Świat Przemysłu Kosmetycznego 2/2021

W tym wydaniu

AKTUALNOŚCI
8PCI Days stacjonarnie w Warszawie
BLIŻEJ BRANŻY
10Świat zmienia się na naszych oczach, a ja chcę dotrzymać mu kroku
PRODUKCJA
14RFID Ww branży kosmetycznej – jakie ma zastosowanie i czym się wyróżnia?
18Koncepcja „Lab to process”, czyli spójne pomiary w laboratorium i w procesie
20Czwarta rewolucja przemysłowa – czy grywalizacja może przeobrazić przemysł kosmetyczny?
24Doskonale rozumiemy złożoność procesu mieszania. Od 30 lat pomagamy osiągnąć pożądaną wydajność i ja
RYNEK
26Henna – trwała koloryzacja brwi i rzęs. Aspekty prawne związane z wprowadzaniem produktu na rynek
29Certyfikacja – kosmetyki naturalne, a kosmetyki ekologiczne
30Jak potwierdzać deklaracje marketingowe kosmetyków? Przewodnik Cosmetics Europe a techniki badań in
38Opakowania kosmetyków w Zielonym Ładzie. Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy?
41Cechy i pielęgnacja skóry wrażliwej
44Pluralibacter gergoviae – kłopotliwy izolat ze środowiska produkcji kosmetyków
SUROWCE
46W świecie kwasów kosmetycznych
49Kosmetyczny potencjał wąkroty azjatyckiej (Centella asiatica L. Urban)
55Znaleźliśmy najbardziej poszukiwane, naturalne, etycznie pozyskiwane komponenty do Twoich kosmetyków
56Kwas alfa-liponowy kontra wolne rodniki
58Masła, oleje, woski
64Cholesterol i jego pochodne: niedoceniane składniki, po które warto sięgnąć
68Szampony w kostce i ich charakterystyka
72Keep it Clean – przyjazne środowisku receptury produktów myjących do twarzy i ciała
74IntenCfy – holistyczny aminokwas – ergotioneina -silny przeciwutleniacz
76Innowacyjne i naturalne zagęstniki fazy olejowej
80Owocowy recykling od środka – zero waste w kosmetykach
84Przegląd nowości surowcowych
BADANIA I ROZWÓJ
98Wrażliwość ze smakiem. Nowy mechanizm działania w pielęgnacji skóry reaktywnej
104Badania SPF: ewolucja, oczekiwania i wymogi
OPAKOWANIA
110Branża opakowaniowa odpowiada na trend eko
112Aktualne terndy patentowe opakowań kosmetycznych
116Funkcje opakowań, które się zmieniają, a które zostają?
120Nowości i trendy w opakowaniach
124Flow Cosmetics wybiera zrównoważone tektury od Metsä Board na opakowania swoich naturalnych produktó
126Rozwój dla VAS
128Czy opakowania mają wpływ na budowanie świadomego biznesu w branży kosmetycznej?
JAKOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO
132Kosmetyki samoopalające jako alternatywa dla tradycyjnego opalania – rozwiązania i bezpieczeństwo
138Kontrola jakości szminek i pomadek do ust na każdym etapie produkcji
142Przezskórne wchłanianie składników farb do włosów podczas farbowania
144Zanieczyszczenia i ilości śladowe obecne w produktach kosmetycznych