Konferencja Kosmetycznych o innowacyjności, regulacjach i przyszłości sektora już za 3 tygodnie

Kategoria: Aktualności
3 min. czytania

Fot. mat. prasowe

9 września br. w Warszawie reprezentanci branży kosmetycznej z całej Polski spotkają się, by podyskutować nt. innowacyjnych rozwiązań w sektorze, nadchodzących regulacji i wyzwań rynkowych, które w najbliższych latach będą kształtować przemysł w Polsce i w Europie. W agendzie wydarzenia Kosmetyczni uwzględnili udział blisko 20 ekspertów, przedstawicieli administracji polskiej i unijnej oraz przedsiębiorstw.

Dotychczas swój udział w konferencji „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje”, organizowanej przez związek potwierdziło ponad 100 osób – liderów tego biznesu w Polsce. Agendę wydarzenia i poszczególne jego elementy budujemy tak, by stworzyć branży w Polsce całodniowe forum wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji, skupione wokół innowacyjności oraz regulacji, które z każdym rokiem coraz znaczniej wpływają na rozwój przemysłu kosmetycznego

– opowiada dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Konferencję otworzy prezentacja wyników pierwszego w Polsce badania innowacyjności branży kosmetycznej, przeprowadzonego przez związek we współpracy z think tankiem WiseEuropa. Uczestnicy poznają również kluczowe dane i wnioski ze zaktualizowanej edycji raportu „Kosmetyczna Polska”. W drugim bloku wydarzenia organizatorzy poruszą szeroki wachlarz tematów związanych z rolą regulacji w stymulowaniu innowacji, ścieżkami zrównoważonego rozwoju czy wyzwaniami, stojącymi przed producentami składników kosmetycznych i działami badawczo-rozwojowymi. W ciągu całego dnia poza przedstawicielkami zespołu biura i firmami członkowskimi związku uczestnikom zaprezentują się (w kolejności występowania) m.in. dr Maciej Bukowski (WiseEuropa), Marta Karwacka (Deloitte), Sylwia Jaczewska (Komisja Europejska), Gerald Renner (Cosmetics Europe), Piotr Zabadała (Ministerstwo Rozwoju i Technologii) czy Maryla Wojcieszek (Huge Thing).

Mamy nadzieję, że oprócz prelekcji uczestnicy zainspirują się także opiniami uczestników debaty, która będzie miała ponadnarodowy wymiar. Będziemy dyskutować o tym, jak obudzić innowacje w sektorze kosmetycznym, wspólnie z przedstawicielami Komisji Europejskiej, Cosmetics Europe, Ministerstwa Rozwoju i Technologii i praktyków, czyli naszych firm. Będzie to okazja do skonfrontowania różnych perspektyw – regulatorów, przedsiębiorców i organizacji branżowych – oraz wspólnego wypracowania mapy innowacyjnych rozwiązań dla przyszłości branży

– daje Justyna Żerańska.

Do udziału w konferencji zaproszeni są wszyscy przedstawiciele branży w Polsce – od właścicieli firm i kadry zarządzającej, przez specjalistów R&D i brand managerów, po inżynierów, kierowników projektów i osoby odpowiedzialne za rozwój nowych technologii.

Szczegółowa agenda i biogramy prelegentów znajdują się na stronie internetowej wydarzenia tu. Link do rejestracji tu.

***

O Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni.pl) 

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, jako jedyna organizacja w Polsce, reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 23 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego  rynku kosmetycznego,  który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.  

Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 19 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.  

Związek skupia blisko 260 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji. Więcej informacji na stronie www.kosmetyczni.pl

Dodatkowe informacje

Źródło: informacja prasowa