Smart Solution Academy – pielęgnacja w świetle nowego jutra!

Kategoria: Aktualności Surowce kosmetyczne
5 min. czytania

Proces pielęgnacji stał się tak samo ważny jak pytanie „co na obiad?” – konsumenci poświęcają więcej czasu na używanie produktów do pielęgnacji, aby zadbać o swoje dobre samopoczucie. W Niemczech 46% osób w wieku powyżej 55 r.ż. twierdzi, że chęć poprawy zdrowia fizycznego w czasie pandemii jest głównym powodem częstszych zabiegów kosmetycznych i zwiększenia ogólnie rozumianej higieny osobistej. Natomiast 59% francuskich konsumentów wskazuje jako przyczynę chęć lepszego traktowania swojego ciała oraz większą potrzebę relaksu podczas tego jakże wymagającego czasu.

Konsumenci nadal dostosowują się do nowej normalności, a zmiany w sposobie postrzegania codzienności prowadzą do ograniczenia konsumpcji zbędnych produktów, skupienia się na sobie i swojej rodzinie, edukacji prozdrowotnej czy świadomości proekologicznej. We Włoszech 20% osób w wieku 16-24 lat zaczęło szukać etycznych i przyjaznych dla środowiska produktów kosmetycznych, podczas gdy 30% hiszpańskich konsumentów z tej samej grupy wiekowej obawia się, że ze względu na pandemię może być konieczne stosowanie wyrobów, które nie są eco friendly.

Zdrowie, higiena osobista, piękno i moda – głównie te branże zmieniają obecnie strategie i metody produkcyjne, stosując bardziej etyczne i zrównoważone praktyki oraz ustanawiając nowe pozycjonowanie marki. Firmy więcej inwestują w swoje produkty i koncentrują się na przejrzystości, bezpieczeństwie oraz pochodzeniu, aby w pełni odpowiedzieć na aktualne obawy konsumentów. Szybkie wdrożenie dystansu społecznego zmusiło zespoły projektowe do współpracy zdalnej i organizowania spotkań za pomocą narzędzi wirtualnych.

Univar Solutions poprzez unikalną kampanię produktową Smart Solution Academy ma nadzieję na dostarczenie jak najlepszego zestawu usług, wsparcia technicznego oraz inspiracji do podjęcia wyzwań stawianych przez nową rzeczywistość. Rozwój nauk społecznych, holistyczne preferencje dotyczące stylu życia i przejrzysty marketing kształtują na nowo przestrzeń sektora kosmetycznego.

Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich wyborów, a producentom coraz bardziej zależy na edukacji odbiorcy, tak aby miał dostęp do rzetelnych informacji na temat składników używanych w ulubionych produktach. Kupujący nadal będą zainteresowani szeroko pojętą branżą beauty and personal care, a szczególnie zyskiwać będzie segment clean beauty, ponieważ wszyscy kierujemy więcej uwagi na podstawowe wartości, takie jak zdrowie i dobre samopoczucie.

Pojęcie „clean beauty” umocniło swoją pozycję, stając się pewnym standardem budującym spójność i autentyczność marki. W niedawnej analizie Mintel wykazał, że takie czynniki jak bezpieczeństwo, pochodzenie surowców, praktyki produkcyjne są najważniejszymi kryteriami dla konsumentów. W czasie przewartościowania osobistych i etycznych priorytetów w okresie po pandemii czynniki te z pewnością będą bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Ważnym aspektem jest także skuteczność – ponad jedna trzecia konsumentów twierdzi, że nawet ważniejszym niż skład samego produktu. Podczas gdy klienci oczekują kosmetyków pochodzących z natury, okazuje się, że ostatecznie wybierają produkt w oparciu o jego działanie. Sprawia to, że coraz ważniejsze jest połączenie naturalnego składu z wysoką skutecznością. Klienci będą też bardziej skłonni zaakceptować tradycyjne surowce, jeśli ich użycie zostanie odpowiednio uzasadnione. Dzięki temu możemy na nowo zastanowić się nad popularnym stwierdzeniem „naturalne równa się bezpieczne”.

Idea czystego piękna przenosi zrównoważony rozwój poza względy etycznie i środowiskowe, jak zanieczyszczenie plastikiem i zmiany klimatu, do bardziej holistycznego podejścia, które ma na celu tworzenie dodatkowo wartości społecznej i ekonomicznej. Receptury przedstawione w Smart Solutions Academy są zgodne ze standardami Univar Solutions – Clean by Design, dzięki temu zostały zachowane kryteria, takie jak:

• efektywność procesu technologicznego, oszczędność energii i surowców,
• wielozadaniowość składników,
• przejrzysty marketing, deklaracje oraz skład INCI,
• surowce pochodzące od naszych partnerów, którzy działają według etycznych i zrównoważonych praktyk.

Skupiamy się na tym, co najważniejsze, odzwierciedlając trend stosowania prostszych, kluczowych składników, które są dobrym punktem wyjściowym dla wielu przyszłych projektów. Dostrzegając potrzebę innowacyjnych rozwiązań, Univar Solutions zaprezentował nową, w pełni wirtualną Smart Solution Academy. Każda formulacja tej kampanii produktowej jest połączona z filmem instruktażowym przygotowanym w naszym Laboratorium Solutions Center w Wersalu. Sesje wykraczają poza statyczną formę webinarium, zachęcając do przyłączenia się i wykonania receptury wraz z naszymi ekspertami Beauty & Personal Care – pokazują, jak pracować z poszczególnymi składnikami i dzielą się cennymi wskazówkami dotyczącymi każdego etapu procesu. Nowy koncept zawiera sześć formulacji z obszaru pielęgnacji, make-upu i ochrony przeciwsłonecznej. Formułowanie produktów do pielęgnacji skóry może być skomplikowane ze względu na mnogość deklaracji marketingowych czy też coraz większe wymagania stawiane przez konsumentów. Skład naszego SKINMOISTURIZER CREAM jest oparty na surowcach pochodzenia naturalnego, w tym olejach
i masłach roślinnych. Receptura ta jest znakomitym punktem wyjściowym dla całej gamy produktów pielęgnacyjnych. Może być dowolnie personalizowana, poszerzana o unikalne składniki aktywne, aby w pełni sprostać zapotrzebowaniu na czyste, odpowiedzialne i zrównoważone produkty.

Bazą tego lekkiego i otulającego kremu jest połączenie składników pochodzenia naturalnego oferowanych przez jednego z naszych dostawców:

• Sclerotium Gum (and) Xanthan Gum, COSMOS approved – zagęstnik i substancja zawieszająca, powstała w procesie biofermentacji cukru. Składnik o wszechstronnym działaniu, który wykazuje stabilność i kompatybilność w szerokim zakresie pH,
• Lecithin, COSMOS approved – wzbogacona fosfatydylocholiną, może emulgować do 20% fazy olejowej. Pozostawia niezwykle gładkie i satynowe odczucie na skórze,
• Hydroxypropyl Starch Phosphate – zagęstnik pochodzenia naturalnego, otrzymany z kukurydzy woskowej. Nadaje produktom kremową teksturę.

Ponadto przedstawiona formulacja spełnia wszystkie założenia clean beauty – klarowny i krótki skład oraz łagodne komponenty pochodzące od dostawców z obowiązującymi programami etycznymi i stosującymi zrównoważone procesy produkcji.

Z pewnością 2021 r. przyniesie jeszcze więcej wyzwań szczególnie związanych z ciągłą aktualizacją regulacji prawnych oraz ze zmianami, jakich domagają się konsumenci. Współpraca z odpowiednim zespołem zapewni lepsze przygotowanie do wprowadzenia na rynek produktów zgodnych z najnowszymi trendami, bez uszczerbku dla jakości i wydajności. Nasz globalny Beauty & Personal Care Team stara się poza dystrybucją surowców tworzyć autentyczną wartość dla producentów. W jakiejkolwiek lokalizacji na świecie nasi eksperci są tutaj, aby pomóc. Zapraszamy do odwiedzenia www.univarsolutions.com/beautycare!

Źródła:
1. MINTEL Group LTD.
2. Univar Solutions – materiały marketingowe.

Monika Smoleń, Maxine Junker,
Silke Langer, Arnita Wofford

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 4/2020