Henkel wprowadza na rynek pierwszą markę hiper-spersonalizowanych produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów w modelu B2B2C

Kategoria: Aktualności
4 min. czytania

Całkowicie nowe rozwiązanie

Konsultacja mająca na celu wybór hiper-personalizowanych produktów odbywa się na podstawie profesjonalnej analizy włosów, przeprowadzanej indywidualnie przez fryzjera przy użyciu skanera SalonLab Smart Analyzer. W ten sposób Henkel oferuje połączenie konsultacji fryzjerskiej w salonie z wygodnymi zakupami online w ramach nowego modelu biznesowego biznes – biznes – klient (B2B2C).

Jesteśmy bardzo podekscytowani, to pionierskie przedsięwzięcie pozwala bowiem połączyć cenną wiedzę z zakresu fryzjerstwa z ostatnimi innowacjami cyfrowymi. Oferując SalonLab&Me, tworzymy unikalne fizyczno-cyfrowe doświadczenie, dzięki któremu salony i ich klienci mogą w ramach nowego modelu biznesowego B2B2C korzystać z tego, co najlepsze w obu tych dziedzinach – mówi Friederike Murschenhofer, Dyrektor ds. Innowacji Cyfrowych w Henkel Beauty Care. – Zapewniamy nie tylko hiper-spersonalizowany produkt, ale także powiązaną z nim obsługę online, w tym własne konto internetowe SalonLab&Me, gdzie konsumenci otrzymują spersonalizowane treści dopasowane do ich indywidualnych potrzeb i celów w obszarze pielęgnacji włosów.

Nową koncepcję biznesową, w oparciu o analizę danych, opracowały razem dział kosmetyków (Beauty Care) oraz dział technologii cyfrowych (dx). Jej zastosowanie dało rezultat w postaci wprowadzenia na rynek pierwszej marki produktów Henkel do profesjonalnej pielęgnacji włosów w modelu B2B2C – SalonLab&Me. Nowa gama produktów daje zakładom fryzjerskim i ich klientom możliwość hiper-spersonalizowanej profesjonalnej pielęgnacji włosów, a jednocześnie wspiera salony partnerskie, umożliwiając im korzystanie z rozwiązania przyszłości w zakresie sprzedaży usług i produktów do włosów.

SalonLab&Me to kolejny naturalny krok po sukcesie, jakim stało się zastosowanie skanerów SalonLab Smart Analyzer. Opierając się na pozytywnych opiniach zarówno fryzjerów, jak i konsumentów, szybko zdecydowaliśmy, że nadszedł czas, aby przenieść spersonalizowaną pielęgnację włosów na kolejny poziom. Dzięki SalonLab&Me udało nam się stworzyć markę, która stanowi innowację nie tylko w zakresie spersonalizowanej pielęgnacji włosów, ale – dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu – również w skali całej branży – mówi Stuart Hamid, Dyrektor Generalny Henkel Beauty Care Professional Germany, Austria & Switzerland. – Możemy zaoferować naszym klientom hiper-spersonalizowane doświadczenie profesjonalnej pielęgnacji włosów, a jednocześnie wspierać fryzjerów, dając im okazję do sprawdzenia nowych, unikalnych możliwości rozwoju działalności ich salonów.

Narzędzie do analizy SalonLab Smart Analyzer zostało opracowane pod kierunkiem naukowców i ekspertów Henkel Beauty Care specjalizujących się w pielęgnacji włosów. Korzystano tu z ponad 120-letniej wiedzy w zakresie trychologii, badań w tej dziedzinie i informacji pozyskanych od klientów. Obecnie jest ono dalej rozwijane w ścisłej współpracy z Henkel dx. SalonLab Smart Analyzer umożliwia fryzjerom rekomendowanie produktów i usług najlepiej dopasowanych do rodzaju włosów klienta dzięki przeprowadzaniu analizy włosa na poziomie molekularnym. Nowoczesna technologia wykorzystuje czujnik bliskiej podczerwieni do określenia stanu wnętrza włosa, a nie tylko analizy jego wyglądu z zewnętrz.

B2B2C – jak działa nowy koncept biznesowy?

SalonLab&Me to nie tylko innowacyjne i zapewniające świetne rezultaty produkty, ale także nowe rozwiązanie biznesowe z zakresu e-commerce dla salonów partnerskich, wyróżniające ten salon, w którym klient robi analizę włosa. Klienci mogą zamawiać produkty SalonLab&Me poprzez konto w sklepie internetowym powiązane dokładnie z tym salonem, w którym wykonali analizę, a salon otrzymuje prowizję od każdego zamówienia złożonego przez jego klientów – niezależnie od tego, czy zostało złożone bezpośrednio w salonie, czy też online pomiędzy wizytami u fryzjera. Aby kontynuować korzystanie z SalonLab&Me, klienci mogą zalogować się na swoje konto na stronie Salon&LabMe, gdzie mają dostęp do wyniku oceny stanu swoich włosów i historii zamówień. Mogą tam ponownie kupić produkty a także przeczytać wiele spersonalizowanych artykułów na blogu, zawierających specjalistyczne informacje dopasowane do rodzaju włosów klienta i wybranych przez niego produktów.

MegaAktualności personalizacji i opartych na danych innowacji szybko ewoluują, dlatego w firmie Henkel nieustannie pracujemy nad nowymi produktami, modelami biznesowymi i pomysłami, co pozwala nam tworzyć innowacyjne produkty i rozwiązania dla naszych klientów i konsumentów – mówi  Michael Nilles, Dyrektor ds. Technologii Cyfrowych i Informatycznych w Henkel. – Wprowadzając na rynek SalonLab&Me, poszerzamy nasze kompetencje D2C i tworzymy dodatkową wartość dla konsumentów. A nawet więcej – dzięki wykorzystaniu w naszej działalności związanej z profesjonalną pielęgnacją włosów cyfrowej platformy biznesowej RAQN, udało nam się stworzyć nowy model biznesowy i zbliżyć o krok do rozwiązań przyszłości w zakresie pielęgnacji włosów.

Hiper-personalizacja w praktyce

SalonLab&Me to pierwsza gama hiper-spersonalizowanych produktów do pielęgnacji włosów dostępnych wyłącznie poprzez salony fryzjerskie. Ich klienci mogą skorzystać z usług salonu oraz wygodnie dokonać zakupów przez Internet w ramach prostego czterostopniowego procesu:

  1. Analiza SalonLab w salonie
    • Specjalistyczna ocena włosa przez fryzjera ma kluczowe znaczenie dla spersonalizowanej rekomendacji produktu. Wraz z klientem stylista wypełnia ankietę w przyjaznej dla użytkownika aplikacji, szczegółowo opisującej aktualny stan włosów klienta.
    • Po takiej ocenie włosów stylista, za pomocą skanera SalonLab Smart Analyzer, przeprowadza analizę wewnętrznej struktury i koloru włosów.
  2. Hiper-spersonalizowany produkt
    • Klient otrzymuje spersonalizowaną rekomendację, obejmującą zestaw produktów dopasowanych do potrzeb jego własnych włosów.
  3. Dostosowanie do indywidualnych preferencji
    • Zestaw można dodatkowo spersonalizować, umieszczając na etykietach imię klienta i wybrany kolor, a także wybierając preferowany zapach kosmetyku.
  4. Płatność i rejestracja
    • Proces składania zamówienia jest w pełni cyfrowy: po zarejestrowaniu się klient otrzymuje link do możliwości zakupu swoich produktów i uzyskania dostępu do indywidualnego konta SalonLab&Me.

Produkty

Dzięki rozwiązaniu SalonLab&Me, które uwzględnia indywidualne potrzeby klienta związane z pielęgnacją włosów, możliwe jest uzyskanie pełnej gamy hiper-spersonalizowanych produktów, określonych dla konkretnego rodzaju włosów i preferencji poszczególnych klientów:

  • Szampon SalonLab&Me
  • Odżywka SalonLab&Me (w formie sprayu lub kremu)
  • Maska SalonLab&Me (koloryzująca lub intensywnie pielęgnująca)