Sprzedaż dermokosmetyków w Internecie wzrasta z roku na rok – Raport PMR

Kategoria: Aktualności
2 min. czytania

Jak podkreśla starszy analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia w PMR, Marta Marszałek „Badania na temat zakupu dermokosmetyków jako firma PMR przeprowadzamy cyklicznie od wielu lat. Jeszcze w 2016 r. 3% naszych respondentów wskazywało na dokonywanie zakupu tych produktów w e-sklepie, a 4% w e-aptece. Badanie ze stycznia 2023 r. pokazuje jednak, że ten odsetek wzrósł dziesięciokrotnie – do odpowiednio 28% i 36%”

Jak zmieni się pozycja aptek na rynku dermokosmetyków w Polsce?

Mimo że najwyższa sprzedaż detaliczna dermokosmetyków nadal notowana jest w aptekach stacjonarnych to przedstawione wyniki, wskazują na rosnący potencjał rynku e-commerce również w przypadku tego typu produktów. Zgodnie z przewidywaniami w 2023 roku sprzedaż dermokosmetyków w internecie osiągnie realny wzrost. Przedstawione prognozy obejmujące lata 2023-2028 pokazują, że to właśnie sprzedaż internetowa będzie najprężniej rozwijającym się kanałem dystrybucji dermokosmetyków w Polsce. Zmiany są zauważalne też w sprzedaży stacjonarnej. Pomimo dominacji aptek na rynku dermokosmetyków, w perspektywie kilku lat będzie spadało znaczenie aptek stacjonarnych na rynku dermokosmetyków na skutek większej dominacji stacjonarnych sklepów drogeryjno-kosmetycznych.

Korzystne ceny – istotny czynnik wpływający na decyzję zakupową

Zmiany zachowań konsumenckich coraz bardziej zauważalne są również w sektorze dermokosmetyków. Pogorszająca się sytuacja finansowa wielu Polaków oraz odczuwalna inflacja są wskazywane jako czynnik wpływający na poszukiwanie tańszych dermokosmetyków w internecie. Naprzeciw oczekiwaniom konsumentów wychodzą e-sklepy oraz e-apteki, w których ofercie znajdują się pełne oferty dermokosmetyków. Jak wynika z badania PMR, to właśnie korzystne ceny są istotnym czynnikiem wpływającym na wybór miejsca zakupu dermokosmetyków. Czynnik ten wskazywany jest przez większość ankietowanych, we wszystkich grupach wiekowych.