Aktualności
The power in ageing – najnowszy raport Avon
Fot: ChromaStock
Avon przygotował najnowszy raport „Future of Beauty Raport 2024”, w którym ukazuje zmiany, do których doszło w postrzeganiu przez Polki kwestii pielęgnacji skóry. Okazuje się, że dla 97% Polek zdrowa skóra jest priorytetem, przy czym aż 83% z nich zwraca szczególną uwagę również na źródło pochodzenia kosmetyków, które stosują w codziennej pielęgnacji. Tutaj ważną kwestią jest odpowiedzialność producentów, co we wcześniejszych latach nie było aż tak istotnym czynnikiem wpływającym na wybory konsumenckie, a w tym momencie zyskał miano wiodącego trendu przy decyzjach zakupowych Polek.
Zdrowie skóry ponad wszystko
Na przestrzeni ostatnich lat doszło do dużej zmiany w postrzeganiu pielęgnacji. Gdy kilka lat temu młody wygląd był głównym czynnikiem wpływającym na decyzję o dbaniu o skórę, tak dziś aż 92% zapytanych przez Avon kobiet odpowiada, że mimo iż przeciwdziałanie starzeniu się jest dla nich jednym z celów pielęgnacji, to jednocześnie podkreśla, że nie jest to już cel najważniejszy. Obecnie głównym czynnikiem motywującym kobiety do troski o swoją skórę jest chęć posiadania zdrowej i nawilżonej skóry. Staje się to dla większości Polek ważniejszym argumentem przemawiającym za właściwą pielęgnacją niż chęć zwalczania zmarszczek.
Zmieniające się Priorytety
Troska o odpowiednią kondycję skóry ze szczególnym uwzględnieniem jej zdrowia nie jest nowym trendem. Już w 2022 roku raport Avon „Power in Ageing” wskazywał na zmieniające się priorytety kobiet. Wówczas połowa respondentek przyznała, że zdrowie skóry jest ważniejsze niż sam wygląd. Najnowszy raport pokazuje, że te zmiany w tym podejściu tylko się nasiliły, podkreślając rosnące znaczenie zdrowia skóry w codziennej pielęgnacji.
Zaufanie do Specjalistów vs. Influencerów
Rosnąca liczba dostępnych informacji na temat pielęgnacji skóry sprawia, że konsumentki stają się bardziej wymagające. Poszukują działających produktów, sprawdzają składy i świadomie dokonują wyborów. Duża zmiana zaszła w poszukiwaniu źródeł informacji. Choć influencerzy zdobywają coraz większą popularność, wiele kobiet deklaruje, że polega na wiedzy, ale specjalistów. Tym samym aż 36% badanych ufa profesjonalistom w dziedzinie pielęgnacji cery, co wskazuje na silne zaufanie do ekspertów z branży medycznej. 23 % ankietowanych śledzi nowinki przekazywane przez dermatologów i to właśnie ten rodzaj przekazu cenią sobie najbardziej. To pokazuje, że rzetelność i naukowe podejście zyskują na znaczeniu.
Cena a jakość kosmetyków
Rosnące koszty życia wpływają również na decyzje zakupowe. W przypadku kosmetyków zauważalny jest wzrost popularności wśród tańszych zamienników droższych produktów do makijażu i pielęgnacji. Jednak jak wynika z raportu Avon, 79% Polek uważa, że jest dostrzegalna różnica w jakości produktów z wyższej i niższej półki cenowej. Z kolei 21% twierdzi, że wcale cena nie idzie w parze z jakością i tańsze odpowiedniki nie są gorsze od droższych produktów. 65% Polek zadeklarowało się zapłacić wyższą kwotę za kosmetyki, które będą bardziej przyjazne dla środowiska. Z czego aż 75% z nich twierdzi, iż decyzję swoją argumentuje wiarą w to, iż cena przełoży się na lepszą jakość, z kolei pozostałe 35% ma wrażenie, że ich wybór przełoży się na troskę o planetę. Jednocześnie aż 52% badanych uważa, iż koszty związane z wprowadzeniem bardziej przyjaznych środowisku rozwiązań powinni pokrywać producenci kosmetyków.
Raport Avon „Future of Beauty 2024” ukazuje zmieniające się priorytety Polek w kwestii pielęgnacji skóry. Rosnąca świadomość dotycząca składników kosmetyków, zwrot ku naukowym źródłom informacji oraz oczekiwanie na odpowiedzialność producentów to główne trendy kształtujące rynek kosmetyków w Polsce.
Kobiety są gotowe inwestować więcej w produkty przyjazne dla środowiska, pod warunkiem, że ich jakość jest adekwatna do ceny. To pozytywny sygnał, który świadczy o rosnącej świadomości i trosce Polek o zdrowie oraz przyszłość naszej planety.