W trosce o środowisko z L’Oréal Professionnel Paris

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Organizując liczne eventy przedstawiciele marki, podkreślają rangę ograniczenia zużycia wody we fryzjerstwie oraz pokazują nowatorskie rozwiązania, dzięki którym będzie to łatwiejsze do wykonania. Właśnie dlatego produkty L'Oréal Professionnel Paris mają zyskać nowe formuły, które będą zmodyfikowane w taki sposób, aby umożliwiło to krótsze i bardziej skuteczne wypłukanie preparatów z włosów-tym samym zapewniając mniejsze zużycie wody w trakcie usług fryzjerskich. Dodatkowo marka L'Oréal we współpracy ze startupem Gjosa stworzyła nowoczesną słuchawko-myjkę, dzięki której zużycie wody w trakcie mycia i płukania włosów będzie mniejsze nawet o 69 procent.

L'Oréal od dziesięciu lat realizuje program w ramach zobowiązania marki do poprawy ekologicznego oraz społecznego profilu wszystkich swoich produktów, tym samym wprowadza optymalizację w produkcji. Aktywnie promowany recykling opakowań i wykorzystanie materiałów odnawialnych na stałe wpisały się w założenia koncernu. Zgodnie z obietnicą firmy już do 2025 roku wszystkie opakowania L'Oréal będą mogły być ponownie wykorzystywane, napełniane, poddawane recyklingowi bądź kompostowaniu.

Jak podkreśla Alexandra Palt z Grupy L'Oréal „Aktywność ludzka nie może konkurować z siłami planety i kwestionować bezpieczeństwa przestrzeni życiowej człowieka. Jesteśmy przekonani, że firmy muszą szybko przestawić się na sposób działania mieszczący się w granicach stawianych przez planetę i zadbać o synergię systemów społeczno-ekonomicznych i środowiska. W kwestii klimatu i środowiska naturalnego musimy wszyscy stanąć na wysokości zadania i zrobić to, co trzeba, a nie to, co jest łatwe.”

Zmiany, jakie w ostatnim czasie dokonał koncern w produktach dedykowanych dla fryzjerów, pozwalają na zaoszczędzenie nawet 160 ton aluminium rocznie, a wszystko dzięki wykorzystaniu produktów z recyklingu do wytwarzania tubek z produktami do koloryzacji z serii Inoa. L'Oréal wprowadza do salonów fryzjerskich system recyklingu, dzięki czemu dąży do zmniejszenia nawet 110 ton odpadów rocznie. Aktualnie produkty z serii profesjonalnej L'Oréal w 91 procentach są biodegradowalne. Koncern cały czas podkreśla swoją działalność na rzecz środowiska, wprowadzając modyfikacje we wszystkich gałęziach działalności, zarówno produktowej, jak i szkoleniowej, gdzie w ostatnim czasie zrezygnowano z papierowych materiałów dla kursantów.