1 033 TONY MATERIAŁÓW I 26,6 MLN LITRÓW WODY ZAOSZCZĘDZONE W 2023 ROKU – RITUALS PODSUMOWUJE DZIAŁANIA W COROCZNYM RAPORCIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

Kategoria: Aktualności
5 min. czytania

Rituals Cosmetics nie ustaje w swoich wysiłkach na rzecz zrównoważonej przyszłości. W najnowszym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju marka podsumowuje szereg osiągnięć z 2023 roku – dzięki innowacyjnym rozwiązaniom firma sukcesywnie zmniejsza emisję CO₂ redukując tym samym swój ślad węglowy. Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem, do 2050 r. Rituals Cosmetics osiągnie zerową emisję netto.

Raport Zrównoważonego Rozwoju Rituals Cosmetics to coroczne podsumowanie działań i osiągnięć marki w obszarze zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko oraz poprawy dobrostanu ludzi i planety. Raport został podzielony na 4 główne części, w których szczegółowo omawia 5 podstawowych obszarów: zarządzanie, środowisko, społeczność, pracownicy, klienci. Ich dobór nie jest przypadkowy – zostały wytypowane na podstawie wytycznych przygotowanych przez B CorporationTM, której certyfikat marka zdobyła w 2022 r. Otrzymanie certyfikacji B CorpTM było jednym z przełomowych momentów w rozwoju Rituals Cosmetics – to wyjątkowe wyróżnienie jest przyznawane wyłącznie firmom, które spełniają rygorystyczne normy w zakresie etyki biznesowej, transparentności oraz realnego wpływu na społeczeństwo i środowisko.

Kluczowe informacje dotyczące osiągnięć marki z 2023 roku:

  • Emisja gazów cieplarnianych: zgodnie ze zobowiązaniem z 2022 roku, marka dąży do osiągnięcia zerowej emisji do 2050 r. oraz do 2030 r. zmniejszenie emisji w przeliczeniu na wartość dodaną o 50%.
  • Naturalne składy produktów: formuły wszystkich produktów są stale weryfikowane i ulepszane. W 2023 r. 65% produktów marki zawierało co najmniej 90% składników naturalnego pochodzenia.
  • Wkłady uzupełniające do produktów:
    • sprzedaż wkładów uzupełniających wzrosła o 19% w porównaniu z 2022 r. – to trend, który marka aktywnie wspiera i promuje. W 2023 r. produkty z możliwością ponownego napełnienia oraz odpowiadające im wkłady stanowiły ponad 24% sprzedaży.
    • w 2023 r., dzięki świadomym wyborom konsumentów, którzy dokonali zakupu wkładów uzupełniających poszczególnych produktów, marka zaoszczędziła 1 033 tony materiałów, 2 270 ton ekwiwalentu CO2 i 26,6 miliona litrów wody.
    • w ramach programu „1 wkład = 1 drzewo” w 2023 roku marka Rituals przekazała 6,4 mln euro na sadzenie, otoczenie opieką i odnowę drzew w lasach na całym świecie.
  • Opakowania:
    • Wszystkie materiały, z których wytwarzane są opakowania nadają się do recyklingu lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
    • zwiększono odsetek przetworzonego aluminium w opakowaniach pianek pod prysznic w żelu oraz musów do ciała do 99%.
    • opakowania kremów do ciała oraz masek do ciała są wykonywane w minimum 95% z plastiku pochodzącego z recyklingu (PCR PET). Zwiększenie udziału tego materiału w opakowaniach dwóch rodzajów produktów pozwoliło w ubiegłym roku zaoszczędzić 1 005 289 kg pierwotnego plastiku.
    • kolejnym krokiem będzie zmiana słoików i butelek PET w opakowania zawierające ponad 70% PCR PET, aby do końca 2025 r. w produkcji opakowań wykorzystywać już wyłącznie PET pochodzący z recyklingu.

Wpływ społeczny:

Misją Rituals jest pomaganie ludziom w znalezieniu większej równowagi w życiu. Od 25 lat marka uczy uważności i pomaga konsumentom odkrywać szczęście w najmniejszych rzeczach. Dbając o poprawę dobrostanu ludzi, marka realizuje szerokie działania nie tylko w obszarze konsumenckim, ale też wobec bardziej wrażliwych społeczności, poprzez wsparcie trzech organizacji: Tiny Miracles, War Child oraz Super Chill.

  • Tiny Miracles: Rituals jako współzałożyciel i sponsor Tiny Miracles od 2011 roku wspiera lokalną społeczność Mumbaju. Aktywizacja zawodowa i zapewnienie miejsc pracy pomagają mieszkańcom w walce z ubóstwem. Marka udziela fundacji wsparcia finansowego poprzez zakup produktów wytwarzanych przez podopieczne organizacji. Tylko w 2023 r. Tiny Miracles dostarczyło marce 1 108 600 toreb i 233 012 bransoletek. Fundusze z zakupu tych produktów przeznaczone zostały na wynagrodzenia, opiekę zdrowotną oraz edukację dla prawie 650 kobiet.
  • War Child: Od 2012 r. Rituals wspiera organizację War Child – od przekazywania produktów, przez wsparcie finansowe, aż po wsparcie merytoryczne, wymianę wiedzy i doświadczenia. W minionym roku wsparcie ze strony marki wyniosło równowartość 300 000 euro, co umożliwiło pomoc 3 125 dzieciom znajdujących się na obszarach objętych wojną.
  • Super Chill: Rituals jest partnerem założycielskim i wyłącznym sponsorem Super Chill, organizacji, której misją jest pomoc małym dzieciom w rozwijaniu odporności psychicznej poprzez zabawę. W 2023 r. Super Chill opracowało bezpłatną, łatwą w użyciu aplikację dla dzieci w wieku od 6 lat – wykorzystuje ona zabawne, proste ćwiczenia inspirowane jogą, medytacją, uważnością i pracą z oddechem do nauki identyfikowania i wyrażania emocji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. W 2024 r. aplikacja zostanie uruchomiona także dla rodziców i opiekunów dzieci na terenie Europy. Misją Super Chill jest dotarcie do 10 milionów dzieci i wsparcie w zbudowaniu odporności emocjonalnej przyszłego pokolenia.

Marka Rituals pozostaje wierna swojemu zobowiązaniu do poprawy dobrostanu zarówno jednostek, jak i całych społeczności oraz środowiska. Dzięki wspólnemu wysiłkowi i współpracy z organizacjami partnerskimi, Rituals działa na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości, będąc przykładem etycznego i odpowiedzialnego biznesu. Całościowy raport zrównoważonego rozwoju znajduje się na stronie: Raport Zrównoważonego Rozwoju 2023.

***

Więcej o Rituals Cosmetics  

Rituals Cosmetics to marka oddana idei zrównoważonego rozwoju i dobrego samopoczucia w świecie wyjątkowych produktów beauty. Umieszczając w jednym portfolio kosmetyki do kąpieli, do pielęgnacji ciała oraz produkty do domu, Rituals proponuje klientom nowy styl życia, polegający na zamianie codziennych rytuałów w chwile warte zapamiętania. Każdy produkt jest inspirowany starożytną tradycją i pomaga odnaleźć szczęście w najmniejszych rzeczach. Poprzez szerokie portfolio produktów Rituals do naturalnej pielęgnacji ciała i twarzy, męskiej pielęgnacji, zapachów do domu oraz odzieży home wear, klienci mogą wzbogacić swoje życie o chwile dobrego samopoczucia. Firma Rituals powstała w 2000 roku w Amsterdamie i od tego czasu jest uznawana światowym ekspertem w branży w ponad 36 krajach, w metropoliach, takich jak Londyn, Paryż, Hongkong czy Nowy Jork, posiadając łącznie ponad 1185 sklepów, 4200 punktów w ramach shop-in-shop oraz 5 obiektów spa oraz pierwsze na świecie Mind Oasis. W Europie znajdziemy je w 4 kolejnych lokalizacjach: we Frankfurcie, Antwerpii, Barcelonie i Paryżu. Dzięki podejściu opartemu o trzy filary: Czystość, Świadomość i Troskę, (Clean, Conscious and Caring) marka Rituals jest dumnym posiadaczem certyfikacji B CorporationTM. Marka jest oddana temu, by nieustannie ulepszać swój wpływ w kwestiach społecznych i środowiskowych – główne założenia to składy w ponad 90% pochodzenia naturalnego oraz opakowania, które będą się nadawały do ponownego napełnienia i/lub recyklingu lub wykonane z materiałów z recyklingu. Ponadto Rituals z zapałem wspiera 3 fundacje. Rituals chce być prekursorem wśród luksusowych brandów, który udowodni, że piękno i dobre samopoczucie mogą iść w parze ze zrównoważonym rozwojem. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.rituals.com

Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych działań na rzecz środowiska, przeczytaj nasz coroczny raport zrównoważonego rozwoju.

Dodatkowe informacje

Źródło: informacja prasowa