COVID-19 ZWIĘKSZA ZAPOTRZEBOWANIE NA BEZPIECZNE I NIEZAWODNE PRODUKTY KOSMETYCZNE

Kategoria: Rynek kosmetyczny
3 min. czytania

COVID-19 wpływa na sposób, w jaki konsumenci podchodzą do produktów kosmetycznych i higieny osobistej (BPC), zwłaszcza jeśli biorą pod uwagę bezpieczeństwo składników, czystość i okres przydatności do spożycia.

COVID-19 jest katalizatorem dla ewolucji kosmetyków

Od samego początku kosmetyki do mycia i pielęgnacji stale ewoluowały, aby sprostać potrzebom i wymaganiom konsumentów. To, co zaczęło się jako trend naturalnych składników, przełożyło się na ruch obejmujący takie elementy, jak bezpieczeństwo, przejrzystość, praktyki pozyskiwania / produkcji i mnóstwo innych czynników, które mają wpływ na produkt końcowy. Według badań Mintel dotyczących trendów w składnikach prawie połowa kobiet stosujących kosmetyki zgadza się, że ważne jest zrozumienie stosowanych w nich substancji.

COVID-19 będzie miał niespotykany dotąd wpływ na ewolucję kosmetyków do mycia. Przed pojawieniem się tej choroby, naturalni konsumenci unikali składników takich jak konserwanty i sztuczne składniki w swoich produktach kosmetycznych z powodu postrzegania ich jako ryzykowne dla zdrowia. W związku z większym niepokojem związanym ze stabilnością półek i warunkami sanitarnymi, konsumenci będą chętniej akceptować te składniki, o ile marki dostarczą dowodów skuteczności i bezpieczeństwa, zarówno z punktu widzenia zdrowia, jak i środowiska.

Wpływ COVID-19 na formułę BPC

Pojawienie się nowego koronawirusa jeszcze bardziej pogłębi przekonanie, że naturalny nie zawsze jest lepszy, szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo składników i trwałość. Według badań Mintel nad kosmetykami do higieny i pielęgnacji, więcej niż jeden na 10 dorosłych zgadza się, że naturalne produkty wygasają zbyt szybko. Bardziej niż kiedykolwiek konsumenci sprawdzą bezpieczeństwo składników i ocenią ryzyko możliwego zanieczyszczenia i wydechu produktu. Przyszłość formuł będzie zależeć od bezpiecznych składników syntetycznych, które mogą poprawić trwałość.

COVID-19 jest katalizatorem tego ruchu, a marki stają w obliczu większego nacisku na zapewnienie bezpieczeństwa, długowieczności i skuteczności. Aby uniknąć nieufności, marki muszą edukować konsumentów na temat stabilności syntetycznych składników, a jednocześnie dostarczać dowody i certyfikaty potwierdzające bezpieczeństwo produktu.

Produkty do pielęgnacji ciała i higieny osobistej można również tworzyć bez użycia wody, aby zapewnić bezpieczeństwo konsumentów i rozwiązać problemy środowiskowe. Kupując produkty w postaci proszku, konsumenci mogą samodzielnie kontrolować okres przydatności do spożycia. Formuły bezwodne nie tylko zmniejszają zapotrzebowanie na konserwanty, ale także minimalizują straty.

Wpływ COVID-19 na opakowanie BPC

Ponieważ konsumenci stają się bardziej świadomi wirusów i zarazków żyjących na powierzchni, produkty, zapakowane w sposób eliminujący potrzebę dotykania twarzy, będą się wyróżniać. Formaty sprayu i sztyftu, zarówno w kosmetykach, jak i produktach do pielęgnacji skóry, zyskują na popularności, a wraz z pojawieniem się COVID-19, „bezdotykowe” produkty kosmetyczne zwiększą popyt. Konsumenci będą poszukiwać wskazówek, jak utrzymać kosmetyki w czystości i bezpieczeństwie. Ponadto, skoro wiele uwagi poświęca się czyszczeniu pędzli do makijażu i urządzeń do pielęgnacji skóry, marki mogą wspierać konsumentów, oferując porady i wskazówki dotyczące czyszczenia produktów BPC bez uszczerbku dla skuteczności i bezpieczeństwa produktu.

Co myślimy

Niepokój i niepewność spowodowane tą pandemią prowadzą do większego zapotrzebowania na niezawodne i bezpieczne produkty BPC. Jako bezpieczne i niezawodne będą się wyróżniać produkty, które zmniejszają ryzyko zanieczyszczenia poprzez zastosowanie formatów bezdotykowych oraz oferują dłuższą trwałość konsumentom racjonującym zapasy i / lub niezdolnym do uzyskania alternatyw. Marki, które wykażą swoją niezawodność, przejrzystość i chęć podjęcia działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa produktu, zostaną nagrodzone przez konsumentów.

Źródło: Mintel