Twoi klienci już są online. To ostatni dzwonek na cyfryzację w branży kosmetycznej!

Kategoria: Aktualności
5 min. czytania
Twoi klienci już są online. To ostatni dzwonek na cyfryzację w branży kosmetycznej!

Dlaczego nie możesz zwlekać z cyfryzacją? 

Jak pokazuje badanie „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” zrealizowane na zlecenie Santander Bank Polska przez Mobile Institute, w segmencie B2B utrzymuje się duży potencjał wzrostowy dla branży kosmetycznej na rynku e-commerce i to w tym obszarze zachodzić będzie największa transformacja w nadchodzących latach. Badanie „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” wskazuje, że 90 proc. firm kosmetycznych sprzedaje swoje produkty przez internet. Najczęściej odbywa się to za pomocą własnego e-sklepu lub platformy sprzedażowej, 37 proc. poprzez marketplace’y, a 20 proc. za pośrednictwem systemu EDI, czyli dedykowanego, zamkniętego systemu wymiany danych i dokumentów elektronicznych pomiędzy partnerami handlowymi. Jak widzisz to odpowiedni czas na rozpoczęcie transformacji cyfrowej, aby nie stracić swoich klientów i nie zostać w tyle.

Właścicielu, znamy Twoje obawy!

Prawie każdy właściciel zastanawiając się nad transformacją cyfrową sprzedaży myśli przede wszystkim o kosztach, jakie musi ponieść aby wdrożyć nowe narzędzie oraz boi się, że jego przedsiębiorstwo nie poradzi sobie w tym trudnym procesie. Jako firma, która ma ponad 20-letnie doświadczenie w handlu, doskonale to rozumiemy, dlatego wychodzimy tym obawom naprzeciw.

Stworzyliśmy KALKULATOR KOSZTÓW WDROŻENIA, aby właściciel mógł w szybki i łatwy sposób poznać MAKSYMALNY koszt wdrożenia platformy ONe do jego firmy. Do końca lipca, mamy również specjalną promocję na abonament dla firm z branży kosmetycznej!

Jeśli chodzi o obawy przed samym procesem wdrożenia, dajemy gwarancję pełnego wsparcia nie tylko technicznego, ale także merytorycznego. Jesteśmy na każdym etapie wdrożenia z klientem oraz jego zespołem, a także po! Posiadając platformę ONe, otrzymujesz nie tylko nowoczesną technologię, ale przeze wszystkim pełne wsparcie.

 

Jakie korzyści zauważysz po cyfryzacji?

  • Wzrost średniej marży na jednej transakcji – Dzięki obsłudze spersonalizowanej polityki cenowej, cross i upsellingowi, sprzedaży produktów z dłuższego ogona, wyprzedaży produktów nisko rotujących, zauważysz wzrost marży i szybki rozwój firmy.
  • Wyprzedaż końcówek serii – Klienci robiąc samodzielnie zakupy o dowolnej porze dnia, zazwyczaj kupują więcej. Poprzez wykorzystanie modułu promocji zwiększysz sprzedaż i wyprzedasz np. kosmetyki z kończącą się datą przydatności.
  • Wyróżnisz się na tle konkurencji – Wyróżnisz się spośród konkurencji nowoczesnym i wygodnym rozwiązaniem dla swoich obecnych klientów, ale także pozyskasz nowych partnerów biznesowych.
  • Wzrost efektywności pracy handlowców – Handlowcy zamiast odbierać telefony od klientów z zapytaniami o cenę, dostępność towarów czy czas dostawy, mają przestrzeń na analizę sprzedaży swoich obecnych klientów, zaprezentowanie nowości oraz na pozyskanie nowych podmiotów do współpracy.

Dowiedz się więcej!

 

Czy wiesz, że…

57% podmiotów zajmujących się produkcją lub sprzedażą kosmetyków uznało wdrożenie e-commerce za sukces. Główne czynniki sukcesu to: zwiększenie aktywności marketingowej, wielokanałowość, poszerzenie i uporządkowanie oferty oraz funkcjonalność platformy!

 

Funkcjonalności platformy B2B, które zwiększają sprzedaż w branży beauty:

  • Rozbudowany moduł promocji i rabatów – w branży beauty promocje i rabaty są nieodłączną częścią handlu, a dzięki naszemu modułowi działasz bez ograniczeń. Szybka promocja? Kilka kliknięć i ciesz się wyższą sprzedażą!
  • Obsługa najbardziej rozbudowanej polityki cenowej – indywidualna cena, dla jednego produktu dla konkretnego klienta? Platforma ONe jako jedyna na rynku obsłuży nawet najbardziej zaawansowaną politykę cenową i pozwoli na pełną personalizację cen dla Twoich klientów.
  • Dostęp do faktur, WZ i innych dokumentów – to koniec z ginącymi mailami, fakturami czy innymi dokumentami. Ty, Twoi pracownicy oraz Twoi klienci macie wszystkie dokumenty w jednym miejscu.
  • Podział koszyka na dostępne i niedostępne – Twój klient może podzielić swój koszyk na produkty dostępne oraz niedostępne, zamówić dostępny koszyk teraz, a na drugi poczekać aż dojedzie towar!
  • Zapytania ofertowe w jednym miejscu – Twój handlowiec oraz Klient pracują w jednej przestrzeni a cały proces ofertowania odbywa się w platformie ONe. Nie ma mowy o przeoczonych i przeterminowanych ofertach.
  • Możliwość wysyłania newsletterów – dzięki newsletterom informuj swoich klientów o nowych promocjach czy produktach i ciesz się zwiększoną sprzedażą!

I WIELE WIĘCEJ!

 

Jesteśmy dumni z wyników naszych klientów!

Poznaj historię naszego Klienta z branży kosmetycznej, który zdecydował się na cyfryzację.

Polwell jako właściciel FaleLokiKoki działa nieprzerwanie od ponad 31 lat na rynku polskim w branży beauty, zaopatrując klientów w produkty fryzjerskie. Posiadając w swoim portfolio 49 marek, w tym 18 na wyłączność, 8 w zamkniętej dystrybucji i 5 własnych – tworzy dom marek. Przez rozbudowaną sieć sprzedaży jest liderem w swojej branży! Organizacja FaleLokiKoki od samego początku istnienia podkreśla, że najważniejsi są klienci. To właśnie z salonami fryzjerskimi tworzą rynek, których potrzeby realizują każdego dnia.

Wyzwanie Klienta

Jako firma o rozbudowanej strukturze sprzedaży i skomplikowanych działaniach back-officowych, fale loki koki borykało się z problemem wykorzystania wielu narzędzi i operacji sprzedażowych. Wraz z rozwojem firmy, rosło grono klientów, którzy wciąż zadawali te same pytania handlowcom, skutecznie absorbując ich w powtarzalne procesy ofertowania i sprzedaży. Firma dążyła do tego, żeby dzięki platformie klient mógł samodzielnie zapoznać się z ofertą,  promocjami czy też swoją historią zamówień w czasie rzeczywistym. Klient nie będzie musiał czekać na swojego doradcę, aby móc złożyć zamówienie. Tym samym, dzięki takiemu podejściu, doradca Fale Loki Koki będzie miał więcej czasu, aby mógł się skupić na rozwijaniu potencjału zakupowego obecnych klientów czy też na zdobywaniu nowych

 

Efekty cyfryzacji

Platforma przede wszystkim odciążyła handlowca w codziennej pracy i przerzuciła wysiłek zakupowy na samego Klienta. Dzięki temu, że klient sam może zrealizować zakup, ma dostęp do promocji, systemów rabatowych, swoich dokumentów handlowych w czasie rzeczywistym bez konieczności czekania na swojego doradcę, który może skupić się na rozwijaniu potencjału zakupowego obecnych klientów i pozyskiwaniu nowych. Największy sukces, jaki zauważyła firma po cyfryzacji to 50% wzrost średniej wartości koszyka online względem offline rok do roku!

 

,,Dzięki wdrożeniu nowoczesnej platformy B2B od ONe, falelokikoki.pl wypełniają wielokanałową strategię współpracy z klientami przy wykorzystaniu najnowszej technologii, dzięki której możliwa jest realizacja potrzeb komunikacyjno-sprzedażowych naszych klientów.’’  Wojciech Domaracki, Dyrektor operacyjny.

                                                                                         

Branża beauty prężnie rozpoczęła transformację cyfrową, ponieważ wie, że tam są już ich klienci. Jeśli chodzi o cyfryzację, to pytanie nie brzmi CZY, ale KIEDY, ponieważ firmy, które się na nią nie zdecydują, mogą przestać znaczyć cokolwiek na rynku i stracić swoich lojalnych klientów. Czujesz, że powinieneś to zrobić, ale masz obawy? Dowiedz się więcej TUTAJ

 

Artykuł sponsorowany