Skinimalizm – trend na ciężkie czasy, czy świadomy wybór konsumencki?

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

W ostatnim czasie wśród wielu trendów pielęgnacyjnych zauważalna jest dominacja skinimalizmu. Pielęgnacja ograniczona do minimum. Tym samym można nazwać skinimalizm odpowiedzią świata beauty na nadmierną konsumpcję albo kolejnym trendem wykreowanym przez influencerów w social mediach. Faktem jest, że filozofia ta wpisuje się idealnie w obecne czasy. W obliczu szalejącej inflacji konsumenci szukają oszczędności i ten trend stanowi odpowiedź na potrzeby ograniczenia wydatków w domowym budżecie. 

Pielęgnacja w wersji mini

Skinimalizm jest ideą opierającą się na świadomym stosowaniu minimalnej ilości kosmetyków w codziennej pielęgnacji. Nie zaleca się nadmiernego testowania nowości i mieszania preparatów. Odchodzi się od eksperymentów i złożonej wieloetapowej pielęgnacji skóry, co nie oznacza, że dokonywany jest zły wybór. W rezultacie wprowadzona zostaje prosta pielęgnacja dostosowana do potrzeb skóry. Taki wybór sprawia, że nie jest nadmiernie obciążana skóra. Możliwe jest szybkie zauważenie reakcji skóry na konkretne składniki aktywne. W przypadku gdy wybrane preparaty nie przynoszą pożądanych efektów pielęgnacyjnych z łatwością można wyeliminować pojedyncze kosmetyki lub składniki aktywne.

Ponadto doceniane jest indywidualne wewnętrzne piękno. Można pokusić się o stwierdzenie, że body positive i skinimalizm to wzajemnie uzupełniające się Aktualności. Akceptując siebie, a przede wszystkim swoje ciało- takim jakie jest, nie potrzebna jest nadmierna ingerencja ze strony medycyny estetycznej, czy też preparatów zmieniających aktualny wygląd. Odchodzi się od kreowanych nieskazitelnych kanonów piękna i daje przestrzeń do samoakceptacji i świadomego, własnego wyboru.

Skinimalizm a nowości kosmetyczne

Nie należy obawiać się, że skinimalizm przyczyni się do zmniejszenia sprzedaży kosmetyków. Klienci nadal będą poszukiwali odpowiedniej pielęgnacji, która zaspokoi wszystkie potrzeby ich skóry. Jednak należy pamiętać, że czasy eksperymentów i nieprzemyślanych zakupów już minęły. Obecnie klienci świadomie wybierają konkretne produkty pielęgnacyjne. Kierują się jakością oraz doborem składników aktywnych. Często szukają produktów ekologicznych, naturalnych, które włączają do codziennej pielęgnacji lub całkowicie ją zastępują.

Wprowadzając nowości na rynek kosmetyczny warto podkreślić ich indywidualną funkcjonalność. Odpowiedni, merytoryczny przekaz marketingowy, ukierunkowany na podniesienie świadomości klientów z pewnością przyczyni się do pozytywnego odbioru produktów.

Chwilowy trend, czy świadoma zmiana zachowań konsumentów?

W 2023 roku skinimalizm będzie przybierał na sile. Jednak, czy okaże się chwilowym trendem wpisującym się w obecną sytuację gospodarczą, czy też zauważalnym, świadomym ograniczeniem zachowań konsumenckich? O tym przekonamy się za kilka miesięcy.

Autor: mgr Justyna Kruk