Nielsen: ZAKUPY POLAKÓW W TYGODNIU 16. (13-19.04.2020)

Kategoria: Aktualności Rynek kosmetyczny
1 min. czytania

Autor: Macrovector

(Fot. Macrovector)

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku spadła o 39%, a w tygodniu 16. 2020 (względem tygodnia 15.) o 32%. Wartość sprzedaży online w tygodniu 16. wobec tygodnia 15. spadła o 12%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: popcorn +48%, mrożona pizza +43% i jabłka +27%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu -83%, lody -24% oraz piwo -13%.

Do spadku wartości sprzedaży koszyka monitorowanego przez Nielsena przyczyniły się kategorie, z których konsumenci rezygnują najczęściej od początku pandemii: kosmetyki do makijażu oraz produkty impulsowe: lody i piwo. Co ciekawe w innych krajach, np. we Włoszech te ostatnie odnotowują wzrosty jako “comfort food”, czyli produkty kupowane na poprawę nastroju. Najwyraźniej w Polsce ich rolę pełni m.in. pizza mrożona i popcorn, czyli szybkie przekąski, mogą towarzyszyć nam częściej również w związku ze zwiększoną konsumpcją mediów. Nielsen Media podaje, że w kwietniu br. Polacy spędzali przed telewizorami średnio ponad 5 godz./dobę, czyli ok. godz. więcej niż rok wcześniej. Staramy się jednak dbać również o zbilansowaną dietę. Kupujemy m.in. zdecydowanie więcej jabłek, co z kolei potwierdza Aktualności związane z poszukiwaniem produktów lokalnych, wspierających zdrowie i sprzedawanych w dużych opakowaniach – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

 

Źródło: Nielsen