Najnowszy raport Bain & Company – jak kształtuje się sprzedaż produktów beauty w pierwszym półroczu 2023?

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania
Najnowszy raport Bain & Company – jak kształtuje się sprzedaż produktów beauty w pierwszym półroczu 2023?

Stabilna pozycja rynku dóbr luksusowych

Rynek dóbr luksusowych w 2022 roku osiągnął wartość 345 mln euro, tym samym odnotował wzrost niemal o 19 procent w stosunku do poprzedniego roku. Pomimo niepewnej sytuacji ekonomicznej zauważalne były czynniki, które pozytywnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Między innymi przyczyniło się do tego zniesienie restrykcji covidowych w Chinach, ograniczenie tempa inflacji czy też odczuwalny wzrost ruchu turystycznego w Japonii i Azji. To właśnie towary luksusowe, do których zaliczane są kosmetyki, biżuteria oraz luksusowa odzież są najczęściej zakupywane przez turystów.

Starsza menadżerka Brain & Company -Katarzyna Wal podkreśla:

 „Zniesienie obostrzeń covidowych i ograniczeń dla podróżujących będzie miało ogromne znaczenie lokalnie – po długim okresie zakupowej posuchy, mieszkańcy Państwa Środka są gotowi na „luksusową wiosnę”. Doprowadzi to do wzrostu sprzedaży również w Europie – tutejszy rynek dóbr luksusowych jest w dużej mierze zależny od turystów z Azji, którzy podczas wojaży zaopatrują się w towary topowych marek.”

Perspektywa wzrostu na przestrzeni najbliższych lat

Pierwsze półrocze 2023 roku pokazało, że rynek dóbr luksusowych ma stabilną pozycję, a nawet wykazuje tendencję do wzrostu. Zgodnie z przewidywaniami analityków Brain & Company oraz Fondazione Altagamma rok 2023 może zakończyć się z dodatnim wynikiem sprzedaży, prognozowany jest wzrost w przedziale 5-12 procent. Tym samym może osiągnąć wartość nawet 380 milionów euro. Mając na uwadze prognozy sięgające roku 2030, rynek dóbr luksusowych będzie nadal wykazywał tendencję wzrostową, ostatecznie osiągając wartość około 530 – 570 milionów euro w 2030 roku.

Rynek beauty w liczbach

W sektorze beauty największy wzrost obserwowany jest w segmencie perfum. To właśnie perfumy osiągają systematyczny wzrost sprzedaży, który szczególnie zauważalny jest w kanale duty-free. Dodatkowo stale rośnie zainteresowanie niszowymi, unikatowymi markami. Tym samym wzrasta udział niespotykanych dotąd marek niszowych w globalnym rynku perfum. Mając na uwadze wzrost sprzedaży, producenci poszukują nowych technologii, przez co obserwowany jest dynamiczny rozwój segmentu perfum. Dużym zainteresowaniem konsumentów cieszą się też popularne wody toaletowe.