Henkel wprowadza na rynek pierwszą markę hiper-spersonalizowanych produktów do profesjonalnej pielęgnacji włosów w modelu B2B2C

Schwarzkopf Professional, marka należąca do Henkla, wprowadza na rynek nowe produkty do pielęgnacji włosów – SalonLab&Me. Powstały one w wyniku połączenia wiedzy fryzjerskiej z doświadczeniem z zakresu technologii cyfrowych – to krok naprzód w rozwoju megatrendu personalizacji. Klienci salonów będą mogli od teraz korzystać z hiper-spersonalizowanych rekomendacji pielęgnacyjnych, precyzyjnie dopasowanych do typu ich włosów, natomiast fryzjerzy mają okazję wypróbować nowy model biznesowy funkcjonowania swoich salonów. Debiutująca linia kosmetyków do pielęgnacji włosów, która wzbogaca portfolio cyfrowych innowacji firmy, jest dostępna w sklepie internetowym przeznaczonym wyłącznie dla salonów.

Całkowicie nowe rozwiązanie

Konsultacja mająca na celu wybór hiper-personalizowanych produktów odbywa się na podstawie profesjonalnej analizy włosów, przeprowadzanej indywidualnie przez fryzjera przy użyciu skanera SalonLab Smart Analyzer. W ten sposób Henkel oferuje połączenie konsultacji fryzjerskiej w salonie z wygodnymi zakupami online w ramach nowego modelu biznesowego biznes – biznes – klient (B2B2C).

Jesteśmy bardzo podekscytowani, to pionierskie przedsięwzięcie pozwala bowiem połączyć cenną wiedzę z zakresu fryzjerstwa z ostatnimi innowacjami cyfrowymi. Oferując SalonLab&Me, tworzymy unikalne fizyczno-cyfrowe doświadczenie, dzięki któremu salony i ich klienci mogą w ramach nowego modelu biznesowego B2B2C korzystać z tego, co najlepsze w obu tych dziedzinach – mówi Friederike Murschenhofer, Dyrektor ds. Innowacji Cyfrowych w Henkel Beauty Care. – Zapewniamy nie tylko hiper-spersonalizowany produkt, ale także powiązaną z nim obsługę online, w tym własne konto internetowe SalonLab&Me, gdzie konsumenci otrzymują spersonalizowane treści dopasowane do ich indywidualnych potrzeb i celów w obszarze pielęgnacji włosów.

Nową koncepcję biznesową, w oparciu o analizę danych, opracowały razem dział kosmetyków (Beauty Care) oraz dział technologii cyfrowych (dx). Jej zastosowanie dało rezultat w postaci wprowadzenia na rynek pierwszej marki produktów Henkel do profesjonalnej pielęgnacji włosów w modelu B2B2C – SalonLab&Me. Nowa gama produktów daje zakładom fryzjerskim i ich klientom możliwość hiper-spersonalizowanej profesjonalnej pielęgnacji włosów, a jednocześnie wspiera salony partnerskie, umożliwiając im korzystanie z rozwiązania przyszłości w zakresie sprzedaży usług i produktów do włosów.

- SalonLab&Me to kolejny naturalny krok po sukcesie, jakim stało się zastosowanie skanerów SalonLab Smart Analyzer. Opierając się na pozytywnych opiniach zarówno fryzjerów, jak i konsumentów, szybko zdecydowaliśmy, że nadszedł czas, aby przenieść spersonalizowaną pielęgnację włosów na kolejny poziom. Dzięki SalonLab&Me udało nam się stworzyć markę, która stanowi innowację nie tylko w zakresie spersonalizowanej pielęgnacji włosów, ale – dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu – również w skali całej branży – mówi Stuart Hamid, Dyrektor Generalny Henkel Beauty Care Professional Germany, Austria & Switzerland. – Możemy zaoferować naszym klientom hiper-spersonalizowane doświadczenie profesjonalnej pielęgnacji włosów, a jednocześnie wspierać fryzjerów, dając im okazję do sprawdzenia nowych, unikalnych możliwości rozwoju działalności ich salonów.

Narzędzie do analizy SalonLab Smart Analyzer zostało opracowane pod kierunkiem naukowców i ekspertów Henkel Beauty Care specjalizujących się w pielęgnacji włosów. Korzystano tu z ponad 120-letniej wiedzy w zakresie trychologii, badań w tej dziedzinie i informacji pozyskanych od klientów. Obecnie jest ono dalej rozwijane w ścisłej współpracy z Henkel dx. SalonLab Smart Analyzer umożliwia fryzjerom rekomendowanie produktów i usług najlepiej dopasowanych do rodzaju włosów klienta dzięki przeprowadzaniu analizy włosa na poziomie molekularnym. Nowoczesna technologia wykorzystuje czujnik bliskiej podczerwieni do określenia stanu wnętrza włosa, a nie tylko analizy jego wyglądu z zewnętrz.

B2B2C - jak działa nowy koncept biznesowy?

SalonLab&Me to nie tylko innowacyjne i zapewniające świetne rezultaty produkty, ale także nowe rozwiązanie biznesowe z zakresu e-commerce dla salonów partnerskich, wyróżniające ten salon, w którym klient robi analizę włosa. Klienci mogą zamawiać produkty SalonLab&Me poprzez konto w sklepie internetowym powiązane dokładnie z tym salonem, w którym wykonali analizę, a salon otrzymuje prowizję od każdego zamówienia złożonego przez jego klientów – niezależnie od tego, czy zostało złożone bezpośrednio w salonie, czy też online pomiędzy wizytami u fryzjera. Aby kontynuować korzystanie z SalonLab&Me, klienci mogą zalogować się na swoje konto na stronie Salon&LabMe, gdzie mają dostęp do wyniku oceny stanu swoich włosów i historii zamówień. Mogą tam ponownie kupić produkty a także przeczytać wiele spersonalizowanych artykułów na blogu, zawierających specjalistyczne informacje dopasowane do rodzaju włosów klienta i wybranych przez niego produktów.

Megatrendy personalizacji i opartych na danych innowacji szybko ewoluują, dlatego w firmie Henkel nieustannie pracujemy nad nowymi produktami, modelami biznesowymi i pomysłami, co pozwala nam tworzyć innowacyjne produkty i rozwiązania dla naszych klientów i konsumentów – mówi  Michael Nilles, Dyrektor ds. Technologii Cyfrowych i Informatycznych w Henkel. – Wprowadzając na rynek SalonLab&Me, poszerzamy nasze kompetencje D2C i tworzymy dodatkową wartość dla konsumentów. A nawet więcej – dzięki wykorzystaniu w naszej działalności związanej z profesjonalną pielęgnacją włosów cyfrowej platformy biznesowej RAQN, udało nam się stworzyć nowy model biznesowy i zbliżyć o krok do rozwiązań przyszłości w zakresie pielęgnacji włosów.

Hiper-personalizacja w praktyce

SalonLab&Me to pierwsza gama hiper-spersonalizowanych produktów do pielęgnacji włosów dostępnych wyłącznie poprzez salony fryzjerskie. Ich klienci mogą skorzystać z usług salonu oraz wygodnie dokonać zakupów przez Internet w ramach prostego czterostopniowego procesu:

  1. Analiza SalonLab w salonie
    • Specjalistyczna ocena włosa przez fryzjera ma kluczowe znaczenie dla spersonalizowanej rekomendacji produktu. Wraz z klientem stylista wypełnia ankietę w przyjaznej dla użytkownika aplikacji, szczegółowo opisującej aktualny stan włosów klienta.
    • Po takiej ocenie włosów stylista, za pomocą skanera SalonLab Smart Analyzer, przeprowadza analizę wewnętrznej struktury i koloru włosów.
  2. Hiper-spersonalizowany produkt
    • Klient otrzymuje spersonalizowaną rekomendację, obejmującą zestaw produktów dopasowanych do potrzeb jego własnych włosów.
  3. Dostosowanie do indywidualnych preferencji
    • Zestaw można dodatkowo spersonalizować, umieszczając na etykietach imię klienta i wybrany kolor, a także wybierając preferowany zapach kosmetyku.
  4. Płatność i rejestracja
    • Proces składania zamówienia jest w pełni cyfrowy: po zarejestrowaniu się klient otrzymuje link do możliwości zakupu swoich produktów i uzyskania dostępu do indywidualnego konta SalonLab&Me.

Produkty

Dzięki rozwiązaniu SalonLab&Me, które uwzględnia indywidualne potrzeby klienta związane z pielęgnacją włosów, możliwe jest uzyskanie pełnej gamy hiper-spersonalizowanych produktów, określonych dla konkretnego rodzaju włosów i preferencji poszczególnych klientów:

  • Szampon SalonLab&Me
  • Odżywka SalonLab&Me (w formie sprayu lub kremu)
  • Maska SalonLab&Me (koloryzująca lub intensywnie pielęgnująca)

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4192

    Kosmetyczne rozwiązania z efektem „wow”

    Zabiegi bankietowe przed świętami i sylwestrem Czytaj dalej

  • 4188

    Kolekcja Holiday od florence by mills

    Eksperci alarmują, że młodzi ludzie coraz bardziej uciekają od życia offline w świat wirtualny. Jak pokazują wyniki badań młodzież w wieku 16-19 lat spędza przy komputerze aż 28 godzin tygodniowo*! Z kolei blue light, czyli niebieskie światło emitowane przez te urządzenia, ma bardzo negatywny wpływ na kondycję cery, wnika głęboko w warstwy naskórka i ma zdolność do niszczenia wszystkich warstw ‒ osłabia barierę naskórkową, powoduje powstawanie przebarwień pozapalnych, przyczynia się do przedwczesnego starzenia skóry. Czytaj dalej

  • 4187

    Krok numer 2: pielęgnacja domowa czyli jak przedłużyć efekty zabiegów gabinetowych?

    Profesjonalne zabiegi w gabinecie kosmetycznym to obecnie stały punkt kalendarza wielu z nas. Zabieg… i co dalej? Jak przedłużyć działanie składników aktywnych wykorzystanych w gabinecie? Jak sprawić, by skóra na dłużej zachowała oczekiwany efekt? Odpowiedź stanowi profesjonalna pielęgnacja domowa, czyli „krok nr 2”. Czytaj dalej

  • 4186

    3 zabiegi trychologiczne na piękne włosy i zdrową skórę głowy jesienią

    Niekorzystne warunki atmosferyczne, z jakimi zmagamy się w okresie jesienno-zimowym, stanowią wyjątkowe wyzwanie dla kondycji naszych włosów. Jak im pomóc? Najlepiej skorzystać z konsultacji u trychologa, który dobierze odpowiedni zabieg oraz wskaże ewentualne przeciwskazania. Czytaj dalej

  • 4185

    SERIA ZIMOWA NOC OD YOPE

    Tej zimy YOPE dba o skórę i jednocześnie rozpieszcza zmysły. Limitowana seria kosmetyków o nazwie Zimowa Noc to połączenie naturalnych składników, esencji, masła oraz olejów roślinnych z cudownie kojącym zapachem cynamonu, goździków imbiru i nutą słodkiego rumu. Od teraz sen o miękkim, aksamitnym ciele staje się rzeczywistością dzięki YOPE. Czytaj dalej

  • 4184

    Zabłyśnij fryzurą podczas „wielkich wyjść”. 5 zasad perfekcyjnej pielęgnacji.

    Miękkie fale, wet look, kucyk w stylu Barbie lub perfekcyjny sleek bun – to fryzjerskie hity zimy 2022. Już niebawem zadasz nimi szyku podczas świątecznych spotkań w firmie, przy wigilijnym stole oraz w czasie sylwestrowych szaleństw i karnawału. Będzie bosko! Perfekcyjna fryzura to jeden ze sposobów na zrobienie piorunującego wrażenia. Jest jeden warunek – włosy muszą wyglądać zdrowo i być idealnie wypielęgnowane. Czytaj dalej

  • 4183

    Nowości do naturalnej pielęgnacji twarzy od Hagi

    Firma Hagi wprowadziła na rynek 3 nowe linie kosmetyków do naturalnej pielęgnacji twarzy. Produkty są odpowiedzią na potrzeby skóry na każdym etapie codziennej rutyny: oczyszczania, tonizacji i pielęgnacji właściwej. Wśród kosmetyków do oczyszczania twarzy znajdziemy produkty do demakijażu i mycia o różnej konsystencji i przeznaczeniu. Wśród produktów pielęgnacyjnych wyróżniono dwie linie: dedykowane skórze bardzo wrażliwej i wymagającej: COMFORT ZONE oraz przeznaczone dla skóry dojrzałej: POWER ZONE. Wszystkie nowe produkty są wegańskie i pełne naturalnych, skutecznie działających składników aktywnych. Czytaj dalej

  • 4182

    Pielęgnacja… jak po maśle!

    Masło mango tłoczone jest na zimno z pestek mango indyjskiego, czyli Mangifera Indica. Taki proces sprawia, że zachowuje wszystkie naturalne substancje odżywcze, a co za tym idzie właściwości pielęgnacyjne. A ma ich całe mnóstwo! Jego wszechstronne – nawilżające, natłuszczające i kojące – działanie na skórę można poznać dzięki kosmetykom z serii Botanic Origin. Czytaj dalej

  • 4175

    3 zasady pielęgnacji skóry suchej jesienią

    …czyli demakijaż, nawilżanie i emolienty Czytaj dalej

  • 4173

    Jesienna pielęgnacja skóry. O czym należy pamiętać?

    Jesień to czas, kiedy dużo więcej chwil spędzamy w domu. Możemy więc skupić się na dbaniu o siebie i swoją skórę. Z jednej strony należy zadbać o oczyszczanie po lecie, z drugiej przygotować się na zimę. Jak powinna wyglądać pielęgnacja skóry jesienią? Jakie domowe zabiegi pielęgnacyjne i kosmetyki najlepiej sprawdzą się teraz? Radzimy! Czytaj dalej

  • 4172

    MARKA: Equilibra, SERIA: Argan – NOWE OPAKOWANIA

    ASORTYMENT: - Arganowy przeciwzmarszczkowy krem do twarzy Equilibra – 50 ml - Arganowy złuszczający peeling do twarzy Equilibra – 75 ml - Arganowa woda micelarna Equilibra- 400 ml Czytaj dalej

  • 4171

    Nowość! Emulsja stymulująca Bionigree — pomoc dla skóry głowy i włosów

    Stres, niewłaściwa dieta, czynniki zewnętrzne, nieprawidłowa pielęgnacja — przyczyn złego stanu włosów i skóry głowy może być wiele. Szukając źródła problemów, warto zwrócić się o pomoc trychologa lub sięgnąć po profesjonalne kosmetyki. Czytaj dalej

  • 4169

    Pierwsza certyfikowana maska do włosów 4w1 od Nature Box firmy Henkel

    Nature Box z nowym wegańskim produktem do pielęgnacji włosów Czytaj dalej

  • 4168

    Pielęgnacyjne SOS. Jak w kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia poprawić kondycję skóry?

    Boże Narodzenie i Sylwester to wyjątkowy czas. Wiąże się ze spotkaniami w szerokim gronie rodzinnym oraz okazją do rozmowy z dawno niewidzianymi krewnymi i przyjaciółmi. Jeśli jednak stan Twojej skóry pozostawia wiele do życzenia, służymy pomocą. Przedstawiamy kilka zabiegów, które bez problemu wykonasz w domu, a Twoja twarz odzyska zdrowy, młodzieńczy wygląd. Czytaj dalej

  • 4167

    Miesiąc świadomości raka piersi. Marka kosmetyczna Yolyn przyłącza się do kampanii ,,różowego października’’

    Polska marka kosmetyczna Yolyn wspiera międzynarodową kampanię ,,różowego października’’, który na świecie określany jest jako miesiąc świadomości raka piersi. Do fundacji ,,OnkoCafe’’ oraz ,,Pokonaj raka’’ trafią produkty Yolyn. Kosmetyki będą przekazywane kobietom, które pomimo choroby pokazują siłę i determinację. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/