Etykieta peel-off, czyli otwórz się na wiele możliwości i z sukcesem zamknij sprzedaż swoich produktów

Etykiety peel-off, zwane również „otwórz zamknij” albo etykiety wielowarstwowe funkcjonują na rynku od wielu lat. Ostatnio jednak zyskują coraz większą popularność i coraz więcej producentów dostrzega ich niewątpliwe zalety.

Z czego powstają peel-offy?

Etykiety peel-off są tworzone  przez profesjonalne drukarnie z folii polipropylenowej białej, transparentnej lub srebrnej – najczęściej o grubości 60 mikronów, ale przy zastosowaniu więcej niż 4 stron może być wykorzystana również folia o grubości 40 mikronów. Dla osiągnięcia większych walorów wizualnych możliwe jest łączenie dwóch różnych surowców, np. na zewnątrz folii srebrnej, a wewnątrz folii białej lub transparentnej. Z uwagi na to, że folie występują na rynku w różnych co do wielkości cenach, to rozwiązanie może okazać się również bardzo ekonomiczne, gdyż surowca droższego zużywamy o połowę mniej.

Czy etykieta peel-off może być ekologiczną etykietą?

Otóż możne być ekologiczna i nie oznacza to, że powstaje z papieru. Jak wiemy, zastosowanie papieru nie zawsze oznacza bycie eko. Dodatkowo, papier nie powinien być stosowany przy produkcji etykiety peel-off. Papier jest mniej trwały niż folia i bardzo szybko efekt „otwórz zamknij” przestanie działać. Klienci, którzy nie mają doświadczenia z tą etykietą nierzadko upierają się przy zastosowaniu papieru, ale doświadczone drukarnie potrafią przewidzieć skutki takiego uporu i mu nie ulegają. Produkują etykiety zgodnie ze sztuką.

Ekologia w opakowaniach to przede wszystkim mono opakowanie – dlatego nawet peel-off wykonany z tzw. zwykłej folii pp white – w połączeniu z odpowiednim podłożem – może być rozwiązaniem niezwykle praktycznym, estetycznym i ekologicznym.

Ekologiczny peel-off to także etykieta wykonana z różnego rodzaju folii pp, które pochodzą z recyklingu. Ich oferta jest bardzo szeroka – na rynku występują surowce od 30% nawet do 100% pochodzące z recyklingu. To rozwiązanie ma zastosowanie w przypadku, kiedy nie można użyć mono pakowania, np. etykieta foliowa naklejana jest na szklany słoik.

Czy peel off może być uszlachetniony?

Jak każda inna etykieta, także i pell-off można uszlachetnić. Możemy osiągnąć to stosując różnego rodzaju folie coldstampingowe, holograficzne oraz lakiery błyszczące, matowe czy lakier z efektem piasku.

Stosując ten rodzaj etykiet na transparentne opakowania możemy zastosować też zadruk od strony kleju – wówczas mamy wykorzystaną całą powierzchnię etykiety.

Czy etykieta peel-off sprawdzi się na każdym opakowaniu?

Zdecydowanie, etykietę peel-off stosuje się już wszędzie – na szklanych słoikach, tubach, kartonikach, butelkach, wszelkiego rodzaju plastikowych opakowaniach, np. na pomadki, zakrętki od lakierów do paznokci itd. Peel-offy mogą mieć różne kształty – dokładnie tak samo, jak pojedyncze etykiety.

Zastosowania etykiety peel-off

Praktyczne

Najczęściej stosuje się etykiety peel-off, kiedy chcemy umieścić na etykiecie bardzo dużo tekstu. Najbardziej zatem popularne są peel-offy wielojęzyczne. Z ciekawszych realizacji, jakie widziałam to peel-off dwustronicowy w rozmiarze fi 9 mm – otwierany do połowy oraz peel off 10-stronicowy w rozmiarze 30 mm x 17 mm, który zawierał tłumaczenie na 5 języków.

Estetyczne

Wiemy, że etykieta jest najmocniejszym sprzedawcą. To ona przyciąga wzrok i to dzięki niej przede wszystkim klient sięga po ten, a nie inny produkt. Dlatego niezwykle ważna jest przemyślana koncepcja graficzna. W tym aspekcie peel-off daje nam ogromne możliwości. Sprawia, że możemy zaprojektować efektowny front naszego produktu, z niezbędną ilością informacji, a wszystkie pozostałe kwestie umieścić wewnątrz etykiety. Jeżeli nie jesteśmy w stanie wykorzystać całej wewnętrznej powierzchni etykiety, możemy zastosować peel-off otwierany do połowy. Uszlachetnieniami możemy z naszej etykiety stworzyć małe dzieło sztuki.

Marketingowe

Chociaż etykieta peel-off wydaje się być wręcz stworzona do wyróżnienia marki na półce, do komunikacji i zabawy z klientem, do nawiązania z nim trwałej relacji, aktualnie – przynajmniej w Polsce, ten aspekt jest niezwykle rzadko stosowany. A tutaj naprawdę można „poszaleć” i to praktycznie w każdej branży. Oto kilka przykładów:

  • kosmetyki dla dzieci mogą zawierać wewnątrz etykiety zaklęcia nawołujące do higieny lub informacje o segregacji opakowań po zastosowanych produktach,
  • kosmetyki kolorowe mogą zawierać zdjęcie i zasady perfekcyjnego makijażu z użyciem całej serii produktów,
  • każda marka może wewnątrz peel-offa ogłosić konkurs na najlepsze hasło reklamowe,
  • perfumy mogą zawierać wewnątrz etykiety przepis na udaną randkę,
  • produkty spożywcze mogą zawierać przepisy kulinarne,
  • suplementy diety mogą informacje o ćwiczeniach.

Takich przykładów jest po prostu tysiące, a ograniczyć nas może wyłącznie nasza wyobraźnia.

Etykieta peel-off może świetnie sprawdzić się podczas zmiany wizerunku produktu. Wówczas pierwszą frontową stroną może być nowy layout marki, a wewnątrz umieszczamy dotychczasowy projekt z informacją „odklej i przekonaj się, że to twój sprawdzony produkt”.

Możemy zadziałać zupełnie odwrotnie – na zewnątrz umieścić dotychczasową etykietę z informacją „odklej i sprawdź, jak zmieniamy się dla Ciebie” – umieszczając wewnątrz nowy wizerunek produktu. To świetny sposób na pokazanie klientowi, że jego ulubiony produkt będzie występował w nowej odsłonie.

Ekonomiczne

Etykieta peel-off może być wykonana w taki sposób, że pierwsza warstwa będzie całkowicie odklejana. Przygotowując się do wszelkiego rodzaju świąt, szczególnie Bożego Narodzenia, niejednokrotnie powstają produkty z layoutem świątecznym. Sprzedają się one w okresie okołoświątecznym, ale jeżeli ta sprzedaż nie zakończy się spektakularnym sukcesem, wówczas trzeba produkty przepakować. To generuje koszty, a można je ograniczyć stosując właśnie peel-offa z odklejaną pierwszą stroną. Po zakończonych świętach można z pozostałych produktów odkleić pierwszą warstwę etykiety i sprzedawać produkty w wersji „zwykłej”.

W wielu przypadkach etykietę booklet można zamienić na wielowarstwowy peel-off. Booklety są zdecydowanie droższe i najczęściej mniej estetyczne. Przeprojektowanie bookletu na peel-offa nie jest zbyt skomplikowane, a może przynieść wymierne korzyści. Zawsze warto zapytać doświadczoną drukarnię o takie rozwiązanie.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje zachęcam do kreowania etykiet, które sprzedają i podwyższają wartość każdego produktu. Klient dosłownie w kilka sekund podejmuje decyzje zakupowe, a żeby wybrał ten konkretnie produkt, trzeba go po prostu zachęcić wizerunkiem swojej marki.

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 3/2022

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4624

    Postaw na profesjonalną pielęgnację cery naczynkowej

    Pielęgnacja cery naczynkowej to ogromne wyzwanie. Nie dość, że jest to skóra bardzo wrażliwa, to niewłaściwe postępowanie i stosowanie błędnie dobranych kosmetyków mogą prowadzić do pogorszenia się jej stanu, a nawet do wystąpienia trądziku różowatego. Jak zatem o nią dbać? Po jakie kosmetyki sięgać? Na jakie składniki postawić w codziennej pielęgnacji? Czytaj dalej

  • 4621

    Radykalna pielęgnacja z RADICAL med! Specjalistyczne preparaty do włosów oraz skóry głowy od Instytutu Dermokosmetyków IDEEPHARM

    Stan włosów to wypadkowa wielu czynników począwszy od codziennej pielęgnacji, po ogólną kondycję organizmu. Czasami nie musimy robić prawie nic, aby prezentowały się świetnie, w innym wypadku mamy wrażenie, że żadne starania nie przynoszą zamierzonego efektu. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie ograniczają się do nadmiernego przetłuszczania czy puszenia, a obejmują atopowe zapalenie skóry, zmiany łuszczycowe czy nasilone wypadnie. W takim wypadku warto sięgnąć po produkty do pielęgnacji specjalistycznej z linii RADICAL med. Czytaj dalej

  • 4620

    YOPE – POWAKACYJNA REGENERACJA DLA SKÓRY I WŁOSÓW

    Słońce, upał, woda morska, wiatr, zmiany temperatur negatywnie wpływają na stan włosów i skóry, powodując przede wszystkim ich przesuszenie. W przypadku skóry, suchość może skutkować m.in. nadmiernym łojotokiem, prowadząc do powstawania zaskórników i niedoskonałości. Po wakacjach warto więc zadbać o nawilżenie oraz regenerację włosów i ciała. Szczególnie taką przyjemną i kojącą zmysły… Czytaj dalej

  • 4617

    Czego potrzebują nasze loki? Cud, miód… i aloes

    Delikatne skręty, burza loków lub romantyczne fale. Każdy z typów kręconych włosów wymaga szczególnie troskliwej pielęgnacji. Eksperci podpowiadają, że najcenniejsze dla nich komponenty kryją się w naturze. Poznaj składniki, które sprzyjają sprężystości, nawilżeniu i podatności na stylizację wymarzonych loków. Czytaj dalej

  • 4616

    Owocowa pielęgnacja skóry

    Ekstrakty i kwasy owocowe mają niezwykłą moc. Odżywiają, nawilżają, relaksują, odświeżają i odmładzają. Szkoda byłoby więc ich nie wykorzystać w pielęgnacji skóry. Czytaj dalej

  • 4614

    Świat beauty pokochał OMO. Na czym polega nowy trend mycia włosów?

    OMO to jeden ze skrótów, które zawojowały ostatnio rynek beauty. Jest używany przez fryzjerów, trychologów i włosomaniaczki właściwie bez przerwy. Oznacza odżywienie-mycie-odżywienie włosów, czyli sposób na rutynę pielęgnacyjną nastawioną na dostarczenie pasmom maksymalnej ilości cennych składników. Jak działa OMO? Czytaj dalej

  • 4612

    Łagodzenie, ukojenie i dobra rutyna. Czego potrzebuje skóra atopowa?

    Właściwa pielęgnacja skóry atopowej stanowi kluczowy element wspierający leczenie. To także sposób na znaczną poprawę komfortu życia chorych i zwalczanie dotkliwych objawów towarzyszących AZS – takich, jak świąd czy przesuszenie skóry. Specjaliści wskazują, że kluczem do wyciszenia objawów atopii jest systematyczność i stosowanie właściwie dobranych emolientów. Czytaj dalej

  • 4609

    INGLOT CELEBRUJE 40-LECIE DZIAŁALNOŚCI WYJĄTKOWĄ LIMITOWANĄ KOLEKCJĄ

    <strong>Jubileuszowa kolekcja INGLOT 40 YEARS OF CELEBRATING YOUR BEAUTY to odzwierciedlenie wizji makijażu opartej na celebracji indywidualnego piękna. Kolekcja zawiera bestsellerowe produkty zaprezentowane w odświeżonej i nowoczesnej estetyce – specjalnie zaprojektowaną paletę do makijażu twarzy oraz 3 pomadki do ust o różnych odcieniach i wykończeniach. W designie opakowań z lustrzanym efektem kryje się magia odbicia, które przypomina o docenieniu siebie i swojej wyjątkowości.</strong> Czytaj dalej

  • 4605

    Regeneracja prosto z sadu i ogrodu. Jesienne inspiracje w pielęgnacji ciała.

    Jakie określić idealne domowe, jesienne SPA? To pielęgnacja, która świetnie nawilża i regeneruje, a jednocześnie relaksuje pięknym zapachem. Kosmetolodzy dodają jeszcze: idealne SPA inspirowane jest naturą. Perfekcyjna jesienna, domowa pielęgnacja czerpie to, co najlepsze z polskiego sadu i ogrodu. Eksperci podpowiadają: warto postawić na jabłko i różę. Czytaj dalej

  • 4602

    L’Oréal Professionnel Paris prezentuje nowość – gamę Absolut Repair Molecular

    To innowacja w dziedzinie pielęgnacji włosów, która została stworzona we współpracy z naukowcami i specjalistami w zakresie budowy włosów. Czytaj dalej

  • 4601

    YOPE – 5 PRODUKTÓW, DZIĘKI KTÓRYM PRZEDŁUŻYSZ LATO!

    Wrzesień pachnie już jesienią, ale za sprawą kilku trików, w tym tych kosmetycznych, możemy zatrzymać lato na dłużej. Rabarbar, róża, super jagody, śliwka, letnie kwiaty i owoce to w końcu jego kwintesencja! Czytaj dalej

  • 4599

    Knot Wrap w 16 nowych, wyjątkowych wzorach

    Knot Wrap to pięknie wykonana, zdobiona chusta, która zastępuje jednorazowy papier do pakowania, torbę lub może być wykorzystywana jako apaszka! To także jeden ze znaków rozpoznawczych marki Lush. 16 nowych wzorów właśnie dołączyło do stałej kolekcji. Czytaj dalej

  • 4598

    Bezcenne kwasy i oleje naturalne. Poznaj sposoby na przedłużenie opalenizny

    Skóra łagodnie muśnięta słońcem to trofeum z wakacji, które pozytywnie nastraja do nadchodzącej jesieni i… wygląda przepięknie. Jak przedłużyć ukochaną, letnią opaleniznę? Kosmetolodzy wskazują, że kluczowe dla utrzymania na ciele naturalnego, brązowego kolorytu jest perfekcyjne nawilżenie oraz dobór bezcennych składników regenerujących i łagodzących. Osiągnij efekt glow u schyłku lata! Czytaj dalej

  • 4596

    Niezastąpiona moc róży. Kwiatowe wsparcie dla końcówek włosów

    Róża to niekwestionowana bogini florystów – piękna, dostojna, o zniewalającym zapachu. Kosmetolodzy i fryzjerzy także podkreślają bezcenną moc olejku różanego, który odżywia, koi i nawilża końcówki włosów. U schyłku szalonego, słonecznego lata to właściwość… na wagę złota i na miarę królowej ogrodu. Czytaj dalej

  • 4591

    Piękne rzęsy w 3 prostych krokach z odżywką All You Need Is Lash marki Phlov by Anna Lewandowska

    Chociaż naturalnie długie rzęsy to marzenie wielu z nas, często zapominamy o nich w codziennej pielęgnacji. Wrażliwa okolica oczu wymaga jednak delikatnych kosmetyków i odpowiedniego traktowania. Odżywka All You Need Is Lash marki Phlov by Anna Lewandowska sprawi, że już po 14 dniach Twoje rzęsy będą widocznie dłuższe, gęstsze i mocniejsze. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/