L’Oréal dominuje na scenie kosmetycznej: Wartość marki wzrasta do 13,4 miliarda dolarów

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Fot. materiały prasowe Brand Finance

L’Oréal, będąc najcenniejszą marką kosmetyczną na świecie, osiągnęła wartość 13,4 mld USD, co stanowi wzrost o 11% według nowych danych Brand Finance. Kultowa francuska marka nadal przyćmiewa swoich konkurentów, szczycąc się wartością marki o około 80% wyższą niż jej najbliższy rywal. Marka ta wyróżnia się dzięki strategii skoncentrowanej na innowacjach i dostępności wysokiej klasy produktów, a także osiąga najwyższą wartość w rankingu Sustainability Perceptions Value (SPV), wynoszącą 1 mld USD.

Garnier, część rodziny L’Oréal, odnotowała największy wzrost wartości marki o 15%, dzięki czemu stała się najszybciej rozwijającą się marką kosmetyczną na świecie. Wyróżniającym produktem była ich linia serum z witaminą C.

Gillette zajął drugie miejsce na liście najcenniejszych marek kosmetycznych, z wzrostem wartości marki o 13% do 7,4 mld USD. Marka ta zwiększa swoje przychody dzięki strategicznym dostosowaniom cenowym i współpracy z New York Yankees.

Natura, pomimo niewielkiego spadku wartości marki o 2%, utrzymuje pozycję najsilniejszej marki kosmetycznej na świecie, wyróżniając się niezrównaną lojalnością klientów.

Marka Axe/Lynx/Ego należąca do Unilever, odnotowała 14% wzrost wartości. Dwucyfrowy wzrost marki, napędzany wprowadzeniem gamy zapachów Fine Fragrance, podkreśla skuteczność zwiększonych inwestycji Unilever w marketing cyfrowy, media i eCommerce, w połączeniu ze strategiczną podwyżką cen.

Annie Brown, Brand Finance Director, powiedziała:

„Wraz z ewolucją branży kosmetycznej, marki te stanowią przykład dynamicznych zmian i strategicznych innowacji napędzających wzrost i zaangażowanie konsumentów w tym sektorze. Nieustanne dążenie do doskonałości przez tych liderów nie tylko kształtuje kontury globalnego krajobrazu kosmetycznego, ale także wyznacza nowe standardy sukcesu i zrównoważonego rozwoju w branży”.

– Annie Brown, Brand Finance Director
Źródło: materiały Brand Finance

* Brand Finance przygotował niniejsze opracowanie w oparciu o niezależną i bezstronną analizę.

Dodatkowe informacje

Źródło: materiały Brand Finance