Czy idea zrównoważonego przemysłu sprawdzi się na chińskim rynku kosmetycznym? Współpraca L’Oréal z Alibaba Group.

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania
Czy idea zrównoważonego przemysłu sprawdzi się na chińskim rynku kosmetycznym? Współpraca L’Oréal z Alibaba Group.

Dyrektor generalny Alibaba Group, Daniel Zhang, podczas przemówienia do chińsko-francuskiej grupy biznesowej podkreślił, że solidarność w kwestii zrównoważonego rozwoju powinna wykraczać poza granice państw i stanowić wspólne dążenie każdej firmy do poczucia odpowiedzialności społecznej. Umowa partnerska podpisana przez Daniela Zhanga oraz Jean-Paula Agona, prezesa L’Oréal ma obowiązywać do 2025 roku. Warto podkreślić, że w 2022 roku firma L’Oréal osiągnęła znaczący wzrost sprzedaży na chińskim rynku, a podpisany pakt stanowi dalszą perspektywę rozwoju. Jego celem jest wypracowanie niskoemisyjnych i ekologicznych standardów, stworzenie nowych produktów oraz opracowanie korzystnych rozwiązań dla gospodarki o obiegu zamkniętym w obszarze przemysłu kosmetycznego oraz higieny osobistej, których wartość ustanowiono na 87 miliardów dolarów. Nie jest to pierwsza współpraca światowych gigantów. W 2018 roku obie firmy podpisały umowę dotyczącą sprzedaży produktów L’Oréal w opakowaniach przyjaznych dla środowiska na terytorium Chin. Tym razem przedstawiciele L’Oréal i Alibaba Group deklarują, że obie firmy będą współpracowały w trzech kluczowych obszarach. Promowaniu towarów niskoemisyjnych, stworzeniu ekologicznych łańcuchów dostaw branży kosmetycznej, począwszy od magazynowania, przez pakowanie i dystrybucję aż po recykling. Skoncentrują swoje działania również na marketingu oraz promocji zrównoważonego stylu życia wśród chińskich konsumentów L’Oréal.

Daniel Zhang oraz Jean-Paul Agon podpisali umowę współpracy 6 kwietnia w Pekinie, w trakcie trzydniowej wizyty prezydenta Francji, Emmanuela Macrona w Chinach. Państwowa wizyta zakończyła się deklaracją współpracy w kilku obszarach przemysłowych, między innymi w lotnictwie, wysokiej konsumpcji oraz energii jądrowej. Wszystkie współprace, na czele ze współpracą Alibaba Group oraz L’Oréal napawają optymizmem, tym bardziej że wymiana handlowa między Unią Europejską a Chinami w ubiegłym roku zakończyła się na rekordowym poziomi 847,3 mld dolarów. W stosunku do roku 2021 roku, w 2022 nastąpił gwałtowny, 70% wzrost inwestycji europejskich firm na rynku chińskim.