Media społecznościowe są skutecznym narzędziem w sprzedaży kosmetyków

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Źródło: StockChroma

Badanie „Młodzi vs Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej”, które zostało przeprowadzone przez Future Mind pokazuje, że ponad 80 procent młodych Polaków deklaruje się, iż zdarza się im kupować produkty, które są polecane w social mediach. Ponadto co piąty Polak będący w przedziale wiekowym od 15 do 20 roku życia deklaruje, iż często kupuje produkty polecane w social mediach.

Na podstawie przeprowadzonego badania zauważono też, że najbardziej aktywni użytkownicy, którzy publikują swoje opinie w social mediach, zyskują coraz silniejszą moc opiniotwórczą. Tym samym coraz większa ilość konsumentów opiera swoje decyzje zakupowe na opiniach prezentowanych przez innych użytkowników, co też bezpośrednio wpływa na tworzenie się nowych ścieżek monetyzacji dla internetowych twórców. Ponadto twórcy badania podkreślają, że koncepcja „content as a service”, polegająca na otrzymaniu ekskluzywnych materiałów od twórcy bądź influencera w zamian za opłatę na jego rzecz staje się realną ścieżką rozwoju dla influencerów. Jednocześnie zostało zauważone, że taki model jest niezwykle istotny w momencie, gdy zmniejsza się zaufanie do twórców internetowych zachęcających do zakupu konkretnego produktu.

Mariia Gordiyenko, Senior Digital Strategist w Future Mind w swojej wypowiedzi podkresla  “niesłabnąca popularność mediów społecznościowych sprawia, że są one nie tylko potężnym medium opiniotwórczym, ale również globalną platformą zakupową. Potwierdzają to wyniki naszego badania, zgodnie z którymi aż 55 proc. ankietowanych w wieku 15-20 lat przyznaje, że zdarzyło im się skorzystać z grupy zakupowej danej marki. Kanały takie jak TikTok czy Instagram to miejsca, gdzie konsumenci coraz częściej poszukują inspiracji, informacji oraz rekomendacji. Co więcej, dzięki nim mają możliwość dołączenia do społeczności swoich ulubionych marek”.

W analizie wyników zauważono, że co szósty Polak reprezentujący najmłodszą grupę wśród ankietowanych deklaruje, że ważną kwestią jest przynależność do społeczności ulubionej marki. Podobne odpowiedzi pojawiły się u co piątej badanej osoby reprezentującej przedział wiekowy 26-35 lat. Ponadto w rozumieniu młodych Polaków przynależność do grupy w mediach społecznościowych nie jest tylko częścią ich strefy prywatnej czy rozrywkowej, ale także dotyczy aktywności na forach związanych z daną markę, osobą lub firmą. Około dwóch trzecich badanych w przedziale do 20 roku życia deklaruje, iż jest częścią społeczności internetowej wybranego brandu.

Mariia Gordiyenko podkreśla, iż „80 proc. młodych do 20. r.ż. twierdzi, że zdarza im się kupować produkty z polecenia znalezionego na grupie bądź forum w mediach społecznościowych. Ponadto młodzi użytkownicy coraz częściej odradzają innym zakupu konkretnych produktów w sieci. Ten trend został nazwany mianem de-influencingu i powstał na TikToku, jako odpowiedź na nadmierną konsumpcję”