Keep it Clean – przyjazne środowisku receptury produktów myjących do twarzy i ciała

Pielęgnacja skóry nadal jest priorytetem dla konsumentów, w związku z tym technolodzy stają w obliczu rosnących oczekiwań opracowania nowego konceptu funkcyjnego kosmetyku do oczyszczania twarzy i ciała. Trafienie w punkt może być trudne – celem jest zapewnienie odświeżającego doznania sensorycznego o doskonałej konsystencji, a jednocześnie oczyszczające i wzmacniające skórę właściwości bez uczucia jej ściągania czy przesuszenia.

Dawno minęły czasy, kiedy konsumenci byli zadowoleni ze standardowego kosmetyku myjącego, który charakteryzował się ładną pianą i skutecznie usuwał brud i zanieczyszczenia. Dzisiejsze produkty do oczyszczania twarzy i ciała oferują wyjątkowe korzyści i ukierunkowane rozwiązania dla określonych problemów skórnych. Jednocześnie odpowiadając na potrzeby konsumentów, dotyczące informacji, jakie rodzaje środków powierzchniowo czynnych, emolientów czy substancji aktywnych znajdują się w ich kosmetykach. Filozofia CLEAN BEAUTY sprawiła, że świadomość działania składników kosmetycznych osiągnęła najwyższy poziom, a tworzenie receptur produktów oczyszczających, które są atrakcyjne dla szerokiej rzeszy konsumentów, wymaga wysoce przemyślanego podejścia. Jakie obecnie panują trendy?

Bezpieczeństwo

Skuteczność i bezpieczeństwo produktów to najwyższy priorytet w tej kategorii. W jaki sposób można opracować kosmetyki łagodne dla skóry, które chronią barierę skóry i nadal skutecznie ją oczyszczają?

Self-care, czyli troska o siebie

Życie konsumentów jest bardziej aktywne i stresujące niż kiedykolwiek, znalezienie czasu na włączenie zabiegów wellness do codziennych czynności pielęgnacyjnych jest nie tylko koniecznością, ale i wyzwaniem. W związku z tym, że konsumenci nadal zmagają się z dużymi zmianami stylu życia wymuszonymi przez pandemię COVID-19, a nauka i praca z domu zwiększają codzienny poziom stresu, troska o własny dobrostan staje się o wiele bardziej istotna. Zabiegi poprawiające samopoczucie kąpiel w wannie czy relaks pod prysznicem.

Dodatkowo, stosowane kosmetyki myjące można wykorzystać do rytuałów służących odprężeniu. W Stanach Zjednoczonych 59% konsumentów zgadza się, że zabiegi pielęgnacyjne, takie jak kąpiel czy prysznic, to dobry sposób na zmniejszenie stresu. 95% mieszkańców Brazylii zgadza się, że dobre samopoczucie emocjonalne jest ważne. (Źródło Mintel Future of Bath & Shower 2020) Wyjątkowa piana, składniki odżywcze, czy zastosowane w produkcie unikalne kompozycje zapachowe pozwalają na chwilę relaksu i odprężenia, co jest szczególnie ważne w dzisiejszym świecie.

Formy kosmetyków

Zabawa teksturami i formami, aby wprowadzić coś nowego, odmiennego, zaskakującego oraz wzmocnić wrażenia podczas stosowania produktów z segmentu mycia i oczyszczania.

Skoncentrowanie się na produktach wielofunkcyjnych to prosty sposób na zdobycie zainteresowania szerszego grona konsumentów, którzy chcą ulepszyć metody codziennych zabiegów pielęgnacyjnych za pomocą prostych dodatków, a nie skomplikowanych, czasochłonnych procedur.

Produkty myjące przybierają różnorodne formy aplikacyjne i mogą obejmować zarówno klasyczne formy żeli i kremów pod prysznic, jak i nowe, takie jak. kostki myjące pod prysznic. Koncepcja oczyszczania preparatami na bazie olejów stała się akceptowalna zwłaszcza w przypadku wyjątkowo łagodnego oczyszczania. Nowe rytuały SPA podbijają rynek produktami do kąpieli czy peelingami, a producenci kosmetyków mają możliwość wykorzystania unikalnych form aplikacyjnych z użyciem składników, które znane są ze swych zdolności poprawiania samopoczucia.

Zrównoważony rozwój

To, czy produkty chronią środowisko, są biodegradowalne oraz czy są w równowadze z naturą, to ważne pytania, na które muszą odpowiedzieć sobie producenci kosmetyków myjących i muszą uwzględnić je przy opracowywaniu nowych receptur.

Nowości i innowacje mają chronić środowisko, a zastosowanie receptur bezwodnych, ma wspierać ochronę zasobów ziemi. Stałe formulacje bezwodne i oleje stają się coraz bardziej popularne wśród konsumentów i podbijają rynek produktów oczyszczających skórę. W Stanach Zjednoczonych 48% konsumentów w wieku 18-24 lat używa mydeł w kostce.

Unikalne tekstury i formy mogą jednocześnie prezentować nowe aplikacje i chronić środowisko. 55% w Wielkiej Brytanii konsumentów kupuje mydła w kostkach w celu zmniejszenia ilości opakowań plastikowych. Projektowanie najlepszych receptur produktów myjących może być wyzwaniem dla każdego formulatora z kilku powodów: znalezienie najlepszego systemu środków powierzchniowo czynnych, który jest łagodny dla skóry, środowiska i jednocześnie można go łatwo zagęścić. Stworzenie przyjemnej kremowej piany, uzyskanie najlepszych odczuć na skórze oraz utrzymanie nawilżonej i gładkiej skóry – to kluczowe elementy wysoce skutecznych kosmetyków myjących. Nasi specjaliści w ścisłej współpracy z producentami surowców pomagają w opracowaniu nowych innowacyjnych produktów myjąco-oczyszczających skórę.

Współpraca z odpowiednim partnerem zapewnia, lepsze przygotowanie do wprowadzenia na rynek, zgodnych z najnowszymi trendami, receptur produktów myjących, bez uszczerbku dla łagodności i wydajności produktu. Jesteśmy idealnym partnerem w zakresie rozwiązań, które wspierają działy badawczo – rozwojowe w tworzeniu i wdrożeniu kolejnego zrównoważonego produktu.

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 2/2021

Udostępnij materiał w

Nowości kosmetyczne

  • 3824

    Poznaj nowe wody toaletowe hiszpańskiej marki Women’secret stworzone przez kobiety dla kobiet!

    Mamy przyjemność zaprezentować Ci wody toaletowe Women’secret dla kobiet takich jak my: pięknych, czujących się komfortowo i seksownie. Eau's reprezentują klasyczną linię zapachów Women'secret. Te trzy esencje przekazują charakter marki i doskonale opisują jej kobiecy, naturalny i pozytywny charakter. Czytaj dalej

  • 3821

    Wyrusz w nieznaną podróż z perfumami Far Away Beyond

    Far Away to najchętniej wybierana linia zapachów w ofercie Avon. Co minutę na świecie marka sprzedaje 27 flakonów. Kolekcja właśnie poszerzyła się o nowy, wyjątkowy wariant o nazwie Beyond. To pierwsze tak intensywne i skoncentrowane perfumy w tej linii oraz pierwszy produkt, w którego składzie można znaleźć… wanilię z upcyklingu. Czytaj dalej

  • 3804

    Hagi Phases z międzynarodową nagrodą!

    Linia Hagi Phases otrzymała główną nagrodę dla najbardziej innowacyjnego produktu w kategorii pielęgnacja skóry na tegorocznych, międzynarodowych targach Eco Life Scandinavia w Szwecji: Eco Life Scandinavia Czytaj dalej

  • 3800

    Na ratunek zniszczonym i słabym włosom – naprawcza  kuracja restrukturyzująca Equilibra TRICOLOGICA.

    Oczyszczanie, odżywianie, głęboka restrukturyzacja - trzy kroki skutecznej pielęgnacji dla zdrowych, lśniących i naturalnie mocnych włosów. Czytaj dalej

  • 3799

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

  • 3797

    Black Week z Curaprox!

    Zbliża się największe święto zakupów, jakim jest Black Week! Z tej okazji marka Curaprox przygotowała dla fanów pięknego i zdrowego uśmiechu atrakcyjną zniżkę na wszystkie produkty z linii Black is White. Od 22.11 do 28.11.2021 r. w sklepie internetowym marki, kupując szczoteczkę soniczną, szczoteczki manualne, pastę do zębów, a nawet gumy do życia z serii Black is White, możemy skorzystać z 30% rabatu. To doskonały moment, aby przygotować się na mycie zębów, które stanie się delikatną i pełną radości podróżą do zdrowia jamy ustnej. Czytaj dalej

  • 3791

    Wyprzedzając trendy marka Inveray rewolucjonizuje świat manicure innowacyjnym podejściem oraz zaawansowanymi technologicznie produktami.

    Poznaj polską markę, która wprowadza pierwszy i jedyny w swoim rodzaju na skalę światową pielęgnacyjny manicure hybrydowy. Laboratorium Inveray opracowało luksusowe lakiery hybrydowe o niespotykanej dotychczas na rynku kosmetycznym trwałości. Zastosowano wysoce nasyconą pigmentację, która powoduje, że lakiery doskonale kryją już przy pierwszej warstwie, a proces aplikacji koloru jest krótszy o 50%. Czytaj dalej

  • 3783

    Odkryj nową odsłonę Sublime Skin – przeciwstarzeniowej linii od [ comfort zone ].

    Wraz z nadejściem jesieni, nasza skóra potrzebuje dodatkowej pielęgnacji i ochrony. Odpowiednie nawilżenie i odżywienie to klucz do zachowania młodego, promiennego wyglądu. Marka [ comfort zone ] postanowiła w tym roku odświeżyć i ulepszyć linię SUBLIME SKIN, przeznaczoną do skóry normalnej, a także suchej, wymagającej nawilżenia, bądź ujędrnienia. Czytaj dalej

  • 3782

    Obdaruj bliskich pięknem w te święta

    Nietrafiony prezent? Nie tym razem! Na nadchodzące święta marka Avon przygotowała szeroki wybór pięknie zapakowanych zestawów prezentowych z wyjątkową zawartością. Wśród nich można znaleźć upominki dla niej i dla niego, m.in. sety produktów do pielęgnacji ciała, kultowe zapachy, kosmetyki do makijażu czy lakiery do paznokci. Oprócz tego w ofercie znajdą się kalendarze adwentowe, które pozwolą przez cały miesiąc odkrywać najlepsze produkty z ofert Avon. W tym roku wybór prezentu dla najbliższych będzie prawdziwą przyjemnością! Czytaj dalej

  • 3779

    Nowości od Nudestix: Lengthening Mascara i Vegan Splashproof Mascara – tusze do rzęs, które pokochasz od zaraz!

    Niemalże każda z nas pragnie mieć długie, pięknie podkreślone rzęsy, jednak dopasowanie odpowiedniej maskary, często graniczy z cudem! Sklejone, czy wysuszone włoski i efekt „pandy” nie są mile widziane. Marka Nudestix wprowadziła do swojej oferty maskary, które idealnie podkreślają spojrzenie, są trwałe i nie osypują się, a co więcej – pielęgnują! Czytaj dalej

  • 3778

    Konopie w pielęgnacji? Naturalnie!

    Stosowanie konopi w pielęgnacji twarzy i ciała to coraz silniejszy beauty trend. Mowa oczywiście o konopiach siewnych, czyli Cannabis Sativa. Tłoczony z nich olej już w starożytności wykorzystywany był w kosmetyce właśnie z uwagi na swoje niesamowite właściwości pielęgnacyjne. Zalety konopnego oleju docenił także Instytut Dermokosmetyków Ideepharm tworząc specjalistyczną linię BIO natural. Czytaj dalej

  • 3775

    Nowa linia ZEW for men Essential dostępna w drogeriach sieci Rossmann już od 15 października! Poznaj kosmetyki, które są podstawą męskiej pielęgnacji

    Polska marka ZEW for men, znana z naturalnych kosmetyków z rodzimymi surowcami jak bieszczadzki węgiel drzewny czy czarna huba, stworzyła nową linię produktów ze skoncentrowanymi składnikami aktywnymi dla mężczyzn o skórze suchej oraz tłustej i mieszanej. Nowa linia marki przeznaczona jest dla świadomych mężczyzn poszukujących kosmetyków, które stanowić będą niezawodne podstawy codziennej pielęgnacji. ZEW for men Essential to połączenie starannie dopracowanych składów, drzewno-korzennego zapachu o nutach paczuli, cedru, pieprzu, pomarańczy i grejpfrutu, minimalistycznych, przyjaznych środowisku opakowań, silnego charakteru i wyrafinowanej elegancji. Nowości marki znajdziemy w drogeriach sieci Rossmann już od 15 października. Czytaj dalej

  • 3772

    Nowe wegańskie produkty o dwóch niesamowicie aromatycznych zapachach SŁONEGO KARMELU i ORZECHÓW W MLECZNEJ CZEKOLADZIE!

    Propozycja świątecznych aromatów oparta jest na wegańskich recepturach o wysokich wskaźnikach naturalności. Kosmetyki mogą być używane od 12 roku życia. Zapowiada się niezwykle pachnący czas i bardzo przyjemna pielęgnacja. Czytaj dalej

  • 3763

    HALO - Tonik Rozświetlający z Kwasem glikolowym 5% Nowość od polskiej marki Olivia Plum

    Polska marka kosmetyków naturalnych Olivia Plum po udanym debiucie Toniku Dash w lutym, poszerza swoje portfolio o kolejny produkt z kategorii toników. Tonik Dash zagościł na wielu półkach i w wakacyjnych kosmetyczkach naszych Klientek, dlatego mamy nadzieję, że propozycja przygotowana specjalnie z myślą o pielęgnacji jesienno- zimowej również przypadnie im do gustu - mówi założycielka marki Ania Śliwińska. HALO to tonik z kwasem glikolowym 5%, dający efekt rozświetlenia skóry wprowadzony zostanie we wrześniu. Czytaj dalej

  • 3762

    Cofnij 7 oznak starzenia w 7 dni dzięki serum z przełomowym Protinolem™

    Czy to możliwe, by zobaczyć efekty kuracji przeciwzmarszczkowej już po kilku dniach? Tak, a to wszystko dzięki nowemu serum Anew z opatentowanym Protinolem™ marki Avon, który pomaga zwiększyć poziom dwóch typów kolagenu w skórze i cofnąć 7 oznak starzenia w zaledwie 7 dni. Czytaj dalej

Czytaj inne

Ciekawostki ze świata

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  http://www.kosmetyka.edu.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/