Premiera nowego kompendium wiedzy o ochronie przeciwsłonecznej od Kosmetycznych

Kategoria: Aktualności
4 min. czytania

Pod auspicjami portalu Kosmopedia Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego z gronem znakomitych ekspertów przygotował bezpłatnie pierwszą tak obszerną i interdyscyplinarną publikację na temat ochrony przeciwsłonecznej. E-book „Ochrona przeciwsłoneczna (nie tylko) latem” to odpowiedź Kosmetycznych na utrzymującą się skalę dezinformacji wokół filtrów UV i kosmetyków promieniochronnych.

Wspólny głos w sprawie ochrony skóry

Nowa publikacja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zawiera aktualną wiedzę i dane naukowe oraz praktyczne wskazówki opracowane przez grono najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach, reprezentujących przemysł, środowisko naukowe i twórców internetowych.

Nasz nowy e-book to efekt dwóch edycji Słonecznych Konferencji, które odbyły się latem ubiegłego roku, a także lawiny pytań, skierowanych przez uczestników tych wydarzeń do naszych ekspertów. Postanowiliśmy usystematyzować tę wiedzę i zebrać ją w jednym miejscu, by ułatwić dostęp do informacji wszystkim, których interesują poszczególne aspekty związane z działaniem czy powstawaniem kosmetyków promieniochronnych

– opowiadają członkinie zespołu Kosmetycznych, koordynujące proces powstawania e-booka, Dorota Rejman i Monika Świt-Popławska.

W opracowanie wystąpień, które następnie przerodziły się w rozdziały e-booka „Ochrona przeciwsłoneczna (nie tylko) latem”, zaangażowało się szerokie grono ekspertów – technolodzy, chemicy, toksykolodzy, dermatolodzy i skinfluencerzy edukujący w zakresie pielęgnacji skóry. Wśród współautorów są m.in. dr inż. Iwona Białas (CosmetoSAFE Consulting),  Katarzyna Siemińska, Magdalena Tarnawska (Croda Beauty), Alicja Falender (Dax Cosmetics), Monika Symonowicz (J.S. Hamilton Poland), dr hab. Sławomir Wilczyński, (MG Evolution), Oliwia Karska (Saraya Poland),  Magdalena Kaczanowicz (@racjapielegnacja), Alicja Śliwowska (@dr_scura), Agnieszka Niedziałek (@napieknewlosy) i Piotr Janicki (@skinunmasked).

Rzetelna wiedza zamiast mitów

E-book odpowiada na szereg pytań i wątpliwości konsumentów, zgłaszanych podczas konferencji i wydarzeń branżowych czy pod postami w mediach społecznościowych. Od lat, co sezon obserwujemy wysyp informacji o kosmetykach ochrony przeciwsłonecznej. Co roku pojawią się wśród nich niestety także materiały nierzetelne, niekompletne, wprowadzające w błąd. Naszą publikacją staramy się wytłumaczyć cały proces działania promieniowania UVA, UVB, IR i HEV, a dopiero później obalić mity dotyczące filtrów, wyjaśnić różnice między wartościami SPF, przedstawić zasady oznakowania produktów – mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Oprócz części naukowej i technologicznej, w publikacji znajdują się także praktyczne porady – jak właściwie stosować kremy z filtrem, jak zadbać o fotoprotekcję skóry dzieci czy skóry głowy, by odpowiednio zadbać o włosy​. Nasza nowa publikacja to kolejny, wyraźny krok w kierunku promocji świadomej ochrony przeciwsłonecznej opartej na wiedzy i nauce oraz cegiełka, którą Kosmetyczni chętnie dokładają do profilaktyki zdrowotnej w Polsce – podsumowuje Justyna Żerańska.

E-book może służyć jako narzędzie edukacyjne dla konsumentów, ale i producentów, sprzedawców, kosmetologów, lekarzy i wszystkich osób zawodowo związanych z kosmetykami i pielęgnacją skóry. Publikację „Ochrona przeciwsłoneczna (nie tylko) latem” można pobrać bezpłatnie na portalu Kosmopedia. Gorąco zachęcamy do cytowania i udostępniania publikacji, by wspólnie promować merytoryczną, opartą na dowodach naukowych wiedzę – podsumowują autorzy.

***

O Kosmopedii

Kosmopedia.org to pierwsze w Polsce, najobszerniejsze kompendium wiedzy o składnikach kosmetyków i innych tematach związanych z produktami kosmetycznymi. Portal został przygotowany w oparciu o wiedzę naukową i współpracę firm z branży kosmetycznej w Polsce i Europie. Znajdują się w nim opisy kilku tysięcy substancji, ich funkcji w produktach kosmetycznych, właściwości oraz działania na skórę i organizm człowieka.

Serwis podzielony jest na 7 sekcji tematycznych, wśród których są kluczowe dla konsumenta: Bezpieczeństwo, Środowisko, Fakty i Mity oraz O tym się mówi, zawierające bieżące, budzące emocje mediów i konsumentów tematy.

Kosmopedia.org została uruchomiona w 2010 r. z inicjatywy Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, jako drugi tego typu portal w Europie (po brytyjskiej stronie The Facts about). W 2021 r. przeszła gruntowną przebudowę z serwisu branżowego w konsumencki.

O Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni.pl) 

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 23 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego  rynku kosmetycznego,  który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.  

Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 19 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.  

Związek skupia ponad 250 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji. Więcej informacji na stronie www.kosmetyczni.pl

Dodatkowe informacje

Źródło: informacja prasowa