Raport Nielsena za tydzień 19. – Jak Polacy odnajdują się w nowej rzeczywistości?

Kategoria: Aktualności Rynek kosmetyczny
1 min. czytania

 Wartość sprzedaży online w tygodniu 19. wobec tygodnia 18. 2020 także urosła, o 14%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: lody +31%, piwo +25%, kosmetyki do makijażu oczu +7%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: bułki -28%, jedzenie dla dzieci – 19%, kawa -16%. 

Zakupy Polaków pokazują, że wraz z kolejnym luzowaniem obostrzeń przechodzimy do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Z jednej strony zyskują kategorie przyjemnościowe związane zarówno z sezonem jak i umilaniem sobie czasu spędzanego w domu. Kolejny tydzień z rzędu rośnie wartość sprzedaży lodów +31% oraz piwa +25%. Z drugiej strony wygląda na to, że nowe nawyki z czasu kwarantanny mogą zostać z nami na dłużej. Więcej pieczemy i gotujemy samodzielnie, a zatem utrzymuje się spadek wartość sprzedaży bułek -28% oraz jedzenia dla dzieci -19%.

Pozytywna dynamika całego koszyka zarówno rok do roku +5%, jak i tydzień do tygodnia +7%, a w kanale online nawet +14% może świadczyć o odmrażaniu również naszych koszyków zakupowych. Tym bardziej, że wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu oczu urosła +7%, więc możemy z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży zostały opracowane na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

 

Źródło: Nielsen