L’Oréal ogłasza nowe globalne cele dotyczące zrównoważonego rozwoju do roku 2030

Kategoria: Aktualności Bliżej branży
4 min. czytania

Dotychczasowe zobowiązania Grupy L’Oréal w obszarze zrównoważonego rozwoju były realizowane w ramach programu „Sharing Beauty with All” (SBWA) zainaugurowanego w 2013 roku. Firma wyznaczyła wówczas cele globalne do osiągnięcia w 2020 roku. Bieżący rok podsumowuje tę inicjatywę za rok 2019, ale jednocześnie jest momentem, kiedy Grupa definiuje i ogłasza nowe cele.

Trzy główne obszary nowego programu „L’Oréal for the Future”:

1. Transformacja firmy L’Oréal respektująca ograniczenia planety:

  • do roku 2025 wszystkie zakłady firmy L’Oréal osiągną neutralność emisyjną poprzez poprawę efektywności energetycznej i korzystanie w 100% z energii odnawialnej;
  • do roku 2030 100% tworzyw sztucznych wykorzystywanych w opakowaniach produktów L’Oréal będzie pochodzić z recyklingu lub ze źródeł biopochodnych;

do roku 2030 L’Oréal zredukuje generowaną przez firmę całkowitą emisję gazów cieplarnianych o 50% (vs. 2016 r.) w przeliczeniu na gotowy produkt.

2. Rozwiązywanie pilnych problemów społecznych i ekologicznych w ramach planu zainaugurowanego w maju 2020 r:

  • 100 mln euro na regenerację zniszczonych ekosystemów, zapobieganie zmianom klimatycznym oraz przedsięwzięcia związane z gospodarką obiegu zamkniętego. 50 milinów euro zasili fundusz pomocowy dla potrzebujących kobiet dotkniętych kryzysem społecznym i gospodarczym.

3. Inspirowanie konsumentów L’Oréal do dokonywania ekologicznych wyborów:

  • L’Oréal opracował i wprowadza system znakowania produktów informujący o ich wpływie na środowisko i społeczeństwo w skali od A do E. Produkt z oznaczeniem A będzie uznawany za „najlepszy w swojej klasie”. System ten będzie sukcesywnie wprowadzany we wszystkich markach i kategoriach Tym samym będziemy informować naszych konsumentów o śladzie środowiskowym i społecznym naszych produktów.

„Rewolucja w L’Oréal związana ze zrównoważonym rozwojem wchodzi w nową erę. Planeta stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami, dlatego konieczna jest jeszcze większa mobilizacja, aby zachować bezpieczną przestrzeń życiową człowieka. Dlatego też będziemy zmieniać nasze wewnętrzne procesy, ale także wspierać społeczeństwo w rozwiązywaniu globalnych problemów. Wiemy, że największe wyzwania dopiero przed nami. Firma L’Oréal będzie konsekwentnie realizować swoje cele, szanując ograniczenia planety” — powiedział Jean-Paul Agon, CEO Grupy L’Oréal.

Grupa zdefiniowała nowe, mierzalne cele do roku 2030, chcąc walczyć ze zmianą klimatu zgodnie z inicjatywą „Science Based Targets” (Cele naukowe). Ale idzie też o krok dalej, odpowiadając na trzy inne duże wyzwania środowiskowe: zachowanie bioróżnorodności, zrównoważoną gospodarkę wodną i wykorzystywanie zasobów w zamkniętym obiegu.

„W ciągu ostatnich 10 lat dokonaliśmy strategicznej zmiany: zrównoważony rozwój znalazł się w samym centrum naszego modelu biznesowego. Dzięki nowym zobowiązaniom wkraczamy w kolejną fazę i przyspieszamy naszą transformację: poza działaniami ograniczającymi nasz bezpośredni  wpływ na środowisko, będziemy inspirować i pomagać konsumentom dokonywać ekologicznych wyborów, a także angażować się w rozwiązywanie problemów społecznych. Jako lider branży uważamy, że naszą rolą jest budowanie zintegrowanego i zrównoważonego społeczeństwa” – powiedziała Alexandra Palt,  Executive VP – Chief Corporate Responsibility Officer, Grupa L'Oréal.

Nie zaczynamy od zera: od lat działamy globalnie, ale także lokalnie

Program „Sharing Beauty with All” („Dzielenie się pięknem ze wszystkimi”) był ważnym krokiem w podjęciu działań w obszarze zrównoważonego rozwoju również w Polsce. Od 2013 r. zgodnie z celami przedstawionymi w tym programie wszystkie działania firmy prowadzą do zminimalizowania wpływu na środowisko w zakresie ograniczania zużycia wody, energii, emisji CO2 czy generowania odpadów. Firma zobowiązała się, że do 2020 r. zmniejszy swoje oddziaływanie na środowisko o 60% w stosunku do roku 2005, a 100% produktów będzie miało ulepszony profil środowiskowy i społeczny.

– HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie również od wielu lat aktywnie realizuje zobowiązania w obszarze zrównoważonego rozwoju. Nasze osiągnięcia w 2019 r. w ramach programu ‘Sharing Beauty with All’ pokazują nasze zaangażowanie i dużą świadomość lokalnych problemów jakimi są np. kurczące się zasoby wody, zmiany klimatu, zanieczyszczenie plastikiem czy nadmierna ilość odpadów. Będziemy kontynuować nasze działania w najbliższych latach, a już pod koniec roku ogłosimy cele zrównoważonego rozwoju dla HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie do roku 2030. Realizacja tych celów w Polsce ma duże znaczenie dla wyników całej grupy, m.in. ze względu na działalność produkcyjną L’Oréal Warsaw Plant – powiedział Niels Westerbye Juhl, Dyrektor Generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Realizacja celów zrównoważonego rozwoju w 2019 r. w Polsce:

  • Emisja CO2: Zmniejszyliśmy emisję CO2 w fabryce o 38% przy jednoczesnym wzroście produkcji o 220% i w centrum dystrybucyjnym o 87%.
  • Zużycie wody: Zredukowaliśmy zużycie wody w fabryce o 40% w odniesieniu do roku bazowego 2005, m.in. dzięki otwarciu Stacji Recyklingu Wody. Wprowadzone innowacje to pierwszy krok w kierunku idei „suchej fabryki”, wpisujący się w ideę gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). Na aktualnym etapie inwestycji celem jest odzyskiwanie 46% wody ze ścieków, ale w przyszłości, dzięki stacji recyklingu wody będzie możliwe ponowne wykorzystywanie nawet do 75% wody (8000 m3 miesięczne).
  • Odpady: Od wielu lat prowadzimy liczne projekty mające na celu redukcję odpadów zgodnie z koncepcją GOZ. Gdzie tylko jest to możliwe wykorzystywane są opakowania zwrotne (np. opakowania do surowców czy opakowania zbiorcze dla opakowań jednostokowych). Odpady są segregowane w miejscu ich wytwarzania przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i od 2001 roku nie trafiają na wysypiska.
  • Bioróżnorodność: W L’Oréal Warsaw Plant w Polsce zainaugurowaliśmy unikalny projekt Bioróżnorodność, w ramach którego zinwentaryzowano gatunki roślin i zwierząt występujących na terenie zakładu oraz opracowano strategię utrzymania, jak również zwiększenia bogactwa gatunkowego w strefach, które mają do tego potencjał.

  Inicjatywa „Science Based Targets” to partnerstwo zawiązane przez CDP, inicjatywę Global Compact ONZ, Światowy Instytut zasobów (WRI) i Światowy Fundusz na rzecz Przyrody (WWF). Inicjatywa ma na celu zachęcenie przedsiębiorstw do podejmowania zobowiązań dobrowolnego przekształcenia modelu działań w kierunku gospodarki opartej na technologiach niskoemisyjnych, zgodnym z celem +1,5°C zalecanym przez międzynarodowych ekspertów ds. klimatu.