Najnowszy raport FMCG Brands We Shop – Jakie kosmetyki obecnie są najchętniej kupowane?

BLIX i Kantar przedstawiają najnowszy raport dotyczący rynku produktów szybkozbywalnych. W trakcie siódmej edycji badania zapytano polskich konsumentów aż o 1108 marek. Jak wynika z pozyskanych danych, najczęściej do koszyków zakupowych Polaków trafiają między innymi produkty marek takich jak Nivea, Only Bio, Ziaja, Eveline czy Colgate.

7 edycja badania rynku

Cyklicznie przeprowadzane badanie od 2019 roku przez BLIX i Kantar ukazuje, jak zmieniają się preferencje zakupowe Polaków. Tym razem, w trakcie siódmej edycji zapytano o 1108 marek, podzielonych na 88 kategorii i uzyskano aż 620 000 opinii. W badaniu wzięło udział 2306 osób. Wszystkie dane zostały zgromadzone, dzięki wykorzystaniu metody CAWI, czyli Computer-Assisted Web Interview. Kamila Sondej, Digital Research Executive w Kantar, zauważa „Badani coraz częściej poszukują promocji. Niemniej jednak, to nie sama w sobie cena jest głównym czynnikiem wpływającym na wybór – to bardziej value for money. Klienci oczekują wartości za wydane pieniądze. Mądry konsument dąży do nabywania produktów wysokiej jakości po jak najniższej cenie. To znaczący sygnał dla producentów, którzy powinni konsekwentnie dbać o jakość swoich produktów i oferować atrakcyjne propozycje cenowe. Kolejne wyzwanie to fakt, że przywiązanie shopperów do konkretnych marek może słabnąć w miarę wzrostu cen. W trudnych czasach konsumenci stają się bardziej skłonni do eksperymentowania z alternatywnymi markami. Polityka cenowa jest tu istotna, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że niektórzy badani uważają, iż marki często wykorzystują okresy kryzysu i inflacji jako pretekst do drastycznego podwyższania cen”

Persony w polskim smart shoppingu

Konsumenci w Polsce mają szeroki wybór asortymentu. Najnowsze dane ukazane w raporcie BLIX i Kantar potwierdzają, że klienci korzystają z opcji duże wyboru produktów, ale też wykazują przywiązanie do lubianej marki, przez wybór wielu produktów z jej portfolio. Pośród prezentowanych person znajdują się między innymi:

  • ROZWAŻNI I PRAGMATYCZNI 24%

Osoby lubiące kupować znane marki, które świadomie wybierają już przed rozpoczęciem zakupów. Są wrażliwe na punkcie cen produktów, przez co poszukują promocji, aby zakupić produkty w lepszej cenie. Ich głównym priorytetem jest cena i marka. Jednocześnie zauważają wpływ mediów społecznościowych oraz wykazują troskę o środowisko, a także wsparcie wobec polskiej gospodarki.

Najczęściej sięgają po marki Maybelline, Always, Wibo, OB.

  • ZAKUPOWI ENTUZJAŚCI 16%

Osoby lubiące zakupy oraz wszelkie czynności związane z nimi, między innymi robienie list zakupów, wyszukiwanie ulubionych marek, sklepów. Są podatni na trendy, za którymi podążają. Lubią popularne i duże brandy, dbają o środowisko, a także kupują polskie marki. Są jedną z najbardziej podatnych grup na reklamy w social mediach, prezentowane opinie przez influencerów.

Najczęściej sięgają po marki Dove, Gilette Venus, Adidas, Nivea.

  • SHOPPERZY Z PRZYMUSU 18%

Osoby, dla których zakupy są koniecznością, nie lubią ich robić ani o nich myśleć. Nie zwracają uwagi na pochodzenie produktów, nie czytają etykiet ani nie kierują się troską o środowisko, sięgając po produkt. Najczęściej ich wybory pokierowane są okazją cenową, gdyż to właśnie cen jest czynnikiem, który najczęściej odgrywa najważniejszą rolę.

Najczęściej sięgają po marki Nivea, Bland-a-med., Naturella, Always, Wibo, Rexona.

  • CENOHOLICY 16%

Osoby, które kierują się okazja cenową, wybierają rzadsze, ale większe zakupy. Nie zwracają szczególnej uwagi na kwestie środowiskowe, z ostrożnością podchodzą do nowości.

Najczęściej sięgają po marki Palmolive, Colgate, Nivea, Gilette.

  • ŚWIADOMI KONESERZY 9%

Osoby świadome swoich wyborów zakupowych, które wcześniej skrupulatnie planują. Koncentrują się na świadomym wyborze, uwzględniając troskę o środowisko, pochodzenie produktów, czy wsparcie lokalnej gospodarki. Czytają etykiety, a kwestia ceny nie jest dla nich ważnym czynnikiem wpływającym na decyzję o zakupie. Lubią poczucie kontroli, zakupy robią z konkretnym planem. Są grupą, której zakupy sprawiają przyjemność, są też podatni na wpływ reklamy przeprowadzanej przez influencerów.

Najczęściej sięgają po marki OnlyBio, Ziaja, Isana, Listerine, Elmexem, Neonail.

  • EKOCEMTRYCZNI 12%

Osoby, które chętnie sięgają po polskie oraz ekologiczne produkty. Jednak nie lubią częstych zakupów, nie posiadają ulubionych marek czy sklepów. Opinie kreowane w social mediach nie są dla nich żadnym wyznacznikiem, a wręcz stronią od tego typu przekazu. Kierują się troską o środowisko wybierając konkretne produkty.

Najczęściej sięgają po marki Elmex, Tołpa

  • SHOPPEROWI DOMATORZY 5%

Osoby zorganizowane, które często poszukują okazji cenowych. Z góry wiedzą jakie konkretne marki chcą kupić, tworzą listy zakupów. Nie są fanami częstych zakupów, jednak posiadają swoje ulubione sklepy, w których najczęściej robią większe zakupy. Nie zwracają uwagi na trendy, nowości, ale ważne są dla nich kwestie środowiskowe.

Najczęściej sięgają po marki Nivea, Head&Shoulders, Oral-B, Gilette Venus, Semilac, Colgate

TOP 3 w kategoriach beauty

Analiza zgromadzonych danych ukazuje, jaki odsetek ankietowanych deklaruje zakupy produktów konkretnych marek.

Kategoria: Szampony i odżywki do włosów

  • OnlyBio -26%
  • Head & Shoulders 23%
  • Isana 22%

Kategoria: Mydła i żele pod prysznic

  • Nivea 30%
  • Dove 28%
  • Palmolive ex aqueo z Isaną 27%

Kategoria: Kosmetyki do pielęgnacji twarzy

  • Ziaja 23%
  • Nivea 19%
  • Tołpa 17%

Kategoria: Antyperspiranty i dezodoranty

  • Nivea 29%
  • Rexona 24%
  • Adidas 23% 

Kategoria: Pasty do zębów

  • Colgate 51%
  • Blend-a-med. 34%
  • Elmex 32%

Kategoria: Płyny do płukania jamy ustnej

  • Listerine 39%
  • Colgate 13%
  • Oral-B ex aqueo z Eludrilem  8%

Kategoria: Produkty do makijażu

  • Eveline 47%
  • Maybelline 32%
  • Wibo 30%

Kategoria: Lakiery do paznokci

  • Semilac 38%
  • Neonail 34%
  • Wibo 23%

Kategoria: Środki higieniczne dla kobiet

  • Naturella 45%
  • OB ex aqueo z Feminą 37%
  • Always 28%

Kategoria: Produkty do golenia oraz depilacji

  • Gilette 28%
  • Nivea 22%
  • Gilette Venus 18%

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4742

    Twoja jesienna kuracja kwasami

    Jesień to idealna pora na przeprowadzenie kuracji kwasami. Wybierz profesjonalną pielęgnację, którą możesz wykonać sama w domowym zaciszu. Czytaj dalej

  • 4740

    Bogate składy w domowym SPA. Co potrafią masła do ciała?

    Skóra potrzebuje skutecznej, troskliwej i regularnej pielęgnacji o każdej porze roku. W chłodne dni w domowym SPA prym wiodą masła do ciała – ze względu na bogaty skład i… super moce. Świat beauty pozytywnie oszalał na punkcie maseł. I słusznie, ponieważ to wielofunkcyjne kosmetyki, które odżywiają, nawilżają skórę i… to jeszcze nie wszystko. Co wiesz o masłach do ciała? Czytaj dalej

  • 4739

    Odmłodzenie i odświeżenie. Dwa wyzwania dla skóry wokół oczu

    Delikatna skóra wokół oczu – szczególnie ta dojrzała – wymaga spersonalizowanej pielęgnacji nastawionej jednocześnie na kilka obszarów. Najważniejsze z nich to: anti-aging, niwelowanie cieni i likwidacja pojawiających się opuchnięć. Kosmetolodzy podkreślają, że kluczem do efektywności w tym zakresie jest połączenie dobrych nawyków pielęgnacyjnych z kombinacją odpowiednich składników aktywnych. Czytaj dalej

  • 4738

    Gorączka zakupów z Phlov by Anna Lewandowska. Te perełki upolujesz w świetnych cenach!

    Każda miłośniczka zakupów przez cały rok czeka na listopad, kiedy z okazji Black Friday w sklepach pojawiają się specjalne promocje i rabaty. To idealny moment, żeby ulubione kosmetyki upolować w najlepszych cenach i uzupełnić kosmetyczkę albo skompletować prezenty dla bliskich na Święta. Zobacz, jakie oferty na Black Week przygotowała marka Phlov by Anna Lewandowska! Czytaj dalej

  • 4733

    CUDOWNIE SREBRZYSTA REWOLUCJA DO WŁOSÓW BLOND

    YOPE rozszerza linię produktów do pielęgnacji włosów. Tym razem całą uwagę skupia wokół włosów w kolorze blond. BLONDE my HAIR to seria, która została stworzona z myślą o wszystkich osobach, pragnących połączyć zdrowie i piękny wygląd włosów z wyrafinowanym blaskiem blondu. To produkty, które staną się uzależnieniem! Czytaj dalej

  • 4732

    Hasło: objętość! Jak osiągnąć efekt burzy włosów?

    Puszyste, świetnie układające się włosy… Marzenie większości z nas i cel działania fryzjerów oraz trychologów! Piękne pasma to zdecydowanie te uniesione u nasady, lekkie, a zarazem pełne objętości. Jak osiągnąć upragniony efekt? Specjaliści stawiają na równowagę PEH, a także na połączenie odpowiedniej pielęgnacji i stylizacji. Czytaj dalej

  • 4731

    Odkryj idealne pomysły na prezenty świąteczne z marką Awesome Cosmetics

    W nadchodzącym sezonie świątecznym Awesome Cosmetics ma przyjemność zaprezentować swoje wyjątkowe kosmetyki pielęgnacyjne, stworzone z myślą o dostarczeniu najwyższej jakości doznań pielęgnacyjnych. Niezależnie od tego, czy szukasz prezentu dla bliskiej osoby, czy chcesz zaskoczyć siebie samego, Awesome Cosmetics przygotowało wyjątkowe propozycje, które doskonale wpisują się w magię świąt. Czytaj dalej

  • 4730

    Naturalna sól do kąpieli Korzenna Pomarańcza od Hagi - pielęgnacja zmysłów i ciała w jednym!

    Naturalna sól do kąpieli Korzenna Pomarańcza to rozgrzewająca mieszanka na jesienno- zimowe wieczory. Kąpiel w roztworze soli himalajskiej to prawdziwy rytuał pielęgnacyjno-kuracyjny, który pozytywnie wpływa na kondycję skóry oraz układ oddechowy. Szczególnie polecamy dla osób aktywnych fizycznie, przeciążonych pracą i tych kochających błogostan. Kąpiel łagodzi stany stresowe oraz relaksuje. Zapach linii Korzenna Pomarańcza to połączenie olejków eterycznych – z pomarańczy oraz przypraw korzennych. Czytaj dalej

  • 4729

    Świąteczna ZIAJA :) Sezonowe produkty już w sklepach!

    Czuć już oddech Świąt na plecach? Dlatego w sklepach Ziaja dla Ciebie i na stronie ziaja.com są już zestawy prezentowe oraz limitowana seria świąteczne aromaty. Czytaj dalej

  • 4728

    3 fakty na temat miceli. Poznaj cząsteczki o unikalnych właściwościach

    Efektywny demakijaż to klucz do pięknej i zdrowej cery. W przypadku skóry wrażliwej oczyszczenie powinno być perfekcyjne… i ekstremalnie delikatne. Czy to możliwe? Kosmetolodzy wskazują, że zdecydowanie tak – z pomocą miceli. Świat beauty pokochał te maleńkie „cząsteczki do zadań specjalnych”. Czego jeszcze o nich nie wiesz? Poznaj 3 fakty na temat miceli. Czytaj dalej

  • 4727

    Pełnia przyjemności z nowym czekoladowym żelem intymnym #Hello Love

    Długie jesienne i zimowe wieczory zachęcają do spowolnienia, odpoczynku, słuchania ulubionej muzyki, czytania książek, a także spędzania czasu we dwoje, rozpalenia w kominku, rozpieszczania zmysłów gorącą czekoladą. Warto doceniać ten szczególny czas, czerpać radość z naszej seksualności, wzbogacać życie intymne i podkręcać atmosferę w sypialni. Pomogą nam w tym naturalne i ultradelikatne żele intymne #Hello Love. Do wybory mamy wariant klasyczny a także nowy czekoladowy. Czytaj dalej

  • 4726

    Ochrona skóry jesienią

    Ochrona skóry jesienią to konieczność. Niskie temperatury i silne wiatry sprzyjają jej odwodnieniu i podrażnieniu. Wszechobecny smog wywołuje stres oksydacyjny, który przyspiesza procesy starzenia. Czytaj dalej

  • 4722

    Czarny listopad, bielsze zęby z Curaprox

    Wiele z nas marzy o pięknym, lśniącym uśmiechu, jednak nie każdy może go mieć. W tym celu próbujemy różnych metod, które pomogą rozjaśnić nasze zęby. Niestety stosowanie zwykłych produktów wybielających, może przynieść więcej szkód niż korzyści. Marka Curaprox pokazuje, że piękny uśmiech możesz uzyskać w bezpieczny, a zarazem delikatny i skuteczny sposób. Czytaj dalej

  • 4718

    Naturalne inspiracje w SPA dla włosów. Czego jeszcze nie wiesz o witaminach?

    Witaminy to substancje kluczowe z punktu widzenia równowagi naszego organizmu i synonim balansu niemal każdego z układów ciała. To jasne. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że witaminy mają także znaczący wpływ na kondycję włosów. Eksperci podpowiadają, które z witamin warto włączyć do swojej codziennej rutyny pielęgnacyjnej. Czytaj dalej

  • 4717

    Jesienna pielęgnacja BIO natural(na)!

    Chłodne, jesienne wieczory zachęcają do spędzania czasu w zaciszu własnego domu. Warto wykorzystać te chwile i po dniu wypełnionym obowiązkami, zrobić coś dla siebie. Koc i serial, a może wanna i książka albo domowe SPA? Każda forma relaksu to dobry wybór, ale jeśli wolny wieczór zamierzamy przeznaczyć na pielęgnację, to wiemy po jakie kosmetyki na pewno warto sięgnąć – te w 100% wegańskie z linii BIO natural od Instytutu Dermokosmetyków Ideepharm. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/