Aktualności
Trendy w kosmetykach do pielęgnacji włosów
Trend naturalności
- Naturalność to zaufanie, że stosowanie produktu przyniesie spodziewane korzyści bez długofalowych strat.
- Naturalność to wykorzystywanie naturalnych rozwiązań o potwierdzonej skuteczności.
- Naturalność to wspieranie aktywności innych w obszarze ekologii i zrównoważonego rozwoju.
Konsumenci są coraz silniej zmotywowani do zakupu naturalnych produktów do pielęgnacji włosów. Jak wynika z badań Mintel, przykładowo w Stanach Zjednoczonych 37% kobiet w wieku 35-54 lat planuje w ciągu najbliższych 2 lat kupować więcej „zielonych” produktów kosmetycznych. „Naturalne” może jednak mieć odmienne znaczenie dla różnych grup nabywców, a dostarczenie produktu spełniającego tak wiele oczekiwań może się okazać dużym wyzwaniem.
Evonik proponuje rozwiązanie w postaci produktu RHE-ANCE® One. Profil ekologiczny tego naturalnego środka powierzchniowo-czynnego oraz jego sprawdzona w wielu aplikacjach skuteczność daje konsumentom możliwość satysfakcjonującej pielęgnacji włosów w oparciu o w pełni ekologiczne składniki.
Trend prozdrowotności
- Prozdrowotność to stawianie długowieczności i dobrego wyglądu ponad dobra materialne.
- Prozdrowotność to poczucie bezpieczeństwa, że chronię swoje włosy przed szkodliwymi czynnikami, które mogłyby wpływać na ich kondycję.
- Prozdrowotność to aktywne przeciwdziałanie i zwalczanie oznak starzenia się włosów.
Konsumenci, a w szczególności młodsze pokolenia, takie jak milenialsi, coraz większą wagę przykładają do zdrowego stylu życia i zachowania równowagi pomiędzy pracą a odpoczynkiem. Są również bardziej aktywni w poszukiwaniu w kosmetykach wartości dodanych, mogących im pomóc np. w zachowaniu zdrowia. W ich opinii, jednym z prozdrowotnych zachowań jest minimalizowanie wpływu, jakie zanieczyszczenie środowiska może mieć na nasze piękno. Ochrona przed szkodliwym oddziaływaniem środowiska zewnętrznego stała się de facto nowym obszarem działania kosmetyków. Evonik proponuje zarówno zaawansowane składnik aktywne, takie jak antyoksydanty, jak i rozwiązania pomocne w skutecznym usuwaniu zanieczyszczeń ze skóry i włosów za pomocą różnego typu kosmetyków micelarnych.
Trend leczniczy
- Kuracja to poważne podejście do kondycji i potrzeb włosów.
- Kuracja to przywracanie włosom młodzieńczej witalności i wyglądu.
- Kuracja to dobry wygląd już od rana, zanim jeszcze rozpoczniemy nasze codzienne rytuały upiększające.
Konsumenci chcą dobrze wyglądać, ale pragną również poczuć, że ich zabiegi dają trwały efekt. Oznacza to poszukiwanie produktów kosmetycznych, które pomagają leczyć, a nie tylko upiększać włosy. Przykładem tego trendu jest ciągle dość nowatorskie podejście do pielęgnacji skóry głowy. Postrzeganie skóry głowy jako „skóry” skutkuje przejściem do nowego etapu, tj. poszukiwania kosmetyków przeznaczo-nych do pielęgnacji włosów, a zarazem skóry głowy.
Evonik oferuje wiele składników aktywnych, które poma-gają w osiągnięciu oczekiwanych długofalowych rezultatów. Są to składniki aktywne w postaci ceramidów zawartych w produktach Sphingony® i Hairflux® bądź ROVISOME® Biotin — kapsułkowanej kompozycji substancji aktywnych poprawiających warunki wzrostu włosów, a przez to również ich gęstość.
Trend empiryczny
- Doświadczać, znaczy żyć chwilą, kolekcjonować przeżycia i wspomnienia, które pozostaną z nami na zawsze.
- Doświadczać przyjemności to otaczać się luksusem, rozpieszczać się, dbać o siebie najlepiej jak to możliwe.
- Doświadczać to odczuwać radość z poszukiwania i odkrywania nowości.
Ostatnie dziesięciolecie przyniosło wyraźną zmianę nawyków konsumenckich — od prostego gromadzenia dóbr materialnych do wybierania tych produktów i usług, które w sposób szczególny zapewniają nam doświadczanie przyjemności. W obszarze kosmetyków manifestuje się to poprzez poszukiwanie nie tylko innowacyjnych składników, ale również zaskakujących postaci produktów.
Twórcy receptur kosmetyków do włosów mają możliwość na co dzień korzystać z rozległej wiedzy specjalistów Evonik w zakresie składników i technologii komponowania receptur. Dzięki temu mogą powstawać ciągle nowe, unikalne i frapujące produkty, które spełniać będą oczekiwania najbardziej wymagających odbiorców.
Artykuł pochodzi z kwartalnika "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 1/2019
ADARA
Wyłączny dystrybutor EVONIK Nutrition& Care