Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego działa razem już 20 lat!

Cóż to był za dzień! Podniosły nastrój, morze wspomnień, niesamowite poczucie wspólnoty i ogromna wartość merytoryczna. Tak w jednym zdaniu można podsumować wydarzenie, jakie miało miejsce 05 września 2022 roku w podwarszawskim Józefowie. W Holiday Resort Warszawa – Józefów ponad 270 członków i sympatyków świętowało jubileusz 20-leciaPolskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

 

Uroczystego otwarcia obchodów dokonała prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego- Wanda Stypułkowska.

Podziękowania za dotychczasową współpracę, jak również słowa wsparcia i zachętę do dalszego działania skierowała, w nagraniu do zebranych, Posłanka do Parlamentu Europejskiego Elżbieta Łukacijewska. Wspominając historię Związku, zwróciła ona uwagę na liczne sukcesy, jakie na przestrzeni tych dwudziestu lat były udziałem jego członków. Wśród nich dostosowanie branży do zmian prawnych związanych ze wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej, pierwszy polski pawilon na targach w Bolonii, wygrana walka o pozostanie kosmetyków w aptekach, czy też ustawa o produktach kosmetycznych i inne. Posłanka zwróciła uwagę na potrzebę dalszej współpracy, zwłaszcza w kontekście dostosowania przemysłu do wymogów tak zwanego Zielonego Ładu.

Od wielkich marzeń do wielkich czynów. Historia i teraźniejszość.

Kto, jeżeli nie Henryk Orfinger- współzałożyciel Polskiego Związku Kosmetycznego – mógł otworzyć pierwszy blok tematyczny? „40 lat minęło jak jeden dzień. Historia Piękna.” Pod tym hasłem kryje się niesamowita opowieść o marzeniach i ich spełnieniu. O trudnościach, niepewności i wytrwałym dążeniu do celu ludzi,  którzy czterdzieści lat temu wypłynęli na głębokie wody biznesu.

Henryk Orfinger i Irena Szołomicka-Orfinger założyli przedsiębiorstwo, które dziś jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce. To właśnie oni, widząc potrzebę wspólnego działania w obliczu zmian prawnych związanych ze wstąpieniem Polski do UE, powołali do życia Związek, który na początku liczył zaledwie 15 członków. Obecnie jest ich aż 240!

Odpowiedzialny sektor nie dyskutuje z nauką.

W tej części nie mogło też zabraknąć głosu Blanki Chmurzyńska – Brown - Dyrektor Generalnej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Podkreśliła ona, jak wielkim bogactwem Związku jest godna reprezentacja każdego z członków, a także słuchanie i branie pod uwagę potrzeb i różnorodności. Mówiła również  o wyzwaniach, jakie stoją przed tą organizacją, a wśród nich sprostanie wymogom tak zwanego Zielonego Ładu. Prelegentka podkreśliła, że odpowiedzialny sektor nie dyskutuje z nauką, dlatego nie będzie bronił ani jednego składnika o negatywnym wpływie na środowisko. Jednocześnie apelowała o właściwy i racjonalny dobór kryteriów, na podstawie których substancja może zostać zakazana.

Podkreśliła ponadto, jak wielkie znaczenie ma transparentność, ponieważ tylko dobrze poinformowany klient jest w stanie podejmować właściwe decyzje. Uwieńczeniem pierwszego bloku tematycznego była ożywiona debata. W dyskusji wielokrotnie pojawiał się wątek wyzwań, przed jakimi stoją członkowie PZPK. Oprócz licznych obaw, nie zabrakło ciekawych rozwiązań i słów otuchy. Przysłuchując się tej debacie, można było zauważyć, że temat katastrofy klimatycznej, dla wszystkich jej uczestników, jest niezwykle ważny. Mimo licznych obaw, przedsiębiorstwa chcą działać razem we wspólnej sprawie.

Czy ktoś dziś jeszcze neguje niezbędność kosmetyków?

Podczas drugiego bloku tematycznego John Chave z Cosmetics Europe opowiadał o postrzeganiu kosmetyków przez współczesnych konsumentów. Nikogo nie trzeba było przekonywać, że są one ważne dla nas wszystkich. Trudno wyobrazić sobie bez nich życie. Nawet, jeżeli nie leżą u podstawy piramidy potrzeb, nie oznacza to, że możemy z nich zrezygnować. Zwrócił na to uwagę semiotyk kultury - Marcin Napiórkowski. Również Janina Ochojska podkreśliła, jak ważne są kosmetyki w niesieniu pomocy humanitarnej, ponieważ przywracają godność i pozwalają „czuć się znowu po ludzku”. „Kosmetyk maluje na nowo kobiecość”, której utratę często odczuwają pacjentki oddziałów onkologicznych. O tym ważnym aspekcie mówiła Agnieszka Gościniewicz działająca w fundacji „Piękniejsze życie”.

Temat niezbędności wzbudził wiele emocji, zarówno wśród uczestników debaty, jak słuchaczy zgromadzonych na sali. Zwracano też uwagę na kwestie dotyczące bezpieczeństwa surowców i właściwą komunikację z konsumentem. Wątpliwości i obawy związane z ustaleniami Komisji Europejskiej, można było rozwiać zadając pytanie jej członkowi – Hans’owi Ingels’owi, który łączył się bezpośrednio z Brukseli.

Transparentność, czyli „wszystko jasne”.

Trzeci blok tematyczny w całości poświęcony był zagadnieniu transparentności. O tym, że nie chodzi tylko o formalności, ale o realne potrzeby współczesnego konsumenta, przekonywali prelegenci: Andrew McDougall z Mintel Group oraz Ekspert ds. brandingu - Marta Marczak. Dzisiejszy konsument oczekuje od marki dużo więcej niż cena i jakość. Okazuje się, że identyfikuje się on z nią na wielu płaszczyznach. Co więcej, jak podkreślała Marta Marczak, klient nie poprzestaje na produkcie, ale interesuje go to, co „myśli” cała firma. Ponadto badania pokazują, że w dobie wszechobecnej dezinformacji, na przedsiębiorstwach spoczywa obowiązek edukacji. Zgodzili się z tym również uczestnicy debaty. Małgorzata Cieloch, reprezentująca UOKIK, przypomniała, że konsumenci nie lubią być oszukiwani, dlatego należą im się rzetelne informacje.

Świętowanie jest dla nas bardzo ważne.

Podniosły nastrój panował przez cały dzień. Bez względu na temat, jaki podejmowano, czuć było niezwykłą moc wspólnoty, która nastawiona jest na współdziałanie. Każdy blok dyskusyjny udowadniał, że warto rozmawiać i szukać rozwiązań wspólnie. Widać było, że dla uczestników bardzo ważna jest nie tylko własna sprawa, ale przejęci są szczerze sytuacją polityczną związaną z wojną w Ukrainie. Na liście ich priorytetów znajduje się również temat pandemii Covid – 19 oraz katastrofy klimatycznej. Mimo trudnych tematów, świętowanie jubileuszu 20-lecia Związku Przemysłu Kosmetycznego było przede wszystkim radosnym wydarzeniem. Wspaniała atmosfera towarzyszyła wszystkim zarówno podczas wystąpień, jak również rozmów prywatnych. Witać, że kosmetyczni.pl są społecznością ludzi, których wiele łączy, a wzniosłe słowa nie pozostają bez pokrycia. Dali temu wyraz podczas wieczornej uroczystej gali, która przyjęła formę charytatywnej, dzięki zbiórce na rzecz fundacji Piękniejsze Życie. Nic nie jednoczy bardziej niż wspólny cel!

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4643

    Curaprox BLACK BOX Travel Set – NOWOŚĆ! Ciemna strona szczotkowania

    Marka Curaprox znana jest z tego, że potrafi zaskakiwać. Robi to również teraz… Przed Tobą zupełnie nowy, niesamowicie fantastyczny zestaw podróżny – Black Box, który będzie idealnie pasować do każdego stylu. Tak, jest czarny, elegancki, po prostu piękny, a do tego mieści się w każdej kieszeni. Niemożliwe? A jednak. Z nim pielęgnację jamy ustnej możesz wznieść na wyższy poziom, gdziekolwiek jesteś i za każdym razem, gdy szczotkujesz. Żadnych kompromisów. Bez próchnicy. Bez przebarwień. Gotowy do podróży? Czytaj dalej

  • 4641

    NOWOŚĆ OD YOPE MOC PIELĘGNACJI MĘSKIEJ TWARZY PŁYNĄCA Z DRZEW

    Marka YOPE wprowadza na rynek nową serię, która spełni oczekiwania mężczyzn poszukujących efektywnej i profesjonalnej pielęgnacji twarzy. Trzy nowe produkty YOPE MEN szybko staną się nieodłącznym elementem codziennej męskiej rutyny pielęgnacyjnej. Czytaj dalej

  • 4624

    Postaw na profesjonalną pielęgnację cery naczynkowej

    Pielęgnacja cery naczynkowej to ogromne wyzwanie. Nie dość, że jest to skóra bardzo wrażliwa, to niewłaściwe postępowanie i stosowanie błędnie dobranych kosmetyków mogą prowadzić do pogorszenia się jej stanu, a nawet do wystąpienia trądziku różowatego. Jak zatem o nią dbać? Po jakie kosmetyki sięgać? Na jakie składniki postawić w codziennej pielęgnacji? Czytaj dalej

  • 4621

    Radykalna pielęgnacja z RADICAL med! Specjalistyczne preparaty do włosów oraz skóry głowy od Instytutu Dermokosmetyków IDEEPHARM

    Stan włosów to wypadkowa wielu czynników począwszy od codziennej pielęgnacji, po ogólną kondycję organizmu. Czasami nie musimy robić prawie nic, aby prezentowały się świetnie, w innym wypadku mamy wrażenie, że żadne starania nie przynoszą zamierzonego efektu. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie ograniczają się do nadmiernego przetłuszczania czy puszenia, a obejmują atopowe zapalenie skóry, zmiany łuszczycowe czy nasilone wypadnie. W takim wypadku warto sięgnąć po produkty do pielęgnacji specjalistycznej z linii RADICAL med. Czytaj dalej

  • 4620

    YOPE – POWAKACYJNA REGENERACJA DLA SKÓRY I WŁOSÓW

    Słońce, upał, woda morska, wiatr, zmiany temperatur negatywnie wpływają na stan włosów i skóry, powodując przede wszystkim ich przesuszenie. W przypadku skóry, suchość może skutkować m.in. nadmiernym łojotokiem, prowadząc do powstawania zaskórników i niedoskonałości. Po wakacjach warto więc zadbać o nawilżenie oraz regenerację włosów i ciała. Szczególnie taką przyjemną i kojącą zmysły… Czytaj dalej

  • 4617

    Czego potrzebują nasze loki? Cud, miód… i aloes

    Delikatne skręty, burza loków lub romantyczne fale. Każdy z typów kręconych włosów wymaga szczególnie troskliwej pielęgnacji. Eksperci podpowiadają, że najcenniejsze dla nich komponenty kryją się w naturze. Poznaj składniki, które sprzyjają sprężystości, nawilżeniu i podatności na stylizację wymarzonych loków. Czytaj dalej

  • 4616

    Owocowa pielęgnacja skóry

    Ekstrakty i kwasy owocowe mają niezwykłą moc. Odżywiają, nawilżają, relaksują, odświeżają i odmładzają. Szkoda byłoby więc ich nie wykorzystać w pielęgnacji skóry. Czytaj dalej

  • 4614

    Świat beauty pokochał OMO. Na czym polega nowy trend mycia włosów?

    OMO to jeden ze skrótów, które zawojowały ostatnio rynek beauty. Jest używany przez fryzjerów, trychologów i włosomaniaczki właściwie bez przerwy. Oznacza odżywienie-mycie-odżywienie włosów, czyli sposób na rutynę pielęgnacyjną nastawioną na dostarczenie pasmom maksymalnej ilości cennych składników. Jak działa OMO? Czytaj dalej

  • 4612

    Łagodzenie, ukojenie i dobra rutyna. Czego potrzebuje skóra atopowa?

    Właściwa pielęgnacja skóry atopowej stanowi kluczowy element wspierający leczenie. To także sposób na znaczną poprawę komfortu życia chorych i zwalczanie dotkliwych objawów towarzyszących AZS – takich, jak świąd czy przesuszenie skóry. Specjaliści wskazują, że kluczem do wyciszenia objawów atopii jest systematyczność i stosowanie właściwie dobranych emolientów. Czytaj dalej

  • 4609

    INGLOT CELEBRUJE 40-LECIE DZIAŁALNOŚCI WYJĄTKOWĄ LIMITOWANĄ KOLEKCJĄ

    <strong>Jubileuszowa kolekcja INGLOT 40 YEARS OF CELEBRATING YOUR BEAUTY to odzwierciedlenie wizji makijażu opartej na celebracji indywidualnego piękna. Kolekcja zawiera bestsellerowe produkty zaprezentowane w odświeżonej i nowoczesnej estetyce – specjalnie zaprojektowaną paletę do makijażu twarzy oraz 3 pomadki do ust o różnych odcieniach i wykończeniach. W designie opakowań z lustrzanym efektem kryje się magia odbicia, które przypomina o docenieniu siebie i swojej wyjątkowości.</strong> Czytaj dalej

  • 4605

    Regeneracja prosto z sadu i ogrodu. Jesienne inspiracje w pielęgnacji ciała.

    Jakie określić idealne domowe, jesienne SPA? To pielęgnacja, która świetnie nawilża i regeneruje, a jednocześnie relaksuje pięknym zapachem. Kosmetolodzy dodają jeszcze: idealne SPA inspirowane jest naturą. Perfekcyjna jesienna, domowa pielęgnacja czerpie to, co najlepsze z polskiego sadu i ogrodu. Eksperci podpowiadają: warto postawić na jabłko i różę. Czytaj dalej

  • 4602

    L’Oréal Professionnel Paris prezentuje nowość – gamę Absolut Repair Molecular

    To innowacja w dziedzinie pielęgnacji włosów, która została stworzona we współpracy z naukowcami i specjalistami w zakresie budowy włosów. Czytaj dalej

  • 4601

    YOPE – 5 PRODUKTÓW, DZIĘKI KTÓRYM PRZEDŁUŻYSZ LATO!

    Wrzesień pachnie już jesienią, ale za sprawą kilku trików, w tym tych kosmetycznych, możemy zatrzymać lato na dłużej. Rabarbar, róża, super jagody, śliwka, letnie kwiaty i owoce to w końcu jego kwintesencja! Czytaj dalej

  • 4599

    Knot Wrap w 16 nowych, wyjątkowych wzorach

    Knot Wrap to pięknie wykonana, zdobiona chusta, która zastępuje jednorazowy papier do pakowania, torbę lub może być wykorzystywana jako apaszka! To także jeden ze znaków rozpoznawczych marki Lush. 16 nowych wzorów właśnie dołączyło do stałej kolekcji. Czytaj dalej

  • 4598

    Bezcenne kwasy i oleje naturalne. Poznaj sposoby na przedłużenie opalenizny

    Skóra łagodnie muśnięta słońcem to trofeum z wakacji, które pozytywnie nastraja do nadchodzącej jesieni i… wygląda przepięknie. Jak przedłużyć ukochaną, letnią opaleniznę? Kosmetolodzy wskazują, że kluczowe dla utrzymania na ciele naturalnego, brązowego kolorytu jest perfekcyjne nawilżenie oraz dobór bezcennych składników regenerujących i łagodzących. Osiągnij efekt glow u schyłku lata! Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/