Już za nami Kongres Świata Przemysłu Kosmetycznego oraz Kongres Świata Przemysłu Farmaceutycznego - 3 dni inspiracji, wymiany myśli, wiedzy i relacji

Branże związane z produkcją leków i kosmetyków rozwijają się w niesamowitym tempie. „Jestem tu, bo w biznesie trzeba być na bieżąco.” – mówi jeden z uczestników Kongresu. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Zmiany prawe, ekologia, nowe odkrycia, ulepszenia – dużo tego! Kongres, który miał miejsce w Hotelu Arche w Warszawie 15-17 listopada 2022 powstał właśnie po to, aby ludzie z branży mieli szansę poszerzyć swoje horyzonty, spotkać się i nawiązać cenne relacje.

Dawka aktualnej wiedzy, czyli wykłady.
Zarówno sala wykładowa Kongresu Świata Przemysłu Kosmetycznego jak i Kongresu Świata Przemysłu Farmaceutycznego w czasie wykładów były zapełnione. Przyjechało aż 430 uczestników. Jednych interesowała część farmaceutyczna, innych kosmetyczna. Niektórzy jednak przemieszczali się swobodnie między obiema salami wykładowymi i starali się czerpać jak najwięcej z wybranych przez siebie tematów z obu dziedzin. Prelegenci stanęli na wysokości zadania i nie zawiedli słuchaczy. Było zatem  w czym wybierać. 

W części farmaceutycznej, której Honorowym Gospodarzem była firma Orifarm, zrealizowano siedem bloków tematycznych
Rozpoczęto od odpowiedzi na pytanie o trendy i kierunki rozwoju nowoczesnego przemysłu farmaceutycznego. Potwierdziło się, że nadal warto czerpać ze sprawdzonych rozwiązań, które przyniosły sukces znanym gigantom. Słuchacze poznali też nowe narzędzia dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości. Mówi się, że klienci „kupują oczami”. Nie mogło zatem zabraknąć porządnej dawki wiedzy na temat zmieniających się trendów w pakowaniu, etykietowaniu oraz logistyce. W firmach farmaceutycznych szczególnie ważne jest dbanie o niezaburzony łańcuch dostaw. Nic więc dziwnego, że poruszenie tematu rozwiązania problemów z tego zakresu cieszyło się dużym zainteresowaniem. Jakość produktu leczniczego to sprawa priorytetowa i tak została przedstawiona w bloku poświęconym temu obszernemu zagadnieniu. Maszyny i urządzenia – to one nadają tempo rozwojowi. Idąc w parze z innowacyjnością są niezastąpionym narzędziem wiodącym wprost do farmacji przyszłości. Czy proces produkcyjny może być doskonały? No cóż – w farmacji nawet musi! Na pytanie, jak tego dokonać, odpowiadali Prelegenci w bloku zamykającym wykłady Kongresu Świata Przemysłu Farmaceutycznego.

Jednocześnie odbywały się wykłady w ramach Kongresu Świata Przemysłu Kosmetycznego, którego Honorowym Gospodarzem była firma Dr Grehen
Przed producentami kosmetyków stoi wiele wyzwań. Zmiany w prawie, zobowiązania względem środowiska naturalnego – to właśnie te zagadnienia zostały poruszone jako pierwsze. W dalszej części prelegenci podpowiadali jak sprostać wymogom, wzbudzającego wciąż wiele emocji, Zielonego Ładu w pakowaniu kosmetyków. Wiele też dzieje się w temacie surowców. Słuchacze poznali pomysły na zaskoczenie klienta, który, według najnowszych spostrzeżeń, chciałby połączyć oszczędność z ekologią, jednocześnie nie rezygnując z luksu. Nic więc dziwnego, że branża stawia na innowacje, rozwój i badania, o których opowiadali eksperci. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zagadnienia związane z jakością i bezpieczeństwem kosmetyków. Nie zabrakło też sporej dawki aktualnej wiedzy na temat najnowszych technologii, maszyn i innowacyjnych rozwiązań dla przemysłu. Część merytoryczną zamknęło podsumowanie polskiego rynku kosmetycznego.

Gdy dostawca spotyka odbiorcę, czyli stoiska firm 
W czasie trwania obu Kongresów na stoiskach czekali przedstawiciele dostawców towarów i usług dla przemysłu farmaceutycznego lub kosmetycznego. Byli też i tacy, którzy swoje wsparcie potrafili zaoferować obu branżom. Surowce farmaceutyczne i kosmetyczne zarówno w skali makro, jak też z myślą o raczkującej produkcji kontraktowej? Dla odwiedzających dostępny był cały wachlarz ofert obejmujący wszystkie etapy produkcji od pomysłu do finalnego produktu. Jaki rodzaj etykiet wybrać? W co zapakować kosmetyki? Jak wyróżnić się wśród opakowań produktów farmaceutycznych? Co z ekologią? Na te i inne pytania można było znaleźć odpowiedzi przy licznych stoiskach tematycznych. Jak zwiększyć higienę pomieszczeń typu cleanroom? Co zmieniło się w kwestii BHP? Trzeba przyznać, że zagadnienia te nie pozostają w tyle jeżeli chodzi o innowacje. Skoro o innowacjach mowa, nie można nie wspomnieć o maszynach i systemach wynoszących produkcję na wyżyny wydajności. Te cuda można było przetestować na miejscu. Tak samo jak sprzęt oraz akcesoria laboratoryjne i pomiarowe. Gdyby zaś ktoś potrzebował wsparcia prawnego lub np. usług konsultingowych, szkoleń, tłumaczeń specjalistycznych, to dostawców tych usług też można było tam spotkać i tak, to jest cały czas jeden i ten sam Kongres…a raczej dwa Kongresy w jednym miejscu.

Lubimy doświadczenia, czyli warsztaty tematyczne
Skoro już Uczestnicy wysłuchali wykładów, dlaczego nie przekuć wiedzy merytorycznej w praktykę? Taki właśnie zamysł tkwił w warsztatach dotyczących higieny personelu cleanroom  zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Frekwencja dopisał, co świadczy o potrzebie rozwoju w tej tematyce.

Atmosfera sprzyjająca przełamywaniu lodów i budowaniu trwały relacji biznesowych
Czasami więcej dzieje się w kuluarach niż na głównej scenie. Wspólny posiłek jest jak najbardziej odpowiednim momentem na przedyskutowanie nurtujących zagadnień poruszanych w czasie wystąpień merytorycznych. O możliwości współpracy można zapytać przy filiżance aromatycznej kawy. Było widać, że taka forma odpowiadała tegorocznym Uczestnikom. 

Kto powiedział, że dorośli nie potrafią się bawić?
Na zakończenie pierwszego intensywnego dnia Uczestnicy relaksowali się podczas wspólnej kolacji oraz wieczoru integracyjnego. Zwieńczeniem zaś dnia drugiego była Uroczysta Gala. Jej oficjalna część miała bardzo wyniosły charakter, ponieważ był to czas podziękowań Honorowym Gospodarzom (Firmom: Orifarm oraz Dr Grehen). Na szczególna uwagę zasłużyli też Partnerzy: (StatSoft Polska, ZMR, Merck Life Science, Trade&Consult, Carotex) jak również Prelegenci, Wystawcy i wszyscy Uczestnicy. Tradycyjnie odbyło się losowanie nagród, dzięki czemu każdy miał szansę poczuć się wyjątkowo.

Wycieczki na pożegnanie
Trzeci, a za razem ostatni dzień Kongresu, odbywał się pod znakiem wycieczek. Honorowi gospodarze oprowadzili zainteresowanych Uczestników po swoich fabrykach. Firma Dr Grehen pokazała jak w praktyce wygląda produkcja kosmetyków. Z kolei tajniki branży farmaceutycznej można było podpatrzeć dzięki gościnności firmy Orifarm. 

Kolejna edycja już za rok! Tymczasem widzimy się w czerwcu na Targach PCI Days
Nawet Kongres Świata Przemysłu Kosmetycznego i Kongres Świata Przemysłu Farmaceutycznego kiedyś się kończą. Z pewnych źródeł jednak wiemy, że z wieloma Uczestnikami widzimy się za rok lub nawet wcześniej na Targach PCI Days. Zatem do zobaczenia!

Galeria zdjęć: https://kongres-kosmetyczny.pl/edycje-2/edycja-2022/

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4192

    Kosmetyczne rozwiązania z efektem „wow”

    Zabiegi bankietowe przed świętami i sylwestrem Czytaj dalej

  • 4188

    Kolekcja Holiday od florence by mills

    Eksperci alarmują, że młodzi ludzie coraz bardziej uciekają od życia offline w świat wirtualny. Jak pokazują wyniki badań młodzież w wieku 16-19 lat spędza przy komputerze aż 28 godzin tygodniowo*! Z kolei blue light, czyli niebieskie światło emitowane przez te urządzenia, ma bardzo negatywny wpływ na kondycję cery, wnika głęboko w warstwy naskórka i ma zdolność do niszczenia wszystkich warstw ‒ osłabia barierę naskórkową, powoduje powstawanie przebarwień pozapalnych, przyczynia się do przedwczesnego starzenia skóry. Czytaj dalej

  • 4187

    Krok numer 2: pielęgnacja domowa czyli jak przedłużyć efekty zabiegów gabinetowych?

    Profesjonalne zabiegi w gabinecie kosmetycznym to obecnie stały punkt kalendarza wielu z nas. Zabieg… i co dalej? Jak przedłużyć działanie składników aktywnych wykorzystanych w gabinecie? Jak sprawić, by skóra na dłużej zachowała oczekiwany efekt? Odpowiedź stanowi profesjonalna pielęgnacja domowa, czyli „krok nr 2”. Czytaj dalej

  • 4186

    3 zabiegi trychologiczne na piękne włosy i zdrową skórę głowy jesienią

    Niekorzystne warunki atmosferyczne, z jakimi zmagamy się w okresie jesienno-zimowym, stanowią wyjątkowe wyzwanie dla kondycji naszych włosów. Jak im pomóc? Najlepiej skorzystać z konsultacji u trychologa, który dobierze odpowiedni zabieg oraz wskaże ewentualne przeciwskazania. Czytaj dalej

  • 4185

    SERIA ZIMOWA NOC OD YOPE

    Tej zimy YOPE dba o skórę i jednocześnie rozpieszcza zmysły. Limitowana seria kosmetyków o nazwie Zimowa Noc to połączenie naturalnych składników, esencji, masła oraz olejów roślinnych z cudownie kojącym zapachem cynamonu, goździków imbiru i nutą słodkiego rumu. Od teraz sen o miękkim, aksamitnym ciele staje się rzeczywistością dzięki YOPE. Czytaj dalej

  • 4184

    Zabłyśnij fryzurą podczas „wielkich wyjść”. 5 zasad perfekcyjnej pielęgnacji.

    Miękkie fale, wet look, kucyk w stylu Barbie lub perfekcyjny sleek bun – to fryzjerskie hity zimy 2022. Już niebawem zadasz nimi szyku podczas świątecznych spotkań w firmie, przy wigilijnym stole oraz w czasie sylwestrowych szaleństw i karnawału. Będzie bosko! Perfekcyjna fryzura to jeden ze sposobów na zrobienie piorunującego wrażenia. Jest jeden warunek – włosy muszą wyglądać zdrowo i być idealnie wypielęgnowane. Czytaj dalej

  • 4183

    Nowości do naturalnej pielęgnacji twarzy od Hagi

    Firma Hagi wprowadziła na rynek 3 nowe linie kosmetyków do naturalnej pielęgnacji twarzy. Produkty są odpowiedzią na potrzeby skóry na każdym etapie codziennej rutyny: oczyszczania, tonizacji i pielęgnacji właściwej. Wśród kosmetyków do oczyszczania twarzy znajdziemy produkty do demakijażu i mycia o różnej konsystencji i przeznaczeniu. Wśród produktów pielęgnacyjnych wyróżniono dwie linie: dedykowane skórze bardzo wrażliwej i wymagającej: COMFORT ZONE oraz przeznaczone dla skóry dojrzałej: POWER ZONE. Wszystkie nowe produkty są wegańskie i pełne naturalnych, skutecznie działających składników aktywnych. Czytaj dalej

  • 4182

    Pielęgnacja… jak po maśle!

    Masło mango tłoczone jest na zimno z pestek mango indyjskiego, czyli Mangifera Indica. Taki proces sprawia, że zachowuje wszystkie naturalne substancje odżywcze, a co za tym idzie właściwości pielęgnacyjne. A ma ich całe mnóstwo! Jego wszechstronne – nawilżające, natłuszczające i kojące – działanie na skórę można poznać dzięki kosmetykom z serii Botanic Origin. Czytaj dalej

  • 4175

    3 zasady pielęgnacji skóry suchej jesienią

    …czyli demakijaż, nawilżanie i emolienty Czytaj dalej

  • 4173

    Jesienna pielęgnacja skóry. O czym należy pamiętać?

    Jesień to czas, kiedy dużo więcej chwil spędzamy w domu. Możemy więc skupić się na dbaniu o siebie i swoją skórę. Z jednej strony należy zadbać o oczyszczanie po lecie, z drugiej przygotować się na zimę. Jak powinna wyglądać pielęgnacja skóry jesienią? Jakie domowe zabiegi pielęgnacyjne i kosmetyki najlepiej sprawdzą się teraz? Radzimy! Czytaj dalej

  • 4172

    MARKA: Equilibra, SERIA: Argan – NOWE OPAKOWANIA

    ASORTYMENT: - Arganowy przeciwzmarszczkowy krem do twarzy Equilibra – 50 ml - Arganowy złuszczający peeling do twarzy Equilibra – 75 ml - Arganowa woda micelarna Equilibra- 400 ml Czytaj dalej

  • 4171

    Nowość! Emulsja stymulująca Bionigree — pomoc dla skóry głowy i włosów

    Stres, niewłaściwa dieta, czynniki zewnętrzne, nieprawidłowa pielęgnacja — przyczyn złego stanu włosów i skóry głowy może być wiele. Szukając źródła problemów, warto zwrócić się o pomoc trychologa lub sięgnąć po profesjonalne kosmetyki. Czytaj dalej

  • 4169

    Pierwsza certyfikowana maska do włosów 4w1 od Nature Box firmy Henkel

    Nature Box z nowym wegańskim produktem do pielęgnacji włosów Czytaj dalej

  • 4168

    Pielęgnacyjne SOS. Jak w kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia poprawić kondycję skóry?

    Boże Narodzenie i Sylwester to wyjątkowy czas. Wiąże się ze spotkaniami w szerokim gronie rodzinnym oraz okazją do rozmowy z dawno niewidzianymi krewnymi i przyjaciółmi. Jeśli jednak stan Twojej skóry pozostawia wiele do życzenia, służymy pomocą. Przedstawiamy kilka zabiegów, które bez problemu wykonasz w domu, a Twoja twarz odzyska zdrowy, młodzieńczy wygląd. Czytaj dalej

  • 4167

    Miesiąc świadomości raka piersi. Marka kosmetyczna Yolyn przyłącza się do kampanii ,,różowego października’’

    Polska marka kosmetyczna Yolyn wspiera międzynarodową kampanię ,,różowego października’’, który na świecie określany jest jako miesiąc świadomości raka piersi. Do fundacji ,,OnkoCafe’’ oraz ,,Pokonaj raka’’ trafią produkty Yolyn. Kosmetyki będą przekazywane kobietom, które pomimo choroby pokazują siłę i determinację. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/