L’Oreal: Dzięki e-commerce, sprzedaż w pierwszym kwartale spadła zaledwie o 4,8%

Kategoria: Aktualności Rynek kosmetyczny
1 min. czytania

Obecnie e-commerce stanowi 20% sprzedaży, a w wyniku ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa sprzedaż przez internet wzrosła aż o 52,6%.

Prezes L’Oreal Jean-Paul Agon mówi jak ważna okazała się sprzedaż online dla firmy:

W pierwszym kwartale 2020 r. rynek kosmetyków spadł o około 8 procent. W tych trudnych okolicznościach firmie L’Oréal udało się wyprzedzić rynek, osiągając sprzedaż na poziomie -4,8 procent w porównaniu z podobnymi wynikami.

Wpływ pandemii odczuły zwłaszcza artykuły profesjonalne i luksusowe, mniejszy spadek zaliczyły produkty konsumenckie, jednak wzrost w dalszym ciągu osiągały kosmetyki o działaniu aktywnym, gdyż ich sprzedażą zajmują się apteki kontynuujące działalność. Chodzi głównie o marki odpowiadające zapotrzebowaniu na produkty związane ze zdrowiem.

Firma odczuła wpływ licznych ograniczeń i zamknięć na całym świecie, począwszy od Chin. Obecnie jednak prezes L’Oreal zauważył rosnące ożywienie konsumentów produktów kosmetycznych w Chinach. Największy przyrost dochodów na świecie koncern zauważa w kategoriach aktywnych kosmetyków, produktów do pielęgnacji oraz farbowania włosów.