Beiersdorf odnotowuje wzrosty już w pierwszym kwartale 2024 roku

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Fot: AdobeStock

Początek roku finansowego 2024 firma Beiersdorf może zaliczyć do udanych. W pierwszym kwartale segment działalności konsumenckiej odnotował organiczny dwucyfrowy wzrost sprzedaży na poziomie 10,0%, co jednocześnie przekłada się na generowanie sprzedaży na poziomie 2,2 miliarda euro.

Nivea nadal na topie

Jedna z najsłynniejszych marek z portfolio Beiersdorf – Nivea, łącznie z Labello w pierwszym kwartale 2024 roku odnotowała organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 12,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2023. Wzrost został napędzany zarówno wzrostem wolumenu, jak i zrównoważonymi cenami. Nivea dobrze sobie radzi na rynkach europejskich oraz wschodzących, gdzie kolejno odnotowuje 13 proc. wzrostu w ujęciu organicznym oraz 14 proc. Jednym z kluczowych czynników wzrostów jest sprzedaż produktów Luminous oraz wzrosty w kategoriach Deo, Sun, a także Face Care.

Widoczne wzrosty w kategorii Healthcare

Organiczne wzrosty sprzedaży Beiersdorf odnotowuje też w dziale Healthcare, gdzie o 1,5 proc. wzrosła sprzedaż plastrów Hansaplast oraz Elastoplast. Wzrost ten udało się osiągnąć dzięki wynikom na rynkach wchodzących i w Europie. Zgodnie z prognozami, firma oczekuje organicznego wzrostu sprzedaży w tym dziale na poziomie 6-8 proc. w roku 2024. Jednocześnie potwierdza swoje zobowiązanie do przewyższenia ubiegłorocznej marży EBIT (po wyłączeniu czynników specjalnych) o 50 punktów bazowych.

Derma Eucerin i Aquaphor nie zwalniają tempa

Dobrze znana marka z portfolio Beiersdorf Derma Eucerin oraz Aquaphor również odnotowały organiczny wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 roku, osiągając wzrost na poziomie 10,2 proc. Jednym z najważniejszych czynników wzrostów były udane wyniki działalności Eucerin Sun, zwłaszcza w Europie. Dodatkowo marka Eucerin rozpoczęła ekspansję na rynek pielęgnacji twarzy w USA. W pierwszym kwartale 2024 r. marka La Prairie powróciła do wzrostu, osiągając organiczny wzrost sprzedaży o 1 proc. Obecnie, po trudnych warunkach na rynku zewnętrznym w poprzednim roku, widoczne są pozytywne zmiany w luksusowej marce Beiersdorf. Spodziewane jest dalsze przyspieszenie wzrostu w drugiej połowie roku 2024.

Całkowita sprzedaż Grupy w tym okresie wyniosła 2,6 miliarda euro, co oznacza wzrost o 7,3% w ujęciu organicznym.