorów dla Optima Natura eksperta w aromaterapii.Mamy nadzieję spotkać ciekawych partnerów z Europy opierających współpracę na długoterminowych relacjach zawartych dla obopólnych korzyści – powiedział Jacek Szkurłat
COSMOPROF WORLDWIDE BOLOGNA 2020 – podział na sektory
COSMOPACK, skupiający producentów maszyn i markek własnych, dostawców składników i surowców, pokazujący najnowsze technologie produkcji prezentowane przez wiodące firmy w branży z roku na rok przybiera na sile. Wystawców znajdziemy w pawilonach 20, 15, 18 i wewnątrz hali 19.
Tu Polskę reprezentuje m.in od 10 lat Polipack
–Jedziemy z bardzo dobrym nastawieniem, nasza oferta powiększyła się o nowe opakowania, nasze działania są coraz bardziej w duchu EKO – chcemy zaprezentować się od jak najlepszej strony.
W każdym roku jesteśmy bardzo zadowoleni. Te targi pozwalają nam na przeprowadzenie dużej liczby rozmów z naszymi klientami oraz potencjalnymi klientami.Zaprezentujemy nowa rodzinę butelek PET, dwa nowe typy słoików PET, opakowania z systemem refill, opakowania eko – dowiedzieliśmy się od Karoliny Walaszek z firmy Polipack
COSMO | PERFUMERY & COSMETICS odbywaja się w te same dni Cosmopack w pawilonach 16, 16A, 22, 26, – 29B i 19 firmy perfumeryjne i kosmetyczne, hala 21N produkty green i Cosmoprime, w hali 14. Ta część to ponad 26 procent wszystkich wystawców Cosmoprof.
–To już 5 edycja, na której się wystawiamy! W grudniu obchodziliśmy 5-lecie powstania marki Resibo i jednocześnie uruchomienie naszego sklepu internetowego, a więc w marcu będziemy świętować 5-lecie Resibo w Bolonii! Niezmiennie nasze stoisko można znaleźć w hali 21 Natural & Organic, gdzie zapraszamy, aby poznać nasz Team, zobaczyć design stoiska i odkryć nowości i plany na 2020 rok! – poinformowała nas Małgorzata Kawalec, Export Key Account Manager w Resibo dodając
– Jak co roku, przygotowania do Cosmoprof rozpoczęliśmy z dużym wyprzedzeniem, już w grudniu, aby móc wykorzystać maksymalnie tę inwestycję. Począwszy od wyglądu stoiska, które stało się już naszym znakiem rozpoznawczym i wizytówką, poprzez materiały które zabieramy, aż po nowości i zaplanowanie spotkań. Nastawiamy się na bardzo intensywne, ale także owocne dni, dlatego ta faza odpowiednich przygotowań mocno nas pochłania. Planujemy wiele spotkań z naszymi klientami oraz osobami, które poznaliśmy na innych imprezach targowych, ale także nastawiamy się na spotkanie zupełnie nowych ludzi, którzy jeszcze nas nie znają.
Po krótce: kalendarze spotkań już się zapełniają, nowości w produkcji, a temperatura przygotowań ciągle rośnie, aby 12 marca otworzyć stoisko z pełną energią i szerokimi uśmiechami!
Każda edycja Cosmoprof jest dla nas bardzo ważna, ale jednocześnie zupełnie inna. Przede wszystkim z roku na rok jesteśmy mocniejsi, zarówno bogatsi w doświadczenie w eksporcie, w obecności na rynkach zagranicznych, jak i w same produkty. Wspominając pierwsze targi w 2016, gdzie mieliśmy 6 referencji i małe stoisko, nie tylko my, ale nasi klienci, znajomi i przedstawiciele innych polskich marek widzą zmianę, jaka ciągle się odbywa w Resibo. Dziś w portfelu marki mamy 20 produktów, a kolejnych 8 nowości w planie na 2020! Nasze stoisko jest wyróżniane i wymieniane przez organizatorów jako przykład bardzo ciekawych aranżacji. Jesteśmy aktywni w pozyskiwaniu nowych rynków i oprócz bardzo mocnej pozycji w Polsce w sektorze kosmetyków naturalnych, można nas spotkać w 11 krajach! Wielu z naszych klientów poznaliśmy właśnie na poprzednich edycjach Cosmoprof w Bolonii, a w ubiegłym roku po raz pierwszy gościliśmy podczas eventu naszego włoskiego Dystrybutora, który ponownie wysyła delegację na tegoroczną edycję.
Pierwszą nowością do poznania i przetestowania w tym roku będzie Naturalny Krem Liftingujący, który dzięki zawartości wyjątkowych i bardzo rzadko stosowanych w kosmetykach składników podkreśla, jak bardzo ważna dla nas, w Resibo, jest skuteczność produktu. Udowadniamy klientom, że naturalna pielęgnacja nie jest tylko „zdrowsza” dla skóry, ale dzięki naszym recepturom jest wyjątkowo wydajna i efektywna. Naturalny Krem Liftingujący jest także pierwszym kremem w Resibo, który pakowany jest w szklany słoiczek, ponieważ chcemy być coraz bliżej środowiska i poszukujemy odpowiednich rozwiązań opakowaniowych.
Pozostałe dwie nowości pozostawię osnute tajemnicą i zapraszam na nasze stoisko, aby je zobaczyć, a proszę mi wierzyć – naprawdę warto!
Cosmoprof Bolonia dla Resibo to sentyment, bo tu pokazaliśmy markę klientom zagranicznym po raz pierwszy. To także okazja do poznania wielu ludzi, zbudowania relacji, prezentacji naszych produktów i jednocześnie edukacji, dlaczego warto je wybierać. To czas lansowania nowości i planowania dalszych działań na kolejny rok, spotkań i ustaleń zarówno z kontrahentami zagranicznymi, jak i polskimi. Czekamy w gotowości na marzec! 🙂
W pawilonie naturalnym 21 od lat godnie nas reprezentuje i bardzo pozytywnie wyróżnia się Nacomi
–Targi w Bolonii to największe i najważniejsze targi branży kosmetycznej na świecie – nie mogłoby nas tam zabraknąć. Z jakim nastawieniem jedziemy do Bolonii w tym roku? Zdecydowanie bojowym! Bardzo mocno inwestujemy w rozwój eksportu marki Nacomi. Nie ma lepszych targów niż Cosmoprof Bologna aby nawiązać kontakt z Kupcami i Dystrybutorami z całego świata. Jako producent kosmetyków naturalnych, które wyraźnie odróżniają się od oferty konkurencji, mamy się czym pochwalić i na pewno to zrobimy.
To już nasza 6 wyprawa do Bolonii. Jak co roku można nas będzie znaleźć w pawilonie naturalnym N21.
Mamy wrażenie, że w pawilonie, w którym się wystawiamy, czyli naturalnym, wyróżniamy się na tle 90% wystawców. Nasze produkty mocno wyłamują się z konwencji naturalnych kosmetyków, pod względem samej koncepcji, formy oraz designu.
Zaprezentujemy liczne nowości dedykowane pielęgnacji skóry twarzy. Do naszej dotychczasowej oferty dołączyły Hydrolaty i Toniki, Maseczki Oczyszczające i Pielęgnacyjne oraz 3 rodzaje Serum do twarzy. Zaskoczymy odwiedzających niepowtarzalnymi Pyłkami Oczyszczającymi oraz naszym bestsellerowym Czarnym Mydłem w 3 nowych odsłonach. W tym roku mocno stawiamy na niezwykłe kompozycje składników aktywnych, które łączymy z najcenniejszymi olejami naturalnymi. A na zbliżające się ciepłe miesiące przygotowaliśmy pachnące owocami nawilżająco-chłodzące Mgiełki do Ciała.
Cosmoprof Bolonia to ogromna szansa na nawiązanie cennych kontaktów. Dlatego też co roku dokładamy starań aby przyciągnąć uwagę Odwiedzających ciekawym designem stoiska oraz prezentowanymi nowościami. W tym roku też nie zawiedziemy! Zapraszamy! Przekonajcie się sami! – tak Anna Miodońska, specjalista ds. eksportu w firmie F.P.U.H. “KAMIL” KAMIL GAWLIŃSKI zachęca do odwiedzenia stoiska marki Nacomi
COSMO|HAIR & NAIL & BEAUTY SALON to ponad 50 % wszystkich wystawców edycji 2020, znajdziemy ich w halach 25, 31, 32, 33 i 35. Również w tym sektorze Polska ma wielu i mocnych graczy. W ubiegłym roku z dużym powodzeniem zadebiutowała w Bolonii krakowska firma Słowianka, której pokazy w wykonaniu Natalii Larina, wielokrotnej mistrzyni świata w zdobieniu paznokci przyciągały tłumy. W tym roku Słowianka też przewiduje niespodzianki dla swoich fanów, jak nam powiedziano w firmie:
COSMOPROF to dla nas szansa na zaprezentowanie naszych produktów, ale przede wszystkim wartości jakie nami kierują w kreowaniu naszego portfolio produktów i usług. Profesjonalizm, wiedza i sztuka – to tymi wartościami chcemy wzbudzić zainteresowanie naszych przyszłych klientów. W trakcie targów zaprezentujemy topowe produkty marki, najnowsze kolekcje lakierów hybrydowych oraz gorące Aktualności w świecie stylizacji paznokci.
Otwarte będą zarówno stanowiska sprzedażowe jak i miejsce na spotkania biznesowe. Kreatorka naszej marki – Natalia Larina – wykona na żywo wyjątkowe pokazy stylizacji paznokci. Jedziemy na COSMOPROF pełni pozytywnej energii, zapału i zaangażowania. Serdecznie zapraszamy do Hall 36, stand: I28-L27.
W ubiegłym roku gościliśmy na targach COSMOPROF po raz pierwszy. Spotkaliśmy się z ogromnym zainteresowaniem naszych produktów. Liczymy na to, że w tej edycji grono naszych klientów się powiększy.
Na targi COSMOPROF BOLOGNA 2020 przygotowaliśmy m.in. 3 topowe nowości:
CARE BUILD BASE – jedna z najtrwalszych baz od Slowianka Nail Trends, stworzona dla osób, które mają problem z osłabioną płytką paznokciową. Keratyna zawarta w bazie sprawia, że płytka paznokcia staje się bardziej twarda i odporna na mechaniczne uszkodzenia. Dzięki swojemu składowi umacnia paznokcie, a dodatkowo pozwala uzupełnić uszkodzoną płytkę i delikatnie przedłużyć paznokcie. Dzięki Care Build Base stylizacja na paznokciach jest trwała do 4/5 tygodni. Można jej używać jako podkład do ulubionego lakieru hybrydowego lub żeli.
W pawilonie 36, choć nie tylko będzie też prezentować swoje produkty Silcare .
–Już nie możemy się doczekać! Choć to nie pierwszy raz, kiedy uczestniczymy w targach w Bolonii, to po raz pierwszy będziemy tam zupełnie odmienieni. Będziecie mieli okazję zobaczyć nas w nowej odsłonie, i co najlepsze, nie jest to jeszcze finalna wersja nowego Silcare – nasza zmiana ciągle trwa. Jesteśmy pełni niesamowitej energii, o czym przekonacie się odwiedzając nasze stoisko. Warto być z nami, żeby poczuć naszą energię, żeby przeżyć to wydarzenie razem z nami – mamy moc- powiedziała z ogromym etuzjazmem Sylwia Lemańczyk, dodając
-Po raz 6. będziemy dla Was na targach. Pierwszy raz odwiedziliśmy targi Cosmoprof już w 2015 r., i choć nasze pierwsze stoisko miało wtedy tylko 12 m2, to wróciliśmy stamtąd z apetytem na więcej. W tej chwili uczestniczymy w wydarzeniu jako wystawca B2B oraz dla klientów detalicznych, a szeroka gama naszych produktów dostępna będzie na powierzchni łącznie aż 120m2! Znajdziecie nas na Cosmopack Bolonia w hali 16, stand 16d-L5c oraz na Cosmoprof Bolonia 13-16 marca 2020 w hali 36, stand: P14Q13.
Kolejną firmą, która na Cosmoprofie wystawia się na dwóch stoiskach jest ADOS, w imieniu którego Aktualności udzielila Iwona Molenda, Product Manager
–Uczestniczymy w targach już po raz piętnasty! Nasze główne stoisko, gdzie prezentujemy nasze nowości znajduje się w hali 16-I3A, ale wystawiamy się również na Cosmopack w sekcji Private Label w hali 20-E13.
Targi są kolejną okazją do zaprezentowania się na wielu rynkach zagranicznych, pozyskania nowych klientów i rynków zbytu. Są to nowe możliwości w niezwykłej atmosferze. Co roku pokazujemy na Cosmoprof nasze nowości kosmetyczne, w tym zaprezentujemy
- Wegański lakier do paznokci VEGAN stworzony na bazie składników pochodzenia roślinnego, który łączy w sobie potęgę natury z bogatym i trwałym kolorem.
- Lakier AQUA GIRL to produkt stworzony specjalnie dla dzieci z delikatną formułą na bazie wody.
Doceniając potencjał polskiej branży kosmetycznej, po raz kolejny jest ona wspierana programem promocji, którego realizacja zaczyna się właśnie od Bolonii. Ministerstwo Rozwoju wybrało spółkę BERM do realizacji działań ogólnych promujących polską branżę kosmetyczną w latach 2020-2022.
W ramach umowy, jaką Ministerstwo Rozwoju podpisało ze spółką pod koniec 2019 roku, BERM będzie organizować narodowe stoiska informacyjno-promocyjne i misje wyjazdowe dla polskich przedsiębiorców na targi Cosmoprof Bolonia i Beautyworld w Dubaju w kolejnych dwóch latach.
– Polskie kosmetyki będą promowane w całej polskiej strefie, ale oczywiście główny punkt będzie zlokalizowany na stoisku narodowym – powiedziała Żaneta Berus, promotions director w BERM, dodając
– Na stoisku narodowym będą wyświetlane filmy promocyjne polskich firm kosmetycznych, a także dostępne będą inne materiały promocyjne przedsiębiorstw z sektora kosmetycznego. Poza tym 13 marca zorganizujemy briefing prasowy z udziałem zagranicznych dziennikarzy, jak też ekspertów włoskich, którzy przekażą wiedzę o rynku włoskim polskim uczestnikom misji i polskim wystawcom. Wreszcie stawiamy na bilateralne spotkania delegatów z Polski z włoskimi i międzynarodowymi kupcami
Ekspertem branżowym będzie dr Anna Oborska – dyrektor generalna i wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.
Branża kosmetyczna była jedną z bardziej aktywnych proeksportowo w ostatnich latach. Wartość dofinansowania z programu Go to Brand w okresie 2016-2019 wyniosła ponad 58 mln zł.
Przygotowania do edycji 2020 bolońskich targów weszły na ostatnią prostą. Dokładną relację z ich przebiegu przedstawimy po targach.
Ewa Trzcińska
Zobacz także
- Dr Irena Eris SA na początku roku wsparła Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111
- JAK POWSTAJĄ KULTOWE PRODUKTY? – SEKRET JAKOŚCI POLSKIEJ MARKI BARWA
- Lush dziękuje swoim klientom za pomoc w osiągnięciu kwoty 100 milionów funtów, przekazanych na cele charytatywne