Atrakcyjne wizualnie opakowania w duchu eko

Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak ogromną rolę w sprzedaży i wizerunku marki produktów kosmetycznych pełnią opakowania. Jednak obecnie sama atrakcyjność opakowań dla branży beauty nie wystarczy. Konsumenci coraz większą wagę przywiązują także do aspektów pozamaterialnych, z których jednym z ważniejszych jest szeroko pojęta „ekologiczność”. Klienci nadają coraz większe znaczenie temu, czy konkretne opakowanie jest przyjazne środowisku, czyli na przykład z czego jest wykonane, czy łatwo poddaje się recyklingowi lub czy posiada odpowiednie certyfi katy potwierdzone specjalistycznymi badaniami.

Ci producenci opakowań, w których biznesowe DNA wpisane jest dbanie o środowisko, nieustannie pracują nad rozwiązaniami, które są przyjazne dla środowiska. Największą dźwignią poprawy jest oczywiście zmiana opakowań plastikowych na kartonowe, ale to nie wszystko. W ramach opakowań kartonowych można odpowiednio zdefiniować konstrukcję, aby zminimalizować zużycie materiałów lub wprowadzić bardziej ekologiczne metody uszlachetnienia – np. cold foil.

Cold foil, inaczej zwany cold stamping, to ekologiczna technologia uszlachetniania druku „na zimno”. Polega na nałożeniu na podłoże warstwy metalizowanej, z wykorzystaniem UV lub kleju wodnego, a następnie zadrukowaniu powierzchni z wykorzystaniem różnych technologii suszenia. Na zadrukowywane podłoże, w miejscach, gdzie ma się znaleźć uszlachetnienie, nanosi się warstwę kleju. Następnie na te same miejsca nanoszona jest bardzo cienka warstwa ozdobnego metalu. Brak folii podłożowej na opakowaniu oraz zastosowanie kleju wodnego sprawia, że ta technologia jest bardziej ekologiczna niż inne metody uszlachetniania druku, a jednocześnie bardzo atrakcyjna wizualnie. Foliowanie na zimno umożliwia wykonanie uszlachetnienia w trybie online w trakcie druku, co ogranicza ilość procesów – inaczej niż ma to miejsce choćby w przypadku hot stampingu, gdzie folia nakłada jest na oddzielnej maszynie.

Kolejne ekologiczne rozwiązanie to m.in. drukowanie LED. Metoda ta nie generuje ozonu, oszczędza energię i zapewnia ośmiokrotnie mniejszą emisję ciepła niż tradycyjne drukowanie UV.

Przykłady te pokazują, że dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym opakowania mogą być zarówno ekologiczne, jak też atrakcyjne wizualne, a przy tym zdatne do recyklingu.

Producenci oferują coraz bardziej innowacyjne rozwiązania, które pozwalają na stworzenie atrakcyjnego i bezpiecznego opakowania, przy jednoczesnym poszanowaniu natury. Laminowanie foliami polipropylenowymi zostaje coraz częściej zastępowane przez nowatorską metodę z użyciem tzw. folii transferowalnej pozbawionej plastiku. Foliowe okienka zostają zastąpione tworzywem biodegradowalnym na bazie octanu celulozy. Wykorzystywane są też bezpieczne farby i lakiery low migration, które pozbawione są olejów mineralnych i nie migrują z opakowania na produkt.

Różnorodność produktów kosmetycznych wymaga indywidualnego podejścia do projektowania opakowań. Perfumy i kosmetyki to wymagające produkty z branży kosmetycznej, dla której walory estetyczne są niezwykle ważne. O emocjach związanych z produktem decyduje także urzekający kształt opakowania z licznymi uszlachetnieniami wykonanymi w najwyższej jakości. Opakowania dla branży beauty zwracają uwagę i kuszą – dokładnie tak, jak ich zawartość – wyrafi nowaną, przemyślaną konstrukcją, uszytą na miarę potrzeb konsumentów, a przy tym ekologiczną.

Wykorzystanie najlepszych dostępnych komponentów podkreśla charakter produktu i gwarantuje doskonały wygląd na sklepowej półce opakowań produktów do pielęgnacji. Ekskluzywne wykończenia uwypuklają piękno produktu kosmetycznego, oddziałując na zmysły, na przykład przyciągającym wzrok efektem holografi cznym laminatu, ciekawą strukturą uzyskaną w wyniku tłoczenia 3D lub przyjemnym w dotyku lakierem soft touch. Idealny kształt i dopracowane detale opakowania dla zmysłowych perfum, w tym ukryte krawędzie lub wyoblenia, uzyskiwane są dzięki zaawansowanym technologiom sztancowania i klejenia.

Z kolei kolorowe opakowania dla branży oral care powinny przyciągać uwagę tak samo, jak śnieżnobiały, doskonały uśmiech użytkowników produktów, które są w nich zawarte. Nieskazitelnie lśniące, z atrakcyjnymi uszlachetnieniami opakowania przywodzą na myśl skuteczne działanie ukrytego w nich produktu. Dlatego tak ważne jest wykorzystanie najwyższej jakości rozwiązań technologicznych opartych na lakierach wybiórczych czy strukturalnych hybrydowych. Użycie laminatów z efektami dyfrakcyjnymi lub soczewkami, rozwiązań hot stamping bądź cold foil gwarantuje unikalne efekty. Możliwe jest też wykonanie atrakcyjnego kaszerowanego opakowania zbiorczego dopasowanego do opakowania jednostkowego (typu display, shipper) oraz personalizacja opakowań przez nadrukowanie kodu numerycznego.

Jednak to surowiec, z którego powstają opakowania, jest kluczowy i sam w sobie powinien być ekologiczny. Tym bardziej, że opakowania ekologiczne nie muszą kojarzyć się z nudą i szarościami. Mogą błyszczeć i przyciągać wzrok bogactwem barw i uszlachetnień.

Producenci opakowań z kartonu korzystają z materiału, który sam w sobie jest ekologiczny w odróżnieniu do plastiku. To jednak za mało. Równie ważne jest zweryfi kowanie łańcucha dostaw i upewnienie się, że dostawcy respektują wymogi środowiskowe i są częścią łańcucha zrównoważonych dostaw. To obejmuje między innymi dbanie o tereny leśne, ich wykorzystanie i gospodarowanie nimi. Dowodem zaangażowania w przyjazną środowisku praktykę wytwarzanych wyrobów są między innymi przyznawane certyfi katy FSC® oraz PEFC.

Jak widać z powyższych przykładów, żyjemy w czasach, w których bycie odpowiedzialnym producentem opakowań eko nie oznacza pójścia na ustępstwa w zakresie estetyki. Osiągnięcia współczesnej technologii sprawiają, że opakowania, szczególnie te z grupy premium, mogą być zarówno atrakcyjne wizualnie dla konsumentów i klientów, jak również wyprodukowane w zgodzie z poszanowaniem zasobów naszej planety. To klasyczna sytuacja win-win, w której wszyscy wygrywają.

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 4/2021

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4353

    AXE w nowej globalnej kampanii reklamowej, w której postprodukcję obrazu zrealizowało polskie studio Platige Image

    <strong>Znana marka męskich kosmetyków AXE rusza z nową globalną kampanią reklamową. Za przygotowanie animacji 2D i 3D, VFX oraz korekcję kolorów odpowiadało polskie studio Platige Image. Projekt został pozyskany dzięki działającemu od ponad roku na amerykańskim rynku zespołowi Platige USA.</strong> Czytaj dalej

  • 4352

    Więcej nowych i mocnych włosów dzięki serum pobudzającemu od Bionigree

    <strong>Produkty polskiej marki to wynik połączenia fachowej wiedzy trychologicznej i technologii wytwarzania kosmetyków, opartych na naturalnych składnikach. Serum pobudzające włosy do wzrostu to jeden z bestsellerów Bionigree.</strong> Czytaj dalej

  • 4347

    Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?

    Pierwsze promienie wiosennego słońca motywują nas do regeneracji włosów. Eksperci podpowiadają, że prawdziwego odżywienia nasze kosmyki wymagają od nasady aż do samych końcówek. Tradycja pokazuje, że do pielęgnacji dolnych partii włosów idealnie sprawdzają się olejki. Nasze babcie stawiały na olejek różany i czarnuszkę. I miały rację, ponieważ taki duet nawilża, chroni i odżywia pasma. Czytaj dalej

  • 4340

    Przygotuj skórę dojrzałą do wiosny. Duet: odbudowa mikrobiomu i składniki odmładzające

    Pierwsze promienie słońca zwiastują upragnioną wiosnę. Przedwiośnie to w świecie beauty czas odbudowy, regeneracji i nawilżenia skóry. Kosmetolodzy wskazują, że w przypadku cery dojrzałej do tych kluczowych haseł należy dodać dwa kolejne: odbudowa mikrobiomu i działania anti-aging. Co korzystnie wpłynie na kondycję skóry wczesną wiosną i przyśpieszy przygotowanie do słonecznych dni? Specjaliści stawiają na pre- i probiotyki oraz kompleksy peptydowe. Czytaj dalej

  • 4339

    Wieczór – czas rytuałów pielęgnacyjnych dzieci i rodziców

    Niezależnie od tego, w jakim wieku są Wasze dzieci, kluczem do ich oraz Waszego dobrego snu są wieczorne rytuały. Szczególnie ważne są one w okresie niemowlęcym, ponieważ regularna pielęgnacja daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa, pomaga się wyciszyć oraz ułatwia zasypianie. Dla rodziców to też może być czas na wspólny odpoczynek po dniu pełnym wyzwań. Warto więc zatrzymać się na moment w codziennym pędzie i wpleść do swojej wieczornej rutyny odrobinę przyjemności dla całej rodziny. Czytaj dalej

  • 4335

    Hagi MEN - nowości w męskiej pielęgnacji!

    Z okazji Dnia Mężczyzny firma Hagi wprowadziła na rynek 3 nowe produkty do pielęgnacji twarzy i ciała z męskiej linii Ahoj Kapitanie. Kosmetyki stanowią idealną propozycję dla kosmetycznych minimalistów, kochających multifunkcjonalność i prawdziwych koneserów oryginalnych zapachów. Produkty pachną bryzą morską, wiatrem i kapitańskim rumem. Wśród nowości znajdziemy: żel do mycia twarzy, multikrem do twarzy, ciała i rąk oraz krem przeciwzmarszczkowy. Czytaj dalej

  • 4334

    Pod rękę z pielęgnacją! Oczyszczenie i nawilżenie – duet dla dłoni wiosną

    Za moment rozpocznie się wiosna – czas manicure’owego szaleństwa. W nadchodzących miesiącach będą królowały intensywne kolory, zdecydowane formy i biżuteria na paznokciach. Jak sprawić, by dłonie prezentowały się w nich perfekcyjnie? Kosmetolodzy podpowiadają – zacznij od pielęgnacji! A, ściślej mówiąc, od nawilżenia, ponieważ właśnie po zimie nasze ręce wymagają najbardziej troskliwej opieki. Czytaj dalej

  • 4333

    Polski startup chce poprawić satysfakcję z życia intymnego kobiet

    W pojedynkę, w nowym związku czy w wieloletnim małżeństwie – intymność jest szalenie ważna dla budowania relacji, dobrego samopoczucia, a często też zdrowia fizycznego i psychicznego. Jednak aż 55% kobiet cierpi z powodu zaburzeń pożądania, a wiele z nich nie odczuwa przyjemności z seksu. Czytaj dalej

  • 4332

    Nowość od Your KAYA – pierwszy dezodorant pod pachy i piersi na rynku

    Your KAYA, polska marka produktów menstruacyjnych i kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, rozszerza swoją ofertę o kolejną już rewolucyjną formułę. Delikatny dezodorant ze składem przyjaznym wrażliwej skórze zapełnia tym samym realną lukę w rynku – zadba o komfort kobiet, które zmagają się z problemem zapachu potu pod biustem. Czytaj dalej

  • 4325

    Pielęgnacja dłoni i stóp - jak dbać o te dwie „wizytówki”?

    <strong>Dłonie są bez wątpienia jednym z najbardziej widocznych atrybutów urody, a jednocześnie najbardziej „prawdomównym”, bowiem wiele o stylu życiu osoby można wyczytać z ich stanu. Stopy zaś nawet przez połowę roku pozostają „w ukryciu” jesienno-zimowego obuwia i o zadbaniu o nie przypominamy sobie wyciągając z szafy sandały. Jak więc dbać o te dwie wizytówki na co dzień tak, aby pielęgnacja była przyjemna, szybka i skuteczna? Odpowiedź to The Rich Hand Cream i The Rich Foot Cream od Herbus Cosmetics – dwa kremy stanowiące idealny upominek nie tylko na Dzień Kobiet.</strong> Czytaj dalej

  • 4322

    Męska skóra… czyli jaka? Oblicza spersonalizowanej pielęgnacji

    Jeden z bardziej znanych mitów kosmetycznych to: „męska skóra zniesie wszystko”. Na drugim miejscu podium znajduje się: „mężczyźnie wystarczy jakieś mydło”. Badania pokazują, że panowie – podobnie jak my – potrzebują spersonalizowanej pielęgnacji. A jeśli mają cerę suchą lub bardzo wrażliwą, odpowiednia pielęgnacja to warunek konieczny zdrowego, zadbanego looku. Jak dbać o potrzeby męskiej skóry? Kosmetolodzy stawiają na arnikę, szałwię, prebiotyki i kwas hialuronowy. Czytaj dalej

  • 4321

    Phlov by Anna Lewandowska & Intimissimi. Współpraca, dzięki której jeszcze mocniej będziesz chciała celebrować kobiecość

    W zabieganym świecie pełnym wrażeń łatwo zapominamy, że powinniśmy poświęcić sobie nieco więcej uwagi. By skupić się na własnych potrzebach i celebrować kobiecość oraz wyjątkowe chwile, dwie marki postanowiły połączyć siły. Phlov by Anna Lewandowska oraz Intimissimi znalazły dobry sposób, aby skutecznie zadbać o każdą z nas. Czytaj dalej

  • 4320

    Piękne włosy po leczeniu?! Marka Nachemii ma receptę

    Wiele chorób, szczególnie onkologicznych wiąże się z nadmierną, a nawet całkowitą utratą włosów. Z tego powodu niemal każda osoba po zakończeniu procesu leczenia dąży do odzyskania dawnego obrazu samego siebie. Wypadanie włosów to często najtrudniejszy moment podczas walki z chorobą, zwłaszcza dla kobiet. Nie dość, że uderza w ich poczucie pewności siebie i jest sporym obciążeniem psychicznym, to również stanowi źródło stresu. Jednak ten proces jest z reguły odwracalny. Rozwiązaniem jest stosowanie kosmetyków, które odżywią włosy oraz wspomogą proces reaktywacji cebulek, dzięki czemu staną się one gęstsze i mocniejsze. Czytaj dalej

  • 4319

    Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris

    Piękne i lśniące włosy to z pewnością marzenie wielu z nas. By osiągnąć ten cel poddajemy się luksusowym zabiegom koloryzacji i same, niekiedy nawet codziennie, stylizujemy pasma. Ale czy zdajemy sobie sprawę z tego, że wygląd i kondycja włosów zależą w głównej mierze od stanu skóry głowy? Wie o tym marka L’Oréal Professionnel Paris, która wspólnie z profesjonalistami w dziedzinie włosów oraz dermatologami, opracowała gamę Scalp Advanced. To profesjonalne produkty o właściwościach silnie oczyszczających i łagodzących. Z nimi każda skóra głowy zyska to, czego potrzebuje, a efektem będą zdrowo wyglądające, silne i pełne blasku włosy. Czytaj dalej

  • 4317

    NATURALNIE CZYSTY DOM Z SERIĄ FAMILOVE OD YOPE

    Linia FAMILOVE jest o rodzinie, cieple i bezpieczeństwie, dlatego od teraz oprócz naturalnych kosmetyków znajdują się w niej również produkty do pielęgnacji domu. Uniwersalne i przyjemne zapachy oraz rodzinny format butelek pozwolą delikatnie, a zarazem skutecznie wyczyścić wszystkie powierzchnie. To produkty, które pokocha cała rodzina! Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/