Aktualności
Męski punkt widzenia dotyczący kosmetyków – trendy w pielęgnacji dla mężczyzn

Jak to jest z tą męską pielęgnacją, jeden kosmetyk do wszystkiego, czy jednak osobne produkty?
Nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi. To wszystko zależy… od wieku, charakteru, indywidualnych upodobań. Jeszcze parę lat temu wśród mężczyzn nie było zbyt wielkiej świadomości o istnieniu dedykowanych dla nich rozwiązań (i tych dedykowanych rozwiązań było też niewiele), brakowało też w nich chęci zagłębiania się w tematykę pielęgnacji. Do mycia wystarczyło zwykłe mydło i woda. To się na szczęście zmieniło…
Obecnie młodsi mężczyźni często wybierają wyspecjalizowane kosmetyki, Ci bardziej dojrzali chętniej sięgają po rozwiązania kompleksowe i łączone typu 2w1. Starsze pokolenia mają swoje przyzwyczajenia i niechętnie zmieniają produkty, czy szukają alternatyw. Z kolei młodsi panowie szukają, testują, eksperymentują i dużo chętniej ulegają wpływom otoczenia (celebrytów, przyjaciół, czy rodziny). Każde z pokoleń wyznaje inny rodzaj lojalności – osoby dojrzałe są lojalne konkretnym kosmetykom i markom, młodsze – lojalne swojej wierze, filozofii, wartościom, rzadko kiedy produktom.
Jako marka na pewno warto przeprowadzać regularne badania konsumentów i na ich podstawie dostosowywać ofertę i plany do oczekiwań klientów. My tak robimy. Świat szybko się zmienia. W ZEW for men staramy się być na bieżąco w temacie męskich potrzeb i wprowadzać produkty jakich się od nas oczekuje. Czasami jednak zdarza nam się eksperymentować, próbować wyprzedzić trendy i zaskakiwać – w końcu mamy to wpisane w charakter marki, lubimy przygody. Taki zdrowy balans.
Co w tej chwili jest najistotniejszym trendem jeśli chodzi o pielęgnację mężczyzn?
Szczególnie zauważalne i bardzo istotne jest rosnące zainteresowanie pielęgnacją i świadomość istnienia dedykowanych rozwiązań. Jeszcze niedawno mężczyzna kupował „krem do twarzy”, teraz kupuje produkt, który nawilży jego zmęczoną cerę albo opóźni procesy starzenia się skóry. Półka kosmetyków męskich jest coraz bliższa tej z produktami dla kobiet, a klienci są dużo bardziej wymagający.
Mężczyzna już rozumie, czym jest naturalny skład kosmetyku oraz jak działają pojedyncze składniki aktywne, a co najważniejsze – że skóra wrażliwa / tłusta / mieszana istnieje nie tylko u kobiet.
Biorąc to wszystko pod uwagę, jako marka zdecydowaliśmy się zmodyfikować także nasze produkty – wymieniliśmy „krem do twarzy i ciała” na „multi-zadaniowy nawilżający krem do twarzy”. Z kolei dla sieci drogerii Rossmann stworzyliśmy całkiem nową linię ZEW for men Essential, dedykowaną różnym rodzajom męskiej cery. Planując ją, opieraliśmy się na aktualnych trendach kosmetycznych i wymaganiach współczesnych klientów.
Potrzeby mężczyzn się zmieniły wraz z ich rosnącą świadomością. Marki, które nie nadążą, zostaną przez tych wyedukowanych konsumentów po prostu porzucone.
Jaki będzie nadchodzący 2022 rok w kosmetykach dla mężczyzn?
Przyszły rok na pewno będzie wymagający dla całej branży. Polscy producenci nie będą mieli łatwo. Wysoka inflacja spowodowała wzrost cen surowców i półproduktów. Pandemia pociągnęła za sobą olbrzymie braki materiałów i prefabrykatów. Natomiast konsument wciąż wymaga, żeby produkt był tylko lepszy, a z pewnością nie droższy. Dlatego czeka nas ciągła walka o utrzymanie jakości i zadowolenie klienta.
W kolejnych latach kluczowe będzie także ciągłe szukanie wyspecjalizowanych rozwiązań dla coraz bardziej świadomych mężczyzn. Przed nami intensywny czas pracy nad innowacyjnymi formułami i zapachami, wykorzystaniem całkiem nowych składników aktywnych. Jako producenci musimy też stale podążać za rozwijającym się trendem eko – nie tylko w odniesieniu do składów kosmetyków, ale także sposobów produkcji, czy opakowań.
Tyle planów… pora zabierać się do pracy.
Marcin Mróz, Head of Sales w ZEW for men, marce kosmetyków dla mężczyzn