Nowa perspektywa w pielęgnacji włosów

Tempo wprowadzania innowacji w branży beauty & personal care wciąż przyśpiesza. Marki ogólnoświatowe, regionalne oraz te powstające lokalnie potrzebują doświadczonych ekspertów, którzy mogą zapewnić im wsparcie w zakresie nowych rozwiązań, wiedzy specjalistycznej, strategii pozyskiwania klientów oraz szerokiej znajomości rynku.

Profesjonalne umiejętności pozwalają szybko i skutecznie wprowadzić na półki sklepowe nowe produkty dedykowane do pielęgnacji włosów. Globalni liderzy oferujący surowce do produktów kosmetycznych pomagają wprowadzać innowacje, wspierając brandy w szybkim ich rozwoju.

Pomoc w uzyskaniu dostępu do kluczowych serwisów branżowych, nowatorskich rozwiązań, które są niezbędne do szybkiego rozwoju i osiągnięcia sukcesu, to współpraca wyjątkowa i wielopłaszczyznowa. Jej efektem jest kompleksowe podejście do potrzeb klientów nie tylko w zakresie wiedzy technicznej.

W czasie epidemii COVID-19 zaobserwowaliśmy trend ukierunkowany na domową, naturalną pielęgnację i stylizację włosów. Pozwolił on producentom kosmetyków na dostosowanie rozwiązań, które pomagają pielęgnować i odżywiać różne typy włosów, a co więcej trend ten nastawiony jest na włosy kręcone i falowane. Znacznie mniej uwagi tym razem poświęca się włosom prostym. Właściciele marek, rozumiejąc potrzeby rynku, rozwijają linie produktów przeznaczonych do włosów kręconych i o różnych strukturach. Poszukują też innowacyjnych surowców pozwalających stworzyć receptury za pomocą, których uda się wydobyć ich naturalne piękno.

Proste włosy nie są standardem – poznajemy różne typy włosów

Kulturowa zmiana ukierunkowana na podkreślanie naturalnych włosów zmienia standardy piękna. Po latach prostowania loków klienci znaleźli odpowiednie produkty i zabiegi, aby podkreślać ich naturalny skręt. W pielęgnacji włosów nie ma jednego, uniwersalnego modelu. Stosuje się zabiegi indywidualne, dopasowane do potrzeb, stylu i naturalnej struktury włosów. Rodzaje włosów można podzielić na różne kategorie. Rysunek 1 przedstawia ich warianty.

Rodzaj struktury włosów od cienkich do średnich czy grubych jest także ważny, aby zrozumieć różnice pomiędzy nimi. Te różnice mają wpływ na dobór produktów do pielęgnacji. Pojęciami, które pojawiły się w ostatnim czasie, są definicje obrazujące struktury włosów i stopień rozchylenia łusek. Rozróżniamy włosy nisko-, średnio- i wysokoporowate. Zniszczone nadmierną ilością zabiegów, przesuszone, matowe, szorstkie w dotyku i reagujące na wilgoć to włosy wysokoporowate, zaś te, które są gładkie i błyszczące, to niskoporowate.

Porowatość to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w wyszukiwarkach internetowych, jest zdolnością włosów do wchłaniania i zatrzymywania wilgoci. Według badań SpateI wyszukiwanie pojęcia „włosy niskoporowate” wzrosła z rok do roku 38,8% i oczekuje się, że będzie rosła również w przyszłym roku. Niektóre rodzaje włosów, np. włosy kręcone, z powodu braku odpowiedniego poziomu nawilżenia mogą być bardziej porowate od innych.

Konsumenci nie są świadomi tego, że puszenie się włosów jest związane z ich strukturą, a to właśnie wysoka lub średnia porowatość ma wpływ na wchłanianie składników pielęgnacyjnych. Z kolei według badań Mintel II producenci kosmetyków ukierunkowują się na klientów, którzy lepiej rozumieją te pojęcia i wynikające z nich potrzeby. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni coraz częściej kontrolują stan swoich włosów – skłania ich to do wyszukiwania odpowiednich produktów oraz ich testowania.

Różnorodność w pielęgnacji włosów – poszerzanie oferty

Każdy rodzaj włosów wymaga odmiennej pielęgnacji, a to ma wpływ na formułę i rodzaj produktu: od odżywczego olejku poprzez cięższe emulsje po lekkie mleczka. Zmniejsza się luka w ofercie produktów, które przeznaczone są do różnych struktur – jest to szansa na zróżnicowanie produktowe. Według danych zebranych przez Mintel III w Wielkiej Brytanii 32% dorosłych jest zdania, że wśród marek specjalizujących się w kosmetykach do włosów brak jest dominującego trendu ukierunkowanego na struktury.

Właściciele marek poza oferowaniem produktów mają okazję edukować konsumentów w zakresie kosmetyków specjalnie zaprojektowanych do różnych rodzajów włosów, a także komunikować wyjątkowe zalety użytych do ich stworzenia surowców. Ponadto coraz więcej fryzjerów specjalizuje się w pielęgnacji włosów kręconych o różnych strukturach. Dostarczają oni klientom wiedzę z zakresu pielęgnacji i stylizacji różnych ich typów.

Aktualnie w gestii właścicieli marek oferujących produkty do pielęgnacji włosów jest pokazanie, że słuchają i rozumieją swoich konsumentów, a co za tym idzie rozbudowują linie produktów o te ukierunkowane na różne rodzaje i tekstury włosów.

Wybór surowców kluczem do spełnienia oczekiwań klientów

Rozwijanie linii produktów do pielęgnacji włosów i opracowywanie nowych kosmetyków do różnych ich rodzajów może być wyzwaniem. Ma to miejsce w szczególności, jeśli nie zna się rodzajów włosów, ich potrzeb i dostępnych specjalistycznych surowców. Ważne jest, aby rozumieć wymagania każdego rodzaju włosów, np. nawilżenie, podatność na skręt i układanie. Pozwoli to na wybór odpowiednich surowców, które zapewnią zamierzony efekt.

Według Mintel IV w branży pielęgnacji włosów panuje ogromna presja, aby zapewnić konsumentom wymagane rezultaty. Wybierając specjalistyczne surowce o skutecznym działaniu pielęgnacyjnym, osoby opracowujące receptury mają dobry punkt wyjścia do tworzenia nowych linii produktów ukierunkowanych na struktury włosów. Tym lepiej jeśli składniki pozwalają różnicować formaty. Dzięki temu można oferować różne rozwiązania ukierunkowane na klienta.

 

Clean beauty, naturalność, zrównoważony rozwój

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania konsumentów na poszerzanie oferty produktów do pielęgnacji włosów – w tym opartych na bardziej naturalnych, ekologicznych i dbających o środowisko składnikach – jest jasne, że proste, przyjazne dla środowiska produkty pozostaną w sprzedaży na dłużej.

Według raportów Mintel V w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie zapotrzebowanie na deklaracje „eco” oraz „natural” są powyżej średniej i rosną. W obu Amerykach świadomość ekologiczna i naturalność to konieczność oraz inspiracja do tworzenia bezwodnych, skoncentrowanych produktów o krótkich składach.

Oferta surowców do włosów jest bardzo szeroka, rynek potrzebuje ciągłych zmian i nowoczesnego podejścia do ich pielęgnacji. Właściciele marek zmieniają spojrzenie na tematykę dbania o włosy – ważne są różne ich struktury, każda z nich wymaga ukierunkowanego i indywidualnego działania. Coraz więcej konsumentów poszerza swoją wiedzę, aby lepiej zrozumieć potrzeby włosów. Efektem tych działań są nowatorskie produkty zapewniające skuteczne, wielopłaszczyznowe działanie i piękny wygląd włosów.

 

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 4/2021

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 3877

    Arabskie perfumy w olejku – zapachy dla fanów orientu

    Zapach orientu zamknięty w małej buteleczce roll-on? To możliwe. Polski rynek podbijają właśnie arabskie perfumy, praktyczne w użyciu w każdych okolicznościach. A czym się wyróżniają? Odpowiadamy. Czytaj dalej

  • 3874

    Zdrowy wymiar piękna z kosmetykami trychologicznymi Bionigree

    Wiedza połączona z doświadczeniem, siła naturalnych składników, chęć pomocy i edukacji w zakresie właściwej pielęgnacji – tak w skrócie opisać można założenia polskiej marki, która za pośrednictwem swoim produktów troszczy się o stan włosów i skóry głowy swoich klientów. Czytaj dalej

  • 3855

    ZEW for friends - marka ZEW for men ratuje zwierzaki! Poznajcie specjalny balsam ochronny do psich łapek.

    ZEW for men, polska marka kosmetyków naturalnych dla mężczyzn, jest znana z tego, że los zwierząt nie jest jej obojętny. Tej zimy Ekipa ZEW we współpracy z Warsaw Sneaker Store stworzyła coś wyjątkowego - specjalny balsam dla psów. To maksymalna ochrona i wsparcie w pielęgnacji delikatnych łapek naszych pupilów. Co więcej, 10% ze sprzedaży każdego produktu zostanie przekazane na rzecz Fundacji Przyjaciel Zwierz. Czytaj dalej

  • 3850

    Nowy rok, starsza Ty? Nie z Protinolem™ od Avon!

    Myślisz, że o pielęgnacji skóry wiesz już wszystko? Protinol™ to opatentowany przez ekspertów z Instytutu Pielęgnacji Cery Avon składnik, który od chwili pojawienia się na rynku stał się hitem wśród milionów kobiet na całym świecie. Jest on doskonałą i skuteczniejszą alternatywą dla retinolu, pomaga zwiększyć poziom dwóch typów kolagenu w skórze i odmłodzić jej wygląd w zaledwie kilka dni. Nie wierzysz? Przetestuj nowe kremy pod oczy z dodatkiem Protinolu TM i zobacz spektakularne efekty! Czytaj dalej

  • 3837

    Aromatyczna nowość od włoskiej marki Equilibra

    W linii arganowej Equilibra pojawił się nowy Arganowy żel do kąpieli 400ml. Delikatny żel arganowy to aromatyczna, pieszcząca skórę i zmysły nowość, zawiera aż 95% składników pochodzenia naturalnego, jest łagodny, wydajny, idealnie nadaje się dla całej rodziny. Zamienia kąpiel w przyjemny zabieg spa. Wraz z delikatnymi chusteczkami arganowymi Equilibra stanowi aromatyczny duet oczyszczająco – pielęgnujący, który idealnie sprawdzi się zimową porą jako domowe relaksujące spa. Czytaj dalej

  • 3835

    Świąteczny prezent dla niego? Ekologia, wyszukany design czy praktyczne zastosowanie? Co docenią mężczyźni?

    Święta tuż tuż i jak co roku wielu z nas stoi przed wyzwaniem znalezienia wyjątkowego prezentu dla bliskich mężczyzn. Choć oferta upominków, gadżetów czy wydarzeń daje ogromne możliwości wyboru, to znalezienie idealnego prezentu, który sprawi radość mężczyźnie może być niełatwym zadaniem. Zanim wybierzemy się na zakupy warto przemyśleć klucz, jakim będziemy kierować się przy doborze podarunku, aby nasz prezent okazał się trafiony. Czytaj dalej

  • 3824

    Poznaj nowe wody toaletowe hiszpańskiej marki Women’secret stworzone przez kobiety dla kobiet!

    Mamy przyjemność zaprezentować Ci wody toaletowe Women’secret dla kobiet takich jak my: pięknych, czujących się komfortowo i seksownie. Eau's reprezentują klasyczną linię zapachów Women'secret. Te trzy esencje przekazują charakter marki i doskonale opisują jej kobiecy, naturalny i pozytywny charakter. Czytaj dalej

  • 3821

    Wyrusz w nieznaną podróż z perfumami Far Away Beyond

    Far Away to najchętniej wybierana linia zapachów w ofercie Avon. Co minutę na świecie marka sprzedaje 27 flakonów. Kolekcja właśnie poszerzyła się o nowy, wyjątkowy wariant o nazwie Beyond. To pierwsze tak intensywne i skoncentrowane perfumy w tej linii oraz pierwszy produkt, w którego składzie można znaleźć… wanilię z upcyklingu. Czytaj dalej

  • 3804

    Hagi Phases z międzynarodową nagrodą!

    Linia Hagi Phases otrzymała główną nagrodę dla najbardziej innowacyjnego produktu w kategorii pielęgnacja skóry na tegorocznych, międzynarodowych targach Eco Life Scandinavia w Szwecji: Eco Life Scandinavia Czytaj dalej

  • 3800

    Na ratunek zniszczonym i słabym włosom – naprawcza  kuracja restrukturyzująca Equilibra TRICOLOGICA.

    Oczyszczanie, odżywianie, głęboka restrukturyzacja - trzy kroki skutecznej pielęgnacji dla zdrowych, lśniących i naturalnie mocnych włosów. Czytaj dalej

  • 3799

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

  • 3797

    Black Week z Curaprox!

    Zbliża się największe święto zakupów, jakim jest Black Week! Z tej okazji marka Curaprox przygotowała dla fanów pięknego i zdrowego uśmiechu atrakcyjną zniżkę na wszystkie produkty z linii Black is White. Od 22.11 do 28.11.2021 r. w sklepie internetowym marki, kupując szczoteczkę soniczną, szczoteczki manualne, pastę do zębów, a nawet gumy do życia z serii Black is White, możemy skorzystać z 30% rabatu. To doskonały moment, aby przygotować się na mycie zębów, które stanie się delikatną i pełną radości podróżą do zdrowia jamy ustnej. Czytaj dalej

  • 3791

    Wyprzedzając trendy marka Inveray rewolucjonizuje świat manicure innowacyjnym podejściem oraz zaawansowanymi technologicznie produktami.

    Poznaj polską markę, która wprowadza pierwszy i jedyny w swoim rodzaju na skalę światową pielęgnacyjny manicure hybrydowy. Laboratorium Inveray opracowało luksusowe lakiery hybrydowe o niespotykanej dotychczas na rynku kosmetycznym trwałości. Zastosowano wysoce nasyconą pigmentację, która powoduje, że lakiery doskonale kryją już przy pierwszej warstwie, a proces aplikacji koloru jest krótszy o 50%. Czytaj dalej

  • 3783

    Odkryj nową odsłonę Sublime Skin – przeciwstarzeniowej linii od [ comfort zone ].

    Wraz z nadejściem jesieni, nasza skóra potrzebuje dodatkowej pielęgnacji i ochrony. Odpowiednie nawilżenie i odżywienie to klucz do zachowania młodego, promiennego wyglądu. Marka [ comfort zone ] postanowiła w tym roku odświeżyć i ulepszyć linię SUBLIME SKIN, przeznaczoną do skóry normalnej, a także suchej, wymagającej nawilżenia, bądź ujędrnienia. Czytaj dalej

  • 3782

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/