Inspiracja płynąca z opakowań - przegląd opakowań

Na rynku nieustannie pojawiają się nowe produkty. Jest ich tak dużo, że z łatwością można pominąć wartościowe perełki, nawet jeśli staramy się być ze wszystkim na bieżąco. Dlatego postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu kilka ciekawych opakowań, które ujrzały światło dzienne w ostatnim czasie.

Linia kosmetyków Lady Gaga

“Ostatnią rzeczą, której świat teraz potrzebuje jest kolejna marka kosmetyczna. No ale cóż...” powiedziała niedawno Lady Gaga ogłaszając start swojej linii kosmetyków pod nazwą HAUS. Na początek dostępnych będzie kilka zestawów składających się raptem z trzech produktów. Linia ta powstała we współpracy z MUA Sarah Tanno, a o samej barwie ekscentryczna wokalistka mówi, że jest to zupełnie nowa jakość koloru, która pozwoliła jej znaleźć własny głos w świecie makijażu. Celem opakowań była więc możliwie najlepsza ekspozycja produktu i koloru. Dobrze się stało, że uniknięto krzykliwych, przegadanych opakowań, które odciągnęłyby uwagę od zawartości. A znając zamiłowanie artystki do wyrazistych kreacji można było mieć obawy, czy uda jej się powstrzymać zapędy do iście barokowych projektów. Na szczęście udało się stworzyć coś ciekawego, charakterystycznego a zarazem uniwersalnego. Produkty mają być dystrybuowane we współpracy z Amazonem, co wróży im dodatkowe szanse na sukces. Jeśli więc Lady Gaga nie straci szybko zainteresowania tematem, to może się okazać, że na scenę wkroczy ciekawy gracz - wyrazisty, bezkompromi-sowy, czujący potrzeby konsumentów, autentyczny w oczach millenialsów.

Szampon i odżywka w kostce - Somma

Oto  koncepcja,  która  jeszcze  nie  zadebiutowała,  ale  już warto mieć ją na uwadze, zwłaszcza w segmencie kosmetyków bio. Szampony i odżywki w kostce, tworzone pod marką Somma, same w sobie są produktem ekologicznym. Nie tylko mają być trzykrotnie bardziej wydajne od tradycyjnych szamponów i odżywek, lecz do tego zostały zapakowane w ekologiczny i biodegradowalny materiał SCOBY, który tworzy skuteczną barierę, blokując dostęp wody i powietrza. Na chwilę obecną cena materiałów jest z kolei barierą dla wejścia produktu na rynek masowy. Prace jednak trwają i nawet jeśli nie uda się tym razem, to któreś z kolei podejście odniesie w końcu sukces i tego typu “owijki” staną się standardem w bio-kosmetykach.

Ciekawy i nowatorski surowiec został do tego uzupełniony białą wsuwką, wykonaną z papieru o wyrazistej strukturze, w którym wytłoczono ilustrację roślinną i nadrukowano tylko minimum informacji. Tłoczenie zamiast pełnego nadruku jest także  świadomą  pro-ekologiczną  decyzją,  która  ma  na  celu ograniczenie do minimum ilości zużywanych materiałów. Z całą pewnością warto docenić tak kompleksowe podejście i z uwagą wypatrywać dalszych losów Sommy.

Twiggie & Rose – czyste i minimalistyczne opakowania

Kiedy tworzysz ręcznie robione kosmetyki w małych partiach,  ze  starannie  dobranymi  składnikami,  to  potrzebujesz również opakowań, które będą spójne z Twoją filozofią. Takich, które natychmiastowo i bezbłędnie będą komunikować wyznawane przez Ciebie wartości. Zanim klienci przeczytają treści na opakowaniu, to już będą czuli z jakim produktem mają do czynienia i czego mogą się po nim spodziewać. Z takiego założenia wyszli twórcy brandu Twiggie & Rose. Ich opakowania są czyste, minimalistyczne, z odpowiednio zaplanowaną i zrealizowaną hierarchią informacji. Całości dopełnia charakterystyczne zamknięcie kojarzące się zarówno z lekami wyrabianymi dawniej ręcznie na zamówienie w aptekach, jak i przywodzące na myśl pieczęć lakową. Takie rozwiązanie natychmiastowo kojarzy się z wysoką jakością, za którą ktoś ręczy osobiście. To właśnie tego typu subtelne, ale przemyślane i spójne z misją marki detale, są kluczowe w budowaniu unikalnego i wyróżniającego się brandu.

Mydła Avanthika

Jednak  nie  samymi  eko-ręcznie-robionymi-niszowymi produktami człowiek żyje. Na rynku jest zarówno popyt jak i  podaż  na  produkty  klasycznie  massmarketowe,  które  nie zawsze mają ambicje przekazywać klientom swoją filozofię. Im wystarczy to, że są dobrym produktem w dobrej cenie. I nie ma w tym nic złego. Ba! Jest to godne pochwalenia, gdy producent rozumie, że posiadając po prostu porządny produkt, nie próbuje na siłę dorabiać do niego sztucznej filozofii i cudownych właściwości. Jednak zmieniające się trendy i  oczekiwania  odbiorców,  ogólne  zmiany  estetyki  panującej w branży kosmetycznej stanowią rosnące wyzwanie dla projektantów. Nie można wszak zupełnie ignorować zmian, a z drugiej strony nie każdy produkt potrzebuje czy wymaga  nawiązań  do  natury,  ekologii,  czy  minimalizmu.  Dlatego kreacje  massmarketowych  opakowań  niezmiennie  pozostają  wyzwaniem  dla  projektantów.  Przed  taką  próbą  stanęli również  twórcy  opakowań  dla  mydeł  Avanthika.  Wybrnęli z tego całkiem zręcznie, stawiając na konkretne kody kolorystyczne przypisane do poszczególnych produktów, wyraźne zdjęcia i rozpoznawalną kompozycję.

Można mieć co prawda pewne zastrzeżenia co do tego, że tył opakowań jest zdecydowanie zbyt podobny do frontu, co może skutkować błędną ekspozycją na półkach - pracownicy sklepów mogą ustawić opakowania tyłem, zamiast przodem. Również lekki dyskomfort może budzić fakt, że ze względu na hierarchię informacji opakowania na pierwszy rzut oka mogą się bardziej kojarzyć z suplementami diety niż mydłami. Ogólnie jednak jest to ciekawa próba i warto ją docenić.

Minimum środków, maksimum treści

Sukces nie zawsze wymaga wymyślania nowych rozwiązań, na które nikt wcześniej nie wpadł. Czasem wystarczy zastosowanie jednego ze znanych motywów, ale w nowym kontekście. Jest to jedyna w tym zestawieniu praca studencka, ale warta uwagi ze względu na ciekawe połączenie rozwiązania graficznego z istotą samego produktu. Oto koncepcyjny projekt opakowań dla farb do włosów, tworzonych w oparciu o naturalne składniki i pigmenty. Numeracja opakowań służy zarówno temu, by przyporządkować numer produktu każdej barwie, jak i staje się pretekstem do graficznego przedstawienia istoty produktu - czyli naturalnych pigmentów. Dlatego liczby te są tak pokazane, jakby rzeczywiście były usypane z danego składnika za pomocą szablonu. Są więc dokładne, starannie wykreślone, ale z okazjonalnie lekko rozsypanymi krawędziami. Daje nam to świetny i zapadający w pamięć efekt końcowy. Minimum środków a maksimum treści.

 

Antoni Łuchniak
Kółko i krzyżyk – studio graficzne

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4474

    Naturalna pielęgnacja skóry malucha. Opieka, która koi i wspiera

    Skóra noworodka to ta najdelikatniejsza i wymagająca najbardziej troskliwej opieki już od pierwszych dni życia. Dwa kluczowe wyzwania, jakie stoją przed opiekunami maluchów, to zapewnienie skórze dziecka optymalnych warunków dla rozwoju naturalnej odporności oraz zapobieganie podrażnieniom. Jak twierdzą eksperci, równie ważna, jak dobór najlepszych składników, jest wiedza na temat potrzeb skóry dziecka. Czytaj dalej

  • 4473

    LIMITOWANE NOWOŚCI ZIAJA NA LATO

    Energetyczne, odświeżające, lekkie, szybko wchłaniające się i poręczne. Do tego wegańskie i z wysokimi indeksami naturalności. Arbuz i mirabelka - to nasi przyjaciele w nadchodzącym letnim sezonie. Czytaj dalej

  • 4469

    Olejek do ust od Your KAYA - efekt glow i dogłębne nawilżenie gwarantowane

    Your KAYA, rozszerza swoją kosmetyczną ofertę o nowość – olejek do ust z efektem glow. Nowy produkt pozostawia na ustach błysk tafli o pobudzającej zmysły woni toffi. Aż chce się je malować, wąchać i całować! Czytaj dalej

  • 4468

    Kwas laktobionowy, pantenol i alantoina. Łagodzące trio do kąpieli malucha

    Kąpiel niemowlaka to jeden z najważniejszych i najprzyjemniejszych rytuałów... ale także element pielęgnacji, który jest kluczem do zdrowia oraz komfortu dziecka w pierwszych dniach życia. Kosmetolodzy wskazują na składniki łagodzące i nawilżające jako must-have w codziennej kąpieli malucha – a zatem na pantenol, alantoinę i niezawodny kwas laktobionowy. Czytaj dalej

  • 4467

    Jak szybko zapuścić włosy? Najlepsze sposoby polecane przez trychologa

    Długie, gęste włosy od zawsze były symbolem piękna i atrakcyjności. Dlatego nie dziwi fakt, że wiele osób pragnie zapuścić je w jak najkrótszym czasie. Każdy z nas ma unikalny cykl wzrostu włosów, który determinowany jest przez genetykę, styl życia, stan zdrowia, codzienne nawyki oraz inne czynniki. Niektórzy cieszą się szybkim przyrostem, osiągając długie kosmyki w krótkim czasie, podczas gdy u innych ten proces może potrwać o wiele dłużej. Ważne jest, aby zachować cierpliwość w trakcie zapuszczania włosów. Czytaj dalej

  • 4466

    Lato 2023 – najmodniejsze cięcia, kolory i stylizacje włosów

    Wymarzone zagraniczne wyjazdy, muzyczne festiwale i długie, wieczorne, wyjścia – to wszystko czeka nas latem i na wszelkich tego typu okazjach pragniemy wyglądać spektakularnie, w zgodzie z aktualnymi trendami. Jak kształtują się te dotyczące włosów? Strzyżenie, koloryzację i stylizację łączy w tym sezonie jedno hasło – naturalność. L’Oréal Professionnel Paris podpowiada, jak wykorzystać ten trend i podkreślić naturalne piękno włosów, by uzyskać najbardziej efektowny rezultat. Czytaj dalej

  • 4465

    Odpowiednia higiena podczas miesiączki to wyraz troski o swoje zdrowie

    Tradycyjne produkty do higieny podczas menstruacji mogą podrażniać, powodować infekcje, przynosić ból, dyskomfort, problemy z zajściem i utrzymaniem ciąży, a także powodować poważne choroby. Dlatego wybór odpowiednich środków higienicznych jest niezwykle ważny dla kobiet. Kiedy stosujemy organiczne i certyfikowane podpaski, tampony lub wkładki GingerOrganic nasze miejsca intymne mają kontakt tylko z czystą, organiczną bawełną i niczym więcej, bez substancji chemicznych, chloru, dioksyn oraz alergizujących składników zapachowych. To najlepszy wybór dla naszego zdrowia i komfortu. I wyraz troski o siebie. Czytaj dalej

  • 4460

    Naturalne kosmetyki dla dzieci 4organic Kajko i Kokosz - zabawa w kąpieli

    Dzień Dziecka już za parę dni. Nowe warianty naturalnych kosmetyków dla dzieci 4organic Kajko i Kokosz sprawią, że kąpiel staje się ciekawą zabawą. Czytaj dalej

  • 4459

    Yope świętuje premierę "Małej Syrenki" Disneya

    Z okazji kinowej premiery „Małej syrenki” Disneya marka YOPE promuje produkty do włosów z serii Bounce. Czytaj dalej

  • 4458

    Soczysta truskawka w domowym SPA dla włosów. Pielęgnacja w stylu królowej lata

    Truskawka to królowa pierwszych dni lata – soczysta, pachnąca i pełna witamin. Kochamy truskawkę! Eksperci podpowiadają, że nasze włosy także doceniają bogactwo, jakie niesie ze sobą ten słodki owoc. Truskawka w domowej pielęgnacji włosów oznacza oczyszczenie, wzmocnienie i perfekcyjną rewitalizację. Tak samo skuteczna, jak smaczna…. Naturalnie! Czytaj dalej

  • 4457

    Gdy pojawi się intymny problem

    Jakie mogą być przyczyny dolegliwości okolic intymnych? Jak im zaradzić i jakie warto zastosować preparaty, aby zażegnać problem? Czytaj dalej

  • 4456

    Perfumy CHOPIN – nowa odsłona strony internetowej marki

    Strona internetowa Chopinperfumes.com zyskała nowe oblicze. Nowa odsłona strony związana jest z premierą kolekcji perfum dla kobiet marki Chopin, których ambasadorką jest Natalia Kukulska. Wody perfumowane Chopin Perfumes dla niej i dla niego to olfaktoryczna interpretacja kompozycji Mistrza, z których każda opowiada własną historię i tworzy wiele różnych warstw emocji. Czytaj dalej

  • 4454

    Mądrość Matki Natury dla przyszłych i obecnych mam

    Matka natura, tak jak i YOPE wie, co dobre dla jej dzieci. Linia pielęgnacyjna MAMA CICA powstała w odpowiedzi na potrzeby kobiet w ciąży i mam niemowlaków. Każdy z produktów czerpie z regeneracyjnych właściwości naturalnych składników, potwierdzonych badaniami naukowymi. Czytaj dalej

  • 4453

    Wcierki w pielęgnacji PEH. Proteiny i humektanty w naturalnych mgiełkach

    Rynek beauty oszalał na punkcie świadomej pielęgnacji włosów. Skrót PEH pojawia się w wypowiedziach trychologów i kosmetologów ekstremalnie często. I słusznie! Odpowiedni balans protein, emolientów oraz humektantów to bowiem podstawa zdrowego i pięknego wyglądu fryzury. Eksperci podpowiadają, że w przypadku pielęgnacji PEH nie powinniśmy zapominać o naturalnych wcierkach. Czytaj dalej

  • 4452

    Zdrowa opalenizna

    Lekko przybrązowiona skóra, ale jędrna, elastyczna i nawilżona. Bez poparzeń, bez przebarwień. Tak wygląda zdrowa opalenizna. Jak ją osiągnąć? Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/