Piękno i zrównoważony rozwój ręka w rękę

Kategoria: Aktualności Opakowania kosmetyczne
2 min. czytania

Dlaczego jest to ważny temat do dyskusji i jaki może mieć wpływ na przemysł kosmetyczny?

Konsumenci wiedzą coraz więcej o wpływie kupowanych produktów na środowisko i zwracają uwagę na to, w jaki sposób te produkty są pakowane. Zastanawiają się, czy nie użyto zbyt wielu materiałów, jakie są te materiały i skąd pochodzą. Konsumenci są zdecydowani płacić więcej za produkty i usługi dostarczane przez firmy, które troszczą się o społeczeństwo i środowisko naturalne.

Ten trend z pewnością zauważyli producenci kosmetyków, którzy coraz częściej używają surowców bardziej przyjaznych dla środowiska, takich jak tektura lita.

Jak zrównoważony rozwój branży kosmetycznej może wspierać gospodarkę obiegową?

Rosnąca świadomość i wymagania konsumentów wyznaczają nową epokę dla kosmetyków. Rosną oczekiwania wobec firm kosmetycznych w zakresie korzystania ze składników i opakowań bezpośrednich oraz pośrednich zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Przedsiębiorstwa poszukują surowców naturalnych, które są odnawialne i ulegają biodegradacji, a zatem są mniej uciążliwe dla środowiska. Z kolei opakowania muszą być zaprojektowane w taki sposób, aby można je było łatwo poddawać recyklingowi.

Jak możemy sprawić, by wszystkie założenia zrównoważonego rozwoju były uwzględniane przy produkcji opakowań kosmetyków?

Gospodarka obiegowa i możliwość recyklingu są obecnie podstawowymi wymaganiami we wszystkich gałęziach przemysłu. Społeczeństwo oczekuje konkretnych działań w celu łagodzenia zmian klimatycznych, a przedsiębiorstwa wyznaczają ambitne cele sobie i swoim dostawcom. Metsä Board chce być inicjatorem zmian w branży pudełek składanych.

Podjęliśmy bardzo ambitne zobowiązanie, że do 2030 r. żadne nasze zakłady nie będą używały paliw kopalnych, ani surowców, które je wykorzystują.

Jakie Aktualności i zmiany przekształcą branżę kosmetyczną w ciągu najbliższych 5 lat?

Ograniczenie stosowania tworzyw sztucznych i rosnąca popularność składników naturalnych będą miały olbrzymi wpływ na przemysł kosmetyczny w ciągu najbliższych pięciu lat. Wśród ważnych trendów konsumenckich, chciałbym wymienić odpowiedzialność, przy jednoczesnym oczekiwaniu na pozytywne wrażenia w kontakcie z produktem.

Wielu konsumentów chce być „dobrymi ludźmi” i ograniczać swój wpływ na środowisko, ale oczekuje także nowych wrażeń. Handel elektroniczny oczywiście również wpływa na przemysł kosmetyczny.

W jaki sposób branża radzi sobie z jego wyzwaniami?

Firmy kosmetyczne mają problemy ze znalezieniem alternatywnych rozwiązań, które mogłyby zastąpić tworzywa sztuczne w opakowaniach bezpośrednich. Obecnie możliwości są bardzo ograniczone i największym wyzwaniem – zwłaszcza w przypadku opakowań bezpośrednich – jest opracowanie materiałów barierowych, które są bezpieczne i zrównoważone, a także łatwe do recyklingu. Zamierzamy kontynuować prace rozwojowe w tej dziedzinie.

Rozmowa z Christophem Baudry,
Metsä Board, Sales Director,
Brand Owners non-food

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 2/2020