GREENER NEVER STOPS, CZYLI ZRÓWNOWAŻONE PODEJŚCIE DO BIZNESU MARKI GARNIER

Przeprowadzone w 2022 roku globalne badanie na temat zachowań konsumentów wykazało, że łącznie 79% ankietowanych chciałoby w 2023 roku wieść bardziej zrównoważone życie. Ekologiczne decyzje można podejmować każdego dnia, a istotną rolę odgrywają w tym firmy, które coraz częściej zdają sobie sprawę z odpowiedzialności jaka za nimi stoi. Zielone zmiany widoczne są także w branży kosmetycznej. Marka Garnier, która od lat działa w imię piękna zarówno swoich klientów, jak i planety, realizując swoje Zielone Zobowiązania, chce przewodzić tym zmianom.

W najnowszym badaniu Garnier, przeprowadzanym przez 3 lata w 9 różnych krajach, analizowano wpływ kryzysu związanego z rosnącymi kosztami życia na ekologiczne zachowania konsumentów. W 2021 roku 83% ankietowanych w globalnym badaniu na temat zachowań konsumentów odpowiedziało, że w 2022 roku chciałoby wieść bardziej zrównoważone życie. Choć ta liczba wydaje się całkiem spora, to wyniki badań powtarzanych w kolejnych latach sugerują, że dla niektórych konsumentów ekologiczne życie może stawać się mniejszym priorytetem, biorąc pod uwagę fakt, że nieco mniej osób (79%) wyraziło chęć bardziej zrównoważonego życia w 2023 roku. Aż 56% ankietowanych podejrzewa, że ich życie będzie mniej ekologiczne w nadchodzącym roku, natomiast 53% oświadczyło, że chce koncentrować wydatki i unikać nadmiernej konsumpcji. Koszty życia to czynnik, który w największym stopniu wpływa na nieprzerwane ekologiczne wybory konsumentów (38%). Drugie w kolejności są obawy co do greenwashingu (22%). 1/3 konsumentów oświadcza, że oba te czynniki tam samo wpływają na ich decyzje.

ZIELONE ZOBOWIĄZANIA GARNIER

Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, ale także z myślą o ekologicznych rozwiązaniach dla planety, Garnier podjął zobowiązania i już w 2020 roku wyznaczył sobie konkretne zadania do realizacji na kolejne 5 lat. Raport dotyczący ekologicznych postępów – Sustainability Progress Report, przedstawił serię zrównoważonych celów marki na nadchodzące lata, takich jak m.in.: 95% składników pochodzenia roślinnego, mineralnego lub pochodzących z gospodarki obiegu zamkniętego do 2030 roku; 1500 nieuprzywilejowanych społeczności na świecie, które otrzymają pomoc aż do 2025 roku dzięki programowi Solidarity Sourcing Program[1].

Naszym celem jest oferowanie skutecznych produktów przy zredukowanym wpływie na planetę, dlatego już jakiś czas temu podjęliśmy inicjatywę Green Beauty, w ramach której nasze zielone zobowiązania realizujemy w pięciu obszarach. Są to opakowania, formuły produktów, proces produkcji, odpowiedzialne pozyskiwanie surowców oraz walka z plastikiem. – komentuje Justyna Garbowska Garnier Brand Champion & Sustainability Leader Consumer Product Division L’Oreal – Program ten jest oczywiście kontynuacją strategii całej marki, która od lat angażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju. To dla nas niezwykle istotny element działań biznesowych.

Co ważne, wszystkie produkty Garnier na całym świecie uzyskały w 2021 roku certyfikat programu Leaping Bunny Cruelty Free International, wiodącej organizacji pracującej na rzecz ogólnoświatowego zakazu testów na zwierzętach i złotego standardu w zakresie działalności bez okrucieństwa. Garnier to znana nam wszystkim globalna marka. Współpraca z nimi w celu zakończenia testów kosmetyków na zwierzętach i oficjalne zatwierdzenie ich w ramach programu Cruelty Free International Leaping Bunny to prawdziwy kamień milowy. Zajęło to wiele miesięcy, ale firma Garnier skrupulatnie sprawdziła każdego dostawcę i źródło i jesteśmy całkowicie pewni wyników.  – wyjaśnia Michelle Thew, Chief Executive Cruelty Free International.

Dla marki Garnier bardzo ważna jest również kwestia przejrzystości. Konsumenci już teraz mogą korzystać z wyjątkowego narzędzia marki, które zapewnia pełną jasność w kwestii wpływu danego produktu na środowisko. Mowa o Zielonym Systemie Znakowania Produktów. Jest to pionierskie w branży oznaczenie, pierwszy raz wypuszczone na rynku francuskim w 2020 roku dla produktów do pielęgnacji włosów marki Garnier. Zawiera ono system oceny w skali od A do E, gdzie oznakowanie “A” otrzymuje produkt uznany za najlepszy w swojej klasie, jeśli chodzi o jego wpływy środowiskowe.

INNOWACJE PRODUKTOWE

W związku ze swoimi zielonymi zobowiązaniami, marka Garnier wprowadza kolejne innowacje produktowe, oparte na składnikach pozyskiwanych w zrównoważony sposób. Wśród nich znajduje się na przykład bestsellerowy płyn micelarny, który jest hipoalergiczny, odpowiedni dla skóry wrażliwej, nie podrażnia, nie wysusza oraz ma pH naturalne dla skóry. Innowacyjnym produktem jest również wegańskie serum z witaminą C 10% na noc, stworzone po długich latach badań naukowych i zasilane Zieloną Nauką. Z kolei w ramach innowacji w kategorii pielęgnacji włosów, Garnier Fructis stworzył i opatentował technologię koemulsji zapewniającą szamponowi wyjątkowy poziom intensywnej pielęgnacji bez obciążania włosów.

GREENER NEVER STOPS

O wszystkich przełomowych działaniach marki Garnier w stronę zrównoważonego rozwoju można było dowiedzieć się 24 kwietnia w Muzeum Narodowym w Warszawie, gdzie odbyło się wydarzenie pod hasłem „Greener Never Stops”. Podczas eventu zostały przedstawione najważniejsze przedsięwzięcia i cele marki.

W wydarzeniu wzięli udział wyjątkowi goście, w tym znani eksperci z dziedziny ekologii. Gościem specjalnym była Michelle Thew – Chief Executive organizacji Cruelty Free International, która w 2021 roku zatwierdziła markę Garnier w ramach programu Leaping Bunny. Wśród panelistów znaleźli się także: Maciej Marculanis – Prezes Zarządu Stowarzyszenia Czysta Polska, Aleksandra Czajkowska – influencerka oraz edukatorka ekologiczna @ekoalternatywa, która promuje ekologiczny styl życia za pomocą mediów społecznościowych oraz dr Alicja Puścian – neurobiolożka behawioralna, która w swojej pracy badawczej koncentruje się na relacji pomiędzy mózgiem a zachowaniem, szczególnie w kontekście emocji, motywacji i interakcji społecznych, wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii, biologii i analizy behawioralnej. Panel dyskusyjny poprowadzony został natomiast przez Dorotę Wellman, dziennikarkę, prezenterkę i producentkę programów radiowych i telewizyjnych, przy wsparciu Justyny Grabowskiej - Garnier Brand Champion & Sustainability Leader Consumer Product Division L'Oreal.

Podczas panelu można było posłuchać dyskusji ekspertów na takie tematy jak na przykład: „Dlaczego nie podejmujemy pilnych działań na rzecz planety?”, „Jak możemy zmienić nasze nawyki, aby dokonywać zrównoważonych wyborów?”, czy też „W jaki sposób marki mogą pomóc konsumentom w przejściu na ekologię?”. Poruszone zostały także kwestie kryzysu związanego z kosztami utrzymania i globalnego kryzysu energetycznego, które w niektórych przypadkach mogą sprawiać, że zrównoważony rozwój przestaje być priorytetem.

Zielone Zobowiązania Garnier to początek podróży w stronę zrównoważonej przyszłości, w której globalne marki odgrywają kluczową rolę – podejmując działania własne i edukując konsumentów.


[1] co oznacza, m.in. że produkty takie jak Botanic Therapy Honey Treasures będą wytwarzane z wosku pszczelego pozyskiwanego w Burkina Faso w Afryce.

 

 * * *

O Garnier

Od 1940 roku Garnier oferuje skuteczne i innowacyjne produkty do pielęgnacji włosów i twarzy. Marka słynie z połączenia hojności natury – owoców, nasion, pączków i kwiatów – z przynoszącą efekty pielęgnacją skóry i włosów. Aktywne składniki są wydobywane dzięki wnikliwym badaniom i rozwiązaniom technologicznym, które biorą to, co najlepsze z sił i możliwości natury. Garnier od lat działa w imię piękna zarówno naszego, jak i planety. Zielone Zobowiązania Garnier to początek podróży w stronę zrównoważonej, zielonej przyszłości, na poczet której Garnier działa w ramach: solidarnego pozyskiwania surowców, ulepszenia biodegradowalności formuł, tworzenia opakowań z recyklingu i do recyklingu oraz pozyskiwania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii wykorzystywanej w zakładach przemysłowych. Wszystkie produkty Garnier posiadają Certyfikat Cruelty Free w ramach programu Leaping Bunny.

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4474

    Naturalna pielęgnacja skóry malucha. Opieka, która koi i wspiera

    Skóra noworodka to ta najdelikatniejsza i wymagająca najbardziej troskliwej opieki już od pierwszych dni życia. Dwa kluczowe wyzwania, jakie stoją przed opiekunami maluchów, to zapewnienie skórze dziecka optymalnych warunków dla rozwoju naturalnej odporności oraz zapobieganie podrażnieniom. Jak twierdzą eksperci, równie ważna, jak dobór najlepszych składników, jest wiedza na temat potrzeb skóry dziecka. Czytaj dalej

  • 4473

    LIMITOWANE NOWOŚCI ZIAJA NA LATO

    Energetyczne, odświeżające, lekkie, szybko wchłaniające się i poręczne. Do tego wegańskie i z wysokimi indeksami naturalności. Arbuz i mirabelka - to nasi przyjaciele w nadchodzącym letnim sezonie. Czytaj dalej

  • 4469

    Olejek do ust od Your KAYA - efekt glow i dogłębne nawilżenie gwarantowane

    Your KAYA, rozszerza swoją kosmetyczną ofertę o nowość – olejek do ust z efektem glow. Nowy produkt pozostawia na ustach błysk tafli o pobudzającej zmysły woni toffi. Aż chce się je malować, wąchać i całować! Czytaj dalej

  • 4468

    Kwas laktobionowy, pantenol i alantoina. Łagodzące trio do kąpieli malucha

    Kąpiel niemowlaka to jeden z najważniejszych i najprzyjemniejszych rytuałów... ale także element pielęgnacji, który jest kluczem do zdrowia oraz komfortu dziecka w pierwszych dniach życia. Kosmetolodzy wskazują na składniki łagodzące i nawilżające jako must-have w codziennej kąpieli malucha – a zatem na pantenol, alantoinę i niezawodny kwas laktobionowy. Czytaj dalej

  • 4467

    Jak szybko zapuścić włosy? Najlepsze sposoby polecane przez trychologa

    Długie, gęste włosy od zawsze były symbolem piękna i atrakcyjności. Dlatego nie dziwi fakt, że wiele osób pragnie zapuścić je w jak najkrótszym czasie. Każdy z nas ma unikalny cykl wzrostu włosów, który determinowany jest przez genetykę, styl życia, stan zdrowia, codzienne nawyki oraz inne czynniki. Niektórzy cieszą się szybkim przyrostem, osiągając długie kosmyki w krótkim czasie, podczas gdy u innych ten proces może potrwać o wiele dłużej. Ważne jest, aby zachować cierpliwość w trakcie zapuszczania włosów. Czytaj dalej

  • 4466

    Lato 2023 – najmodniejsze cięcia, kolory i stylizacje włosów

    Wymarzone zagraniczne wyjazdy, muzyczne festiwale i długie, wieczorne, wyjścia – to wszystko czeka nas latem i na wszelkich tego typu okazjach pragniemy wyglądać spektakularnie, w zgodzie z aktualnymi trendami. Jak kształtują się te dotyczące włosów? Strzyżenie, koloryzację i stylizację łączy w tym sezonie jedno hasło – naturalność. L’Oréal Professionnel Paris podpowiada, jak wykorzystać ten trend i podkreślić naturalne piękno włosów, by uzyskać najbardziej efektowny rezultat. Czytaj dalej

  • 4465

    Odpowiednia higiena podczas miesiączki to wyraz troski o swoje zdrowie

    Tradycyjne produkty do higieny podczas menstruacji mogą podrażniać, powodować infekcje, przynosić ból, dyskomfort, problemy z zajściem i utrzymaniem ciąży, a także powodować poważne choroby. Dlatego wybór odpowiednich środków higienicznych jest niezwykle ważny dla kobiet. Kiedy stosujemy organiczne i certyfikowane podpaski, tampony lub wkładki GingerOrganic nasze miejsca intymne mają kontakt tylko z czystą, organiczną bawełną i niczym więcej, bez substancji chemicznych, chloru, dioksyn oraz alergizujących składników zapachowych. To najlepszy wybór dla naszego zdrowia i komfortu. I wyraz troski o siebie. Czytaj dalej

  • 4460

    Naturalne kosmetyki dla dzieci 4organic Kajko i Kokosz - zabawa w kąpieli

    Dzień Dziecka już za parę dni. Nowe warianty naturalnych kosmetyków dla dzieci 4organic Kajko i Kokosz sprawią, że kąpiel staje się ciekawą zabawą. Czytaj dalej

  • 4459

    Yope świętuje premierę "Małej Syrenki" Disneya

    Z okazji kinowej premiery „Małej syrenki” Disneya marka YOPE promuje produkty do włosów z serii Bounce. Czytaj dalej

  • 4458

    Soczysta truskawka w domowym SPA dla włosów. Pielęgnacja w stylu królowej lata

    Truskawka to królowa pierwszych dni lata – soczysta, pachnąca i pełna witamin. Kochamy truskawkę! Eksperci podpowiadają, że nasze włosy także doceniają bogactwo, jakie niesie ze sobą ten słodki owoc. Truskawka w domowej pielęgnacji włosów oznacza oczyszczenie, wzmocnienie i perfekcyjną rewitalizację. Tak samo skuteczna, jak smaczna…. Naturalnie! Czytaj dalej

  • 4457

    Gdy pojawi się intymny problem

    Jakie mogą być przyczyny dolegliwości okolic intymnych? Jak im zaradzić i jakie warto zastosować preparaty, aby zażegnać problem? Czytaj dalej

  • 4456

    Perfumy CHOPIN – nowa odsłona strony internetowej marki

    Strona internetowa Chopinperfumes.com zyskała nowe oblicze. Nowa odsłona strony związana jest z premierą kolekcji perfum dla kobiet marki Chopin, których ambasadorką jest Natalia Kukulska. Wody perfumowane Chopin Perfumes dla niej i dla niego to olfaktoryczna interpretacja kompozycji Mistrza, z których każda opowiada własną historię i tworzy wiele różnych warstw emocji. Czytaj dalej

  • 4454

    Mądrość Matki Natury dla przyszłych i obecnych mam

    Matka natura, tak jak i YOPE wie, co dobre dla jej dzieci. Linia pielęgnacyjna MAMA CICA powstała w odpowiedzi na potrzeby kobiet w ciąży i mam niemowlaków. Każdy z produktów czerpie z regeneracyjnych właściwości naturalnych składników, potwierdzonych badaniami naukowymi. Czytaj dalej

  • 4453

    Wcierki w pielęgnacji PEH. Proteiny i humektanty w naturalnych mgiełkach

    Rynek beauty oszalał na punkcie świadomej pielęgnacji włosów. Skrót PEH pojawia się w wypowiedziach trychologów i kosmetologów ekstremalnie często. I słusznie! Odpowiedni balans protein, emolientów oraz humektantów to bowiem podstawa zdrowego i pięknego wyglądu fryzury. Eksperci podpowiadają, że w przypadku pielęgnacji PEH nie powinniśmy zapominać o naturalnych wcierkach. Czytaj dalej

  • 4452

    Zdrowa opalenizna

    Lekko przybrązowiona skóra, ale jędrna, elastyczna i nawilżona. Bez poparzeń, bez przebarwień. Tak wygląda zdrowa opalenizna. Jak ją osiągnąć? Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/