E-commerce kluczem do ożywienia sprzedaży zdaniem Ministerstwa Rozwoju

Kategoria: Aktualności Rynek kosmetyczny
2 min. czytania

O korzyściach płynących z e-handlu w dobie koronawirusa mówi minister rozwoju, Jadwiga Emilewicz:

W obecnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, kiedy wszyscy musimy stosować się do obostrzeń i #zostaćwdomu, zakupy przez internet stają się skuteczną i przede wszystkim bezpieczną alternatywą. Dotyczy to zwłaszcza tych produktów, które nie są aktualnie dostępne stacjonarnie, ale także zakupów, po które możemy, ale nie musimy wychodzić z domu. Dzięki sprzedaży internetowej i pracy kurierów e-przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów, a korzyści z tego są obopólne. Wiele małych, średnich i dużych firm korzysta już z wielu rozwiązań zawartych w Tarczy Antykryzysowej, przygotowanej przez polski rząd. Pozwalają one ochronić miejsca pracy i zachować płynność finansową. Jednym ze sposobów na przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, może też być przeniesienie swojego biznesu do internetu. Jest to korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, który zachowa możliwość sprzedaży swoich produktów, jak i obywatela. Zakupy może zrobić w sposób łatwy, szybki i przede wszystkim bez wychodzenia z domu.

Akcja jest organizowana przez Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej a także Agencję Rozwoju Przemysłu S.A., natomiast partnerami kampanii są Allegro i OLX (którzy z tej okazji oferują specjalne pakiety powitalne dla nowych sprzedawców) oraz Polski Fundusz Rozwoju. Agencja Rozwoju Przemysłu uruchomiła stronę internetową zarabiaj-online.arp.pl, na której przedsiębiorcy mogą uzyskać informacje o korzyściach płynących z e-commerce oraz przeczytać specjalnie przygotowany poradniki dotyczące rozpoczęcia sprzedaży w internecie.

O kampanii mówi Paweł Kolczyński, wiceprezes zarządu ARP S.A.:

Idea tego projektu jest prosta. E-commerce to obecnie w Polsce prężnie rozwijający się kanał sprzedaży – z zakupów internetowych korzysta ponad 28 mln Polaków. Chcemy dać szansę małym sklepom, które do tej pory nie istnieją w e-handlu, a mają wszelkie ku temu predyspozycje i mogą w ten sposób zarabiać. Stworzyliśmy poradnik dla osób, które nie wiedzą od czego zacząć. Zaprosiliśmy również do współpracy dwa znane market place’y i liczymy, że z czasem przyłączą się kolejni partnerzy.

Minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak podkreśla, że mikro, mali i średni przedsiębiorcy są ogromnie ważnym sektorem gospodarki, lecz ich funkcjonowanie zostało bardzo zaburzone w wyniku pandemii:

Kampania zachęcająca przedsiębiorców do przenoszenia do internetu sprzedaży usług i towarów, które do tej pory niewielkie sklepy oferowały tylko stacjonarnie, z jednej strony odpowiada potrzebom współczesnych konsumentów coraz częściej korzystających z rozwiązań e-commerce, a z drugiej daje szansę na rozwój mikro- i małym przedsiębiorstwom. To jedna z wielu gospodarczych propozycji antykryzysowych, którym patronuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.