Etykieta peel-off, czyli otwórz się na wiele możliwości i z sukcesem zamknij sprzedaż swoich produktów

Etykiety peel-off, zwane również „otwórz zamknij” albo etykiety wielowarstwowe funkcjonują na rynku od wielu lat. Ostatnio jednak zyskują coraz większą popularność i coraz więcej producentów dostrzega ich niewątpliwe zalety.

Z czego powstają peel-offy?

Etykiety peel-off są tworzone  przez profesjonalne drukarnie z folii polipropylenowej białej, transparentnej lub srebrnej – najczęściej o grubości 60 mikronów, ale przy zastosowaniu więcej niż 4 stron może być wykorzystana również folia o grubości 40 mikronów. Dla osiągnięcia większych walorów wizualnych możliwe jest łączenie dwóch różnych surowców, np. na zewnątrz folii srebrnej, a wewnątrz folii białej lub transparentnej. Z uwagi na to, że folie występują na rynku w różnych co do wielkości cenach, to rozwiązanie może okazać się również bardzo ekonomiczne, gdyż surowca droższego zużywamy o połowę mniej.

Czy etykieta peel-off może być ekologiczną etykietą?

Otóż możne być ekologiczna i nie oznacza to, że powstaje z papieru. Jak wiemy, zastosowanie papieru nie zawsze oznacza bycie eko. Dodatkowo, papier nie powinien być stosowany przy produkcji etykiety peel-off. Papier jest mniej trwały niż folia i bardzo szybko efekt „otwórz zamknij” przestanie działać. Klienci, którzy nie mają doświadczenia z tą etykietą nierzadko upierają się przy zastosowaniu papieru, ale doświadczone drukarnie potrafią przewidzieć skutki takiego uporu i mu nie ulegają. Produkują etykiety zgodnie ze sztuką.

Ekologia w opakowaniach to przede wszystkim mono opakowanie – dlatego nawet peel-off wykonany z tzw. zwykłej folii pp white – w połączeniu z odpowiednim podłożem – może być rozwiązaniem niezwykle praktycznym, estetycznym i ekologicznym.

Ekologiczny peel-off to także etykieta wykonana z różnego rodzaju folii pp, które pochodzą z recyklingu. Ich oferta jest bardzo szeroka – na rynku występują surowce od 30% nawet do 100% pochodzące z recyklingu. To rozwiązanie ma zastosowanie w przypadku, kiedy nie można użyć mono pakowania, np. etykieta foliowa naklejana jest na szklany słoik.

Czy peel off może być uszlachetniony?

Jak każda inna etykieta, także i pell-off można uszlachetnić. Możemy osiągnąć to stosując różnego rodzaju folie coldstampingowe, holograficzne oraz lakiery błyszczące, matowe czy lakier z efektem piasku.

Stosując ten rodzaj etykiet na transparentne opakowania możemy zastosować też zadruk od strony kleju – wówczas mamy wykorzystaną całą powierzchnię etykiety.

Czy etykieta peel-off sprawdzi się na każdym opakowaniu?

Zdecydowanie, etykietę peel-off stosuje się już wszędzie – na szklanych słoikach, tubach, kartonikach, butelkach, wszelkiego rodzaju plastikowych opakowaniach, np. na pomadki, zakrętki od lakierów do paznokci itd. Peel-offy mogą mieć różne kształty – dokładnie tak samo, jak pojedyncze etykiety.

Zastosowania etykiety peel-off

Praktyczne

Najczęściej stosuje się etykiety peel-off, kiedy chcemy umieścić na etykiecie bardzo dużo tekstu. Najbardziej zatem popularne są peel-offy wielojęzyczne. Z ciekawszych realizacji, jakie widziałam to peel-off dwustronicowy w rozmiarze fi 9 mm – otwierany do połowy oraz peel off 10-stronicowy w rozmiarze 30 mm x 17 mm, który zawierał tłumaczenie na 5 języków.

Estetyczne

Wiemy, że etykieta jest najmocniejszym sprzedawcą. To ona przyciąga wzrok i to dzięki niej przede wszystkim klient sięga po ten, a nie inny produkt. Dlatego niezwykle ważna jest przemyślana koncepcja graficzna. W tym aspekcie peel-off daje nam ogromne możliwości. Sprawia, że możemy zaprojektować efektowny front naszego produktu, z niezbędną ilością informacji, a wszystkie pozostałe kwestie umieścić wewnątrz etykiety. Jeżeli nie jesteśmy w stanie wykorzystać całej wewnętrznej powierzchni etykiety, możemy zastosować peel-off otwierany do połowy. Uszlachetnieniami możemy z naszej etykiety stworzyć małe dzieło sztuki.

Marketingowe

Chociaż etykieta peel-off wydaje się być wręcz stworzona do wyróżnienia marki na półce, do komunikacji i zabawy z klientem, do nawiązania z nim trwałej relacji, aktualnie – przynajmniej w Polsce, ten aspekt jest niezwykle rzadko stosowany. A tutaj naprawdę można „poszaleć” i to praktycznie w każdej branży. Oto kilka przykładów:

  • kosmetyki dla dzieci mogą zawierać wewnątrz etykiety zaklęcia nawołujące do higieny lub informacje o segregacji opakowań po zastosowanych produktach,
  • kosmetyki kolorowe mogą zawierać zdjęcie i zasady perfekcyjnego makijażu z użyciem całej serii produktów,
  • każda marka może wewnątrz peel-offa ogłosić konkurs na najlepsze hasło reklamowe,
  • perfumy mogą zawierać wewnątrz etykiety przepis na udaną randkę,
  • produkty spożywcze mogą zawierać przepisy kulinarne,
  • suplementy diety mogą informacje o ćwiczeniach.

Takich przykładów jest po prostu tysiące, a ograniczyć nas może wyłącznie nasza wyobraźnia.

Etykieta peel-off może świetnie sprawdzić się podczas zmiany wizerunku produktu. Wówczas pierwszą frontową stroną może być nowy layout marki, a wewnątrz umieszczamy dotychczasowy projekt z informacją „odklej i przekonaj się, że to twój sprawdzony produkt”.

Możemy zadziałać zupełnie odwrotnie – na zewnątrz umieścić dotychczasową etykietę z informacją „odklej i sprawdź, jak zmieniamy się dla Ciebie” – umieszczając wewnątrz nowy wizerunek produktu. To świetny sposób na pokazanie klientowi, że jego ulubiony produkt będzie występował w nowej odsłonie.

Ekonomiczne

Etykieta peel-off może być wykonana w taki sposób, że pierwsza warstwa będzie całkowicie odklejana. Przygotowując się do wszelkiego rodzaju świąt, szczególnie Bożego Narodzenia, niejednokrotnie powstają produkty z layoutem świątecznym. Sprzedają się one w okresie okołoświątecznym, ale jeżeli ta sprzedaż nie zakończy się spektakularnym sukcesem, wówczas trzeba produkty przepakować. To generuje koszty, a można je ograniczyć stosując właśnie peel-offa z odklejaną pierwszą stroną. Po zakończonych świętach można z pozostałych produktów odkleić pierwszą warstwę etykiety i sprzedawać produkty w wersji „zwykłej”.

W wielu przypadkach etykietę booklet można zamienić na wielowarstwowy peel-off. Booklety są zdecydowanie droższe i najczęściej mniej estetyczne. Przeprojektowanie bookletu na peel-offa nie jest zbyt skomplikowane, a może przynieść wymierne korzyści. Zawsze warto zapytać doświadczoną drukarnię o takie rozwiązanie.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje zachęcam do kreowania etykiet, które sprzedają i podwyższają wartość każdego produktu. Klient dosłownie w kilka sekund podejmuje decyzje zakupowe, a żeby wybrał ten konkretnie produkt, trzeba go po prostu zachęcić wizerunkiem swojej marki.

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 3/2022

Udostępnij materiał w

Aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4192

    Kosmetyczne rozwiązania z efektem „wow”

    Zabiegi bankietowe przed świętami i sylwestrem Czytaj dalej

  • 4188

    Kolekcja Holiday od florence by mills

    Eksperci alarmują, że młodzi ludzie coraz bardziej uciekają od życia offline w świat wirtualny. Jak pokazują wyniki badań młodzież w wieku 16-19 lat spędza przy komputerze aż 28 godzin tygodniowo*! Z kolei blue light, czyli niebieskie światło emitowane przez te urządzenia, ma bardzo negatywny wpływ na kondycję cery, wnika głęboko w warstwy naskórka i ma zdolność do niszczenia wszystkich warstw ‒ osłabia barierę naskórkową, powoduje powstawanie przebarwień pozapalnych, przyczynia się do przedwczesnego starzenia skóry. Czytaj dalej

  • 4187

    Krok numer 2: pielęgnacja domowa czyli jak przedłużyć efekty zabiegów gabinetowych?

    Profesjonalne zabiegi w gabinecie kosmetycznym to obecnie stały punkt kalendarza wielu z nas. Zabieg… i co dalej? Jak przedłużyć działanie składników aktywnych wykorzystanych w gabinecie? Jak sprawić, by skóra na dłużej zachowała oczekiwany efekt? Odpowiedź stanowi profesjonalna pielęgnacja domowa, czyli „krok nr 2”. Czytaj dalej

  • 4186

    3 zabiegi trychologiczne na piękne włosy i zdrową skórę głowy jesienią

    Niekorzystne warunki atmosferyczne, z jakimi zmagamy się w okresie jesienno-zimowym, stanowią wyjątkowe wyzwanie dla kondycji naszych włosów. Jak im pomóc? Najlepiej skorzystać z konsultacji u trychologa, który dobierze odpowiedni zabieg oraz wskaże ewentualne przeciwskazania. Czytaj dalej

  • 4185

    SERIA ZIMOWA NOC OD YOPE

    Tej zimy YOPE dba o skórę i jednocześnie rozpieszcza zmysły. Limitowana seria kosmetyków o nazwie Zimowa Noc to połączenie naturalnych składników, esencji, masła oraz olejów roślinnych z cudownie kojącym zapachem cynamonu, goździków imbiru i nutą słodkiego rumu. Od teraz sen o miękkim, aksamitnym ciele staje się rzeczywistością dzięki YOPE. Czytaj dalej

  • 4184

    Zabłyśnij fryzurą podczas „wielkich wyjść”. 5 zasad perfekcyjnej pielęgnacji.

    Miękkie fale, wet look, kucyk w stylu Barbie lub perfekcyjny sleek bun – to fryzjerskie hity zimy 2022. Już niebawem zadasz nimi szyku podczas świątecznych spotkań w firmie, przy wigilijnym stole oraz w czasie sylwestrowych szaleństw i karnawału. Będzie bosko! Perfekcyjna fryzura to jeden ze sposobów na zrobienie piorunującego wrażenia. Jest jeden warunek – włosy muszą wyglądać zdrowo i być idealnie wypielęgnowane. Czytaj dalej

  • 4183

    Nowości do naturalnej pielęgnacji twarzy od Hagi

    Firma Hagi wprowadziła na rynek 3 nowe linie kosmetyków do naturalnej pielęgnacji twarzy. Produkty są odpowiedzią na potrzeby skóry na każdym etapie codziennej rutyny: oczyszczania, tonizacji i pielęgnacji właściwej. Wśród kosmetyków do oczyszczania twarzy znajdziemy produkty do demakijażu i mycia o różnej konsystencji i przeznaczeniu. Wśród produktów pielęgnacyjnych wyróżniono dwie linie: dedykowane skórze bardzo wrażliwej i wymagającej: COMFORT ZONE oraz przeznaczone dla skóry dojrzałej: POWER ZONE. Wszystkie nowe produkty są wegańskie i pełne naturalnych, skutecznie działających składników aktywnych. Czytaj dalej

  • 4182

    Pielęgnacja… jak po maśle!

    Masło mango tłoczone jest na zimno z pestek mango indyjskiego, czyli Mangifera Indica. Taki proces sprawia, że zachowuje wszystkie naturalne substancje odżywcze, a co za tym idzie właściwości pielęgnacyjne. A ma ich całe mnóstwo! Jego wszechstronne – nawilżające, natłuszczające i kojące – działanie na skórę można poznać dzięki kosmetykom z serii Botanic Origin. Czytaj dalej

  • 4175

    3 zasady pielęgnacji skóry suchej jesienią

    …czyli demakijaż, nawilżanie i emolienty Czytaj dalej

  • 4173

    Jesienna pielęgnacja skóry. O czym należy pamiętać?

    Jesień to czas, kiedy dużo więcej chwil spędzamy w domu. Możemy więc skupić się na dbaniu o siebie i swoją skórę. Z jednej strony należy zadbać o oczyszczanie po lecie, z drugiej przygotować się na zimę. Jak powinna wyglądać pielęgnacja skóry jesienią? Jakie domowe zabiegi pielęgnacyjne i kosmetyki najlepiej sprawdzą się teraz? Radzimy! Czytaj dalej

  • 4172

    MARKA: Equilibra, SERIA: Argan – NOWE OPAKOWANIA

    ASORTYMENT: - Arganowy przeciwzmarszczkowy krem do twarzy Equilibra – 50 ml - Arganowy złuszczający peeling do twarzy Equilibra – 75 ml - Arganowa woda micelarna Equilibra- 400 ml Czytaj dalej

  • 4171

    Nowość! Emulsja stymulująca Bionigree — pomoc dla skóry głowy i włosów

    Stres, niewłaściwa dieta, czynniki zewnętrzne, nieprawidłowa pielęgnacja — przyczyn złego stanu włosów i skóry głowy może być wiele. Szukając źródła problemów, warto zwrócić się o pomoc trychologa lub sięgnąć po profesjonalne kosmetyki. Czytaj dalej

  • 4169

    Pierwsza certyfikowana maska do włosów 4w1 od Nature Box firmy Henkel

    Nature Box z nowym wegańskim produktem do pielęgnacji włosów Czytaj dalej

  • 4168

    Pielęgnacyjne SOS. Jak w kilka dni przed Świętami Bożego Narodzenia poprawić kondycję skóry?

    Boże Narodzenie i Sylwester to wyjątkowy czas. Wiąże się ze spotkaniami w szerokim gronie rodzinnym oraz okazją do rozmowy z dawno niewidzianymi krewnymi i przyjaciółmi. Jeśli jednak stan Twojej skóry pozostawia wiele do życzenia, służymy pomocą. Przedstawiamy kilka zabiegów, które bez problemu wykonasz w domu, a Twoja twarz odzyska zdrowy, młodzieńczy wygląd. Czytaj dalej

  • 4167

    Miesiąc świadomości raka piersi. Marka kosmetyczna Yolyn przyłącza się do kampanii ,,różowego października’’

    Polska marka kosmetyczna Yolyn wspiera międzynarodową kampanię ,,różowego października’’, który na świecie określany jest jako miesiąc świadomości raka piersi. Do fundacji ,,OnkoCafe’’ oraz ,,Pokonaj raka’’ trafią produkty Yolyn. Kosmetyki będą przekazywane kobietom, które pomimo choroby pokazują siłę i determinację. Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/