Smart Solution Academy – pielęgnacja w świetle nowego jutra!

Co za rok! Nieprzerwalnie 2020 r. zaskakuje nas szybkim tempem i nieskończoną ilością zmian, w każdym aspekcie życia. Sposób, w jaki pracujemy, robimy zakupy, odżywiamy się i odpoczywamy, został zaadaptowany do obecnej sytuacji i wymaga od nas nowego spojrzenia na codzienną rutynę.

Proces pielęgnacji stał się tak samo ważny jak pytanie „co na obiad?” – konsumenci poświęcają więcej czasu na używanie produktów do pielęgnacji, aby zadbać o swoje dobre samopoczucie. W Niemczech 46% osób w wieku powyżej 55 r.ż. twierdzi, że chęć poprawy zdrowia fizycznego w czasie pandemii jest głównym powodem częstszych zabiegów kosmetycznych i zwiększenia ogólnie rozumianej higieny osobistej. Natomiast 59% francuskich konsumentów wskazuje jako przyczynę chęć lepszego traktowania swojego ciała oraz większą potrzebę relaksu podczas tego jakże wymagającego czasu.

Konsumenci nadal dostosowują się do nowej normalności, a zmiany w sposobie postrzegania codzienności prowadzą do ograniczenia konsumpcji zbędnych produktów, skupienia się na sobie i swojej rodzinie, edukacji prozdrowotnej czy świadomości proekologicznej. We Włoszech 20% osób w wieku 16-24 lat zaczęło szukać etycznych i przyjaznych dla środowiska produktów kosmetycznych, podczas gdy 30% hiszpańskich konsumentów z tej samej grupy wiekowej obawia się, że ze względu na pandemię może być konieczne stosowanie wyrobów, które nie są eco friendly.

Zdrowie, higiena osobista, piękno i moda – głównie te branże zmieniają obecnie strategie i metody produkcyjne, stosując bardziej etyczne i zrównoważone praktyki oraz ustanawiając nowe pozycjonowanie marki. Firmy więcej inwestują w swoje produkty i koncentrują się na przejrzystości, bezpieczeństwie oraz pochodzeniu, aby w pełni odpowiedzieć na aktualne obawy konsumentów. Szybkie wdrożenie dystansu społecznego zmusiło zespoły projektowe do współpracy zdalnej i organizowania spotkań za pomocą narzędzi wirtualnych.

Univar Solutions poprzez unikalną kampanię produktową Smart Solution Academy ma nadzieję na dostarczenie jak najlepszego zestawu usług, wsparcia technicznego oraz inspiracji do podjęcia wyzwań stawianych przez nową rzeczywistość. Rozwój nauk społecznych, holistyczne preferencje dotyczące stylu życia i przejrzysty marketing kształtują na nowo przestrzeń sektora kosmetycznego.

Konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich wyborów, a producentom coraz bardziej zależy na edukacji odbiorcy, tak aby miał dostęp do rzetelnych informacji na temat składników używanych w ulubionych produktach. Kupujący nadal będą zainteresowani szeroko pojętą branżą beauty and personal care, a szczególnie zyskiwać będzie segment clean beauty, ponieważ wszyscy kierujemy więcej uwagi na podstawowe wartości, takie jak zdrowie i dobre samopoczucie.

Pojęcie „clean beauty” umocniło swoją pozycję, stając się pewnym standardem budującym spójność i autentyczność marki. W niedawnej analizie Mintel wykazał, że takie czynniki jak bezpieczeństwo, pochodzenie surowców, praktyki produkcyjne są najważniejszymi kryteriami dla konsumentów. W czasie przewartościowania osobistych i etycznych priorytetów w okresie po pandemii czynniki te z pewnością będą bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Ważnym aspektem jest także skuteczność – ponad jedna trzecia konsumentów twierdzi, że nawet ważniejszym niż skład samego produktu. Podczas gdy klienci oczekują kosmetyków pochodzących z natury, okazuje się, że ostatecznie wybierają produkt w oparciu o jego działanie. Sprawia to, że coraz ważniejsze jest połączenie naturalnego składu z wysoką skutecznością. Klienci będą też bardziej skłonni zaakceptować tradycyjne surowce, jeśli ich użycie zostanie odpowiednio uzasadnione. Dzięki temu możemy na nowo zastanowić się nad popularnym stwierdzeniem „naturalne równa się bezpieczne”.

Idea czystego piękna przenosi zrównoważony rozwój poza względy etycznie i środowiskowe, jak zanieczyszczenie plastikiem i zmiany klimatu, do bardziej holistycznego podejścia, które ma na celu tworzenie dodatkowo wartości społecznej i ekonomicznej. Receptury przedstawione w Smart Solutions Academy są zgodne ze standardami Univar Solutions – Clean by Design, dzięki temu zostały zachowane kryteria, takie jak:

• efektywność procesu technologicznego, oszczędność energii i surowców,
• wielozadaniowość składników,
• przejrzysty marketing, deklaracje oraz skład INCI,
• surowce pochodzące od naszych partnerów, którzy działają według etycznych i zrównoważonych praktyk.

Skupiamy się na tym, co najważniejsze, odzwierciedlając trend stosowania prostszych, kluczowych składników, które są dobrym punktem wyjściowym dla wielu przyszłych projektów. Dostrzegając potrzebę innowacyjnych rozwiązań, Univar Solutions zaprezentował nową, w pełni wirtualną Smart Solution Academy. Każda formulacja tej kampanii produktowej jest połączona z filmem instruktażowym przygotowanym w naszym Laboratorium Solutions Center w Wersalu. Sesje wykraczają poza statyczną formę webinarium, zachęcając do przyłączenia się i wykonania receptury wraz z naszymi ekspertami Beauty & Personal Care – pokazują, jak pracować z poszczególnymi składnikami i dzielą się cennymi wskazówkami dotyczącymi każdego etapu procesu. Nowy koncept zawiera sześć formulacji z obszaru pielęgnacji, make-upu i ochrony przeciwsłonecznej. Formułowanie produktów do pielęgnacji skóry może być skomplikowane ze względu na mnogość deklaracji marketingowych czy też coraz większe wymagania stawiane przez konsumentów. Skład naszego SKINMOISTURIZER CREAM jest oparty na surowcach pochodzenia naturalnego, w tym olejach
i masłach roślinnych. Receptura ta jest znakomitym punktem wyjściowym dla całej gamy produktów pielęgnacyjnych. Może być dowolnie personalizowana, poszerzana o unikalne składniki aktywne, aby w pełni sprostać zapotrzebowaniu na czyste, odpowiedzialne i zrównoważone produkty.

Bazą tego lekkiego i otulającego kremu jest połączenie składników pochodzenia naturalnego oferowanych przez jednego z naszych dostawców:

• Sclerotium Gum (and) Xanthan Gum, COSMOS approved – zagęstnik i substancja zawieszająca, powstała w procesie biofermentacji cukru. Składnik o wszechstronnym działaniu, który wykazuje stabilność i kompatybilność w szerokim zakresie pH,
• Lecithin, COSMOS approved – wzbogacona fosfatydylocholiną, może emulgować do 20% fazy olejowej. Pozostawia niezwykle gładkie i satynowe odczucie na skórze,
• Hydroxypropyl Starch Phosphate – zagęstnik pochodzenia naturalnego, otrzymany z kukurydzy woskowej. Nadaje produktom kremową teksturę.

Ponadto przedstawiona formulacja spełnia wszystkie założenia clean beauty – klarowny i krótki skład oraz łagodne komponenty pochodzące od dostawców z obowiązującymi programami etycznymi i stosującymi zrównoważone procesy produkcji.

Z pewnością 2021 r. przyniesie jeszcze więcej wyzwań szczególnie związanych z ciągłą aktualizacją regulacji prawnych oraz ze zmianami, jakich domagają się konsumenci. Współpraca z odpowiednim zespołem zapewni lepsze przygotowanie do wprowadzenia na rynek produktów zgodnych z najnowszymi trendami, bez uszczerbku dla jakości i wydajności. Nasz globalny Beauty & Personal Care Team stara się poza dystrybucją surowców tworzyć autentyczną wartość dla producentów. W jakiejkolwiek lokalizacji na świecie nasi eksperci są tutaj, aby pomóc. Zapraszamy do odwiedzenia www.univarsolutions.com/beautycare!

Źródła:
1. MINTEL Group LTD.
2. Univar Solutions – materiały marketingowe.

Monika Smoleń, Maxine Junker,
Silke Langer, Arnita Wofford

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 4/2020

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3597

    Z SPF czekasz na letni sezon? To błąd!

    Mimo wzrostu świadomości konsumenckiej, z produktów z ochroną UV nadal korzystamy głównie w okresie wiosenno-letnim. Aby zmienić te nawyki i podejście, Pure by Clochee wypuściło na rynek nowy kosmetyk – BB SPF 30 Krem mineralny. Z pewnością będzie to całoroczny sprzymierzeniec dla dobrej kondycji skóry. Jego formuła została opracowana tak, aby spełniał swoje zadania w codziennej pielęgnacji, niezależnie od pory roku. Czego możemy się po nim spodziewać? Czytaj dalej

  • 3551

    Świat u stóp!

    26 kości, 107 mięśni oraz żyły, tętnice i nerwy o całkowitej długości 1,6 km, a także setki tysięcy gruczołów potowych – ludzkie stopy to ewolucyjny majstersztyk. Ale tylko w pełni zdrowe i sprawne stanowią stabilną podporę ciała! Tymczasem coraz więcej Polaków boryka się z dolegliwościami takimi jak nadmierne pocenie czy, w efekcie, z grzybicą. Dlatego o stopy należy dbać w każdym wieku i właściwie pielęgnować je przez cały rok, a bezpiecznych, skutecznych i sprawdzonych dermokosmetyków i wyrobów medycznych szukać w aptekach. Czytaj dalej

  • 3549

    Idea zdrowej pielęgnacji włosów

    Linia Jantar Medica to intensywna kuracja do włosów zniszczonych i wymagających regeneracji z wyciągiem z bursztynu dostępna wyłącznie w aptekach. Wysokie stężenie składników aktywnych oraz rezultaty działania potwierdzone w badaniach konsumenckich to gwarancja skuteczności od pierwszego zastosowania. Czytaj dalej

  • 3546

    Poczuj ZEW zdrowych i lśniących włosów – odkryj nowy szampon do włosów 2w1 z odżywką ZEW for men

    Nowy produkt z węglem drzewnym z Bieszczad w ofercie polskiej marki kosmetyków dla mężczyzn. Czytaj dalej

  • 3540

    Nowość od polskiej marki Olivia Plum – Tonik DASH - nawilżająca esencja tonizująca

    Polska marka kosmetyków naturalnych Olivia Plum wkracza w nowy obszar i poszerza swoje portfolio o kolejny produkt. Debiutancka seria naturalnych toników do twarzy to kosmetyki, nad którymi pracowaliśmy bardzo długo – mówi założycielka marki Ania Śliwińska. Udało nam się, zachowując krótki skład i dobierając wyjątkowe składniki aktywne, nadać im pożądane właściwości. 23 lutego odbył się launch pierwszego z nich – toniku nawilżającego DASH. Czytaj dalej

  • 3503

    tołpa dermo men max efekt. W odpowiedzi na męskie potrzeby.

    Czasy się zmieniają. Współcześni mężczyźni poszukują w kosmetykach już nie tylko skuteczności, ale także innowacji i przyjemności z używania. Dlatego połączyliśmy trendowe składniki z najważniejszymi potrzebami pielęgnacyjnymi mężczyzn, nie rezygnując ze skutecznego działania. Poznajcie nowoczesną i energetyzującą linię tołpa dermo men max efekt. Czytaj dalej

  • 3502

    Naturalnie czyste i świeże pranie z ZIELKO

    Pachnące, świeże oraz czyste pranie, bez zbędnej chemii jest możliwe. Spośród dużego wyboru środków piorących zarówno tych tradycyjnych, jak i naturalnych, można odnaleźć perełki z nienagannym składem, o skutecznym działaniu. Czytaj dalej

  • 3471

    Świąteczne zestawy Roomcays

    Już ostatni dzwonek, by wybrać prezent dla najbliższych. Dla brodaczy świetne będą zestawy marki Roomcays, w których znajdziemy dobre kosmetyki do pielęgnacji wąsów i brody. Czytaj dalej

  • 3468

    ROZBŁYŚNIJ SPOJRZENIEM Z LUMI

    Kto nie marzy o utrzymaniu pięknej i zdrowej skóry wokół oczu? Z myślą o tym, Pure by Clochee stworzyło kolejny fantastyczny produkt, w którym 98 % to składniki pochodzenia naturalnego. Przedstawiamy LUMI krem pod oczy! Czytaj dalej

  • 3455

    Rozgrzej jesień swoim uśmiechem. Moc kurkumy dla zdrowych, białych zębów

    W ajurwedzie, starohinduskiej sztuce leczenia, kurkuma jest doceniana ze względu na swoje właściwości rozgrzewające, oczyszczające i antybakteryjne. Stanowić może nie tylko naturalny suplement zdrowej diety, ale także cenny sekret kosmetycznych receptur. Jako składnik pasty do zębów zapobiega stanom zapalnym jamy ustnej, dba o dziąsła, a także… świetnie smakuje. Eksperci Białej Perły dodatkowo sprzymierzyli ją z koenzymem Q10 dla jeszcze większej skuteczności w walce o zdrowy, biały uśmiech. Czytaj dalej

  • 3447

    Kolejne to(ł)powe nowości w bestsellerowej linii sebio

    Peeling 3 enzymy to absolutny bestseller wśród kosmetyków face care. Wasz ulubieniec, z którym zdążyłyście zaprzyjaźnić się na dobre. Czytaj dalej

  • 3442

    Naturalna pielęgnacja dłoni i paznokci Iwoniczanki

    Mycie rąk jest jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony przed rozprzestrzenianiem się wirusów. Niestety, częste mycie wodą z detergentem może powodować nadmierne wysuszenie naskórka, zaczerwienie, a nawet bolesne pęknięcia. Jak zatem dbać o wrażliwą skórę dłoni? Czytaj dalej

  • 3439

    Naturalna sól do kąpieli. Uzdrowisko we własnym domu

    Kąpiele solankowe od stuleci polecane są w celu uzupełnienia terapii uzdrowiskowych. Nie tylko relaksują, ale także upiększają skórę i kojąco wpływają na bolące mięśnie i stawy. Stosowane są w fizjoterapii, a także dla wszystkich, poszukujących regeneracji i odprężenia podczas pobytu w uzdrowisku. Dziś uzdrowisko możesz stworzyć we własnym domu, dzięki Iwonickiej Soli Jodobromowej, produkowanej na bazie naturalnych wód mineralnych przez Uzdrowisko Iwonicz. Czytaj dalej

  • 3434

    Pielęgnacja twarzy pełna natury - nowości od Hagi

    Miłośniczki naturalnej pielęgnacji twarzy mają powody do świętowania. Hagi, rodzinna manufaktura kosmetyczna, wprowadziła na rynek kolejne nowości pełne dobroczynnych surowców. Ofertę firmy wzbogaciły dwa zestawy produktów do różnych typów skóry. Dla osób, które chciałyby spowolnić czas firma przygotowała naturalny regenerujący krem i eliksir anti-aging zawierające polisacharydy z alg, ekstrakt z drzewa Tara oraz beta-glukan. Natomiast dla osób z cerą mieszaną Hagi proponuje krem do twarzy i odżywcze serum olejowe z ekstraktami z jaśminu, frangipani, zielonej herbaty, brzoskwini, cyprysu, bergamotki i róży. Czytaj dalej

  • 3431

    Polska marka kosmetyków podbija nowe rynki zagraniczne. Produkty ZEW for men dostępne w kolejnych krajach w Europie i Azji

    Jesień 2020 roku to dla marki ZEW for men kolejny krok milowy w ekspansji zagranicznej i wkroczenie na nowe rynki Europy i Azji. Produkty ZEW for men są teraz dostępne także w perfumeriach Douglas w Hiszpanii, Niemczech, Estonii i na Łotwie, a od listopada będą również w Rumunii i na Litwie. Marka rozpoczęła także sprzedaż w Skandynawii za pośrednictwem platformy Lyko.com oraz w Azji na Flexlane.co. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/