Marchesini Group otwiera Dział Urody i przejmuje Cosmatic

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Oprócz maszyn Grupy Marchesini oraz technologii inżynieryjnych Dumek, Axomatic  i  V2 – włoskich marek przejętych w ciągu ostatnich trzech lat w celu rozszerzenia asortymentu rozwiązań do pakowania kosmetyków – Dział Urody zintegruje nową firmę Cosmatic, specjalizującą się w technologiach produkcji szminek oraz wypełniających pudrów kosmetycznych. Cosmatic stworzył i rozwinął w dzielnicy kosmetycznej Lombard 500 firm skoncentrowanych w czworoboku między Cremą, Bergamo, Mediolanem i Brianzą – które same produkują ponad połowę produktów do makijażu, stosowanego przez kobiety na całym świecie.  

Przejęcie Cosmatic pozwoli Grupie Marchesini poszerzyć swoją wiedzę w segmencie, który wykorzystuje jedne z najbardziej złożonych technologii w świecie kosmetyków, takich jak te, które przetwarzają pastę do szminki – woskowy żel utworzony z wosków żelowanych olejem, tłuszczem i żywicą, barwiony pigmentami i uzupełniony aromatami, przeciwutleniaczami i serią aktywnych składników – i wlewają go do chłodnych silikonowych form o różnych kształtach i rozmiarach.

"Chociaż zakrywanie twarzy zmniejszyło zakup szminek i innych produktów do makijażu, uważamy Cosmatic za bardzo interesującego partnera, ponieważ jest to jedna z niewielu włoskich firm posiadających tak specjalistyczną wiedzę", wyjaśnia  Pietro Cassani, dyrektor generalny Grupy Marchesini. "Naszym celem na rok 2021 jest odtworzenie w segmencie kosmetycznym tego, co już robimy dla segmentu farmaceutycznego, czyli stworzenia całych linii produkcyjnych, które są w stanie przeprowadzić wszystkie operacje wymagane przez klienta, od przetwarzania produktu po jego ostateczne opakowanie. Jesteśmy przekonani, że gdy pandemia zacznie się zmniejszać, sprzedaż szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych, takich jak produkty do makijażu, ponownie wzrośnie".

Renato Ancorotti, prezes Cosmetica Italia, stowarzyszenia włoskich firm kosmetycznych, skomentował: "Pomimo silnego wzrostu przed Covid, biznes produktów kosmetycznych również przeszedł istotne zmiany od początku pandemii: od rozszerzenia rutyny kosmetycznej do bliższego skupienia się na zielonych i zrównoważonych kosmetykach, a także do większej świadomości w kwestii bezpieczeństwa. Według wstępnych danych włoski rynek kosmetyków w 2020 r. wyniósł 9,6 mld euro, co oznacza spadek o 9,3% w porównaniu z 2019 r. Uważamy, że rok 2021 będzie rokiem przejściowym przed całkowitym ożywieniem w 2022 r.".

Obiekty Działu Urody – którego dyrektorem będzie Lorenzo Gatti, wcześniej inżynier, zanim został kierownikiem obszaru Grupy – są otoczone przez budynki Obsługi Klienta, tworząc nową przestrzeń o powierzchni 9000 metrów kwadratowych przeznaczoną dla biur i produkcji.

Pietro Cassani