Unilever odnotowuje wzrost w drugim kwartale 2023 r.

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Kosmetyki do pielęgnacji na topie

Unilever przedstawił wyniki sprzedaży z pierwszego półrocza 2023 roku. Brytyjska firma odnotowała wzrosty w obszarze produktów do pielęgnacji urody, higieny osobistej oraz dobrego samopoczucia na poziomie 9,1% w porównaniu z rokiem 2022. Wynik ten oznacza, że firma uzyskała obroty w wysokości 6,2 miliarda euro, tym samym odnotowując wzrost o 8,6% względem tego samego okresu z roku 2022. Przedstawione dane pokazują też wzrost obrotów w drugim kwartale 2023 roku niemal o 9%, na szacowaną kwotę 3,1 miliarda euro.

 Wzrost cen nie odstraszył klientów

W ostatnich miesiącach Unilever decydował się na podniesienie cen produktów, w celu rekompensaty rosnących kosztów produkcyjnych. Mimo podwyżki firma odnotowała wzrosty sprzedaży. W drugim kwartale sprzedaż bazowa wzrosła o 7,9%, tym samym przekraczając 6,4% – średnią prognozę przedstawioną przez analityków. Eksperci z Unilever spodziewają się, iż w perspektywie całego roku 2023 bazowy wzrost sprzedaży przekroczy 5%.

Z przedstawionych przez Unilever danych wynika, iż firma odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w obszarze prestiżowych kosmetyków oraz jednocyfrowy wzrost sprzedaży produktów do pielęgnacji włosów, głównie na obszarze obu Ameryk. Tym samym wzrosty te przyczyniły się do ogólnego wzrostu wolumenu w dywizji, który wynosi 3,8%.

Wśród produktów do pielęgnacji włosów szczególnie zaznacza się sprzedaż marki Sunsilk oraz TRESemmé, które odnotowały dwucyfrowe wzrosty. W pierwszym półroczu 2023 roku produkty do higieny osobistej osiągnęły obrót rzędu 6,9 miliarda euro, tym samym w porównaniu rok do roku, z rokiem 2022, jest on wyższy o 10,8%.

Wzrost sprzedaży o 10,8% odnotowano również wśród produktów do pielęgnacji ciała. Jednocześnie firma poinformowała, iż wzrost został napędzany podwyżką cen na poziomie 7,3% oraz wzrostem o 3,2% wolumenu. Dodatkowo przyczyniła się do tego wysoka sprzedaż dezodorantów odnotowana zarówno w Europie, jak i obu Amerykach. Ponadto jednocyfrowy wzrost sprzedaży odnotowano w sektorze produktów do oczyszczania skóry oraz pielęgnacji jamy ustnej.

Korzystna dla przedsiębiorców reakcja rynku

Richard Saldanha, który zarządza funduszem w Unilever, inwestor Aviva, podkreśla, że „To, co pozytywnie odbiera dziś rynek, to fakt, że nie zaobserwowano gwałtownego spadku wolumenów pomimo nacisków na ceny”. Jednocześnie wskazując, że spodziewana przez firmę inflacja materiałów netto może osiągnąć w 2023 roku około 2 miliardów euro, przy czym 400 milionów euro w drugiej połowie 2023 roku.