Etykieta peel-off, czyli otwórz się na wiele możliwości i z sukcesem zamknij sprzedaż swoich produktów

Etykiety peel-off, zwane również „otwórz zamknij” albo etykiety wielowarstwowe funkcjonują na rynku od wielu lat. Ostatnio jednak zyskują coraz większą popularność i coraz więcej producentów dostrzega ich niewątpliwe zalety.

Z czego powstają peel-offy?

Etykiety peel-off są tworzone  przez profesjonalne drukarnie z folii polipropylenowej białej, transparentnej lub srebrnej – najczęściej o grubości 60 mikronów, ale przy zastosowaniu więcej niż 4 stron może być wykorzystana również folia o grubości 40 mikronów. Dla osiągnięcia większych walorów wizualnych możliwe jest łączenie dwóch różnych surowców, np. na zewnątrz folii srebrnej, a wewnątrz folii białej lub transparentnej. Z uwagi na to, że folie występują na rynku w różnych co do wielkości cenach, to rozwiązanie może okazać się również bardzo ekonomiczne, gdyż surowca droższego zużywamy o połowę mniej.

Czy etykieta peel-off może być ekologiczną etykietą?

Otóż możne być ekologiczna i nie oznacza to, że powstaje z papieru. Jak wiemy, zastosowanie papieru nie zawsze oznacza bycie eko. Dodatkowo, papier nie powinien być stosowany przy produkcji etykiety peel-off. Papier jest mniej trwały niż folia i bardzo szybko efekt „otwórz zamknij” przestanie działać. Klienci, którzy nie mają doświadczenia z tą etykietą nierzadko upierają się przy zastosowaniu papieru, ale doświadczone drukarnie potrafią przewidzieć skutki takiego uporu i mu nie ulegają. Produkują etykiety zgodnie ze sztuką.

Ekologia w opakowaniach to przede wszystkim mono opakowanie – dlatego nawet peel-off wykonany z tzw. zwykłej folii pp white – w połączeniu z odpowiednim podłożem – może być rozwiązaniem niezwykle praktycznym, estetycznym i ekologicznym.

Ekologiczny peel-off to także etykieta wykonana z różnego rodzaju folii pp, które pochodzą z recyklingu. Ich oferta jest bardzo szeroka – na rynku występują surowce od 30% nawet do 100% pochodzące z recyklingu. To rozwiązanie ma zastosowanie w przypadku, kiedy nie można użyć mono pakowania, np. etykieta foliowa naklejana jest na szklany słoik.

Czy peel off może być uszlachetniony?

Jak każda inna etykieta, także i pell-off można uszlachetnić. Możemy osiągnąć to stosując różnego rodzaju folie coldstampingowe, holograficzne oraz lakiery błyszczące, matowe czy lakier z efektem piasku.

Stosując ten rodzaj etykiet na transparentne opakowania możemy zastosować też zadruk od strony kleju – wówczas mamy wykorzystaną całą powierzchnię etykiety.

Czy etykieta peel-off sprawdzi się na każdym opakowaniu?

Zdecydowanie, etykietę peel-off stosuje się już wszędzie – na szklanych słoikach, tubach, kartonikach, butelkach, wszelkiego rodzaju plastikowych opakowaniach, np. na pomadki, zakrętki od lakierów do paznokci itd. Peel-offy mogą mieć różne kształty – dokładnie tak samo, jak pojedyncze etykiety.

Zastosowania etykiety peel-off

Praktyczne

Najczęściej stosuje się etykiety peel-off, kiedy chcemy umieścić na etykiecie bardzo dużo tekstu. Najbardziej zatem popularne są peel-offy wielojęzyczne. Z ciekawszych realizacji, jakie widziałam to peel-off dwustronicowy w rozmiarze fi 9 mm – otwierany do połowy oraz peel off 10-stronicowy w rozmiarze 30 mm x 17 mm, który zawierał tłumaczenie na 5 języków.

Estetyczne

Wiemy, że etykieta jest najmocniejszym sprzedawcą. To ona przyciąga wzrok i to dzięki niej przede wszystkim klient sięga po ten, a nie inny produkt. Dlatego niezwykle ważna jest przemyślana koncepcja graficzna. W tym aspekcie peel-off daje nam ogromne możliwości. Sprawia, że możemy zaprojektować efektowny front naszego produktu, z niezbędną ilością informacji, a wszystkie pozostałe kwestie umieścić wewnątrz etykiety. Jeżeli nie jesteśmy w stanie wykorzystać całej wewnętrznej powierzchni etykiety, możemy zastosować peel-off otwierany do połowy. Uszlachetnieniami możemy z naszej etykiety stworzyć małe dzieło sztuki.

Marketingowe

Chociaż etykieta peel-off wydaje się być wręcz stworzona do wyróżnienia marki na półce, do komunikacji i zabawy z klientem, do nawiązania z nim trwałej relacji, aktualnie – przynajmniej w Polsce, ten aspekt jest niezwykle rzadko stosowany. A tutaj naprawdę można „poszaleć” i to praktycznie w każdej branży. Oto kilka przykładów:

  • kosmetyki dla dzieci mogą zawierać wewnątrz etykiety zaklęcia nawołujące do higieny lub informacje o segregacji opakowań po zastosowanych produktach,
  • kosmetyki kolorowe mogą zawierać zdjęcie i zasady perfekcyjnego makijażu z użyciem całej serii produktów,
  • każda marka może wewnątrz peel-offa ogłosić konkurs na najlepsze hasło reklamowe,
  • perfumy mogą zawierać wewnątrz etykiety przepis na udaną randkę,
  • produkty spożywcze mogą zawierać przepisy kulinarne,
  • suplementy diety mogą informacje o ćwiczeniach.

Takich przykładów jest po prostu tysiące, a ograniczyć nas może wyłącznie nasza wyobraźnia.

Etykieta peel-off może świetnie sprawdzić się podczas zmiany wizerunku produktu. Wówczas pierwszą frontową stroną może być nowy layout marki, a wewnątrz umieszczamy dotychczasowy projekt z informacją „odklej i przekonaj się, że to twój sprawdzony produkt”.

Możemy zadziałać zupełnie odwrotnie – na zewnątrz umieścić dotychczasową etykietę z informacją „odklej i sprawdź, jak zmieniamy się dla Ciebie” – umieszczając wewnątrz nowy wizerunek produktu. To świetny sposób na pokazanie klientowi, że jego ulubiony produkt będzie występował w nowej odsłonie.

Ekonomiczne

Etykieta peel-off może być wykonana w taki sposób, że pierwsza warstwa będzie całkowicie odklejana. Przygotowując się do wszelkiego rodzaju świąt, szczególnie Bożego Narodzenia, niejednokrotnie powstają produkty z layoutem świątecznym. Sprzedają się one w okresie okołoświątecznym, ale jeżeli ta sprzedaż nie zakończy się spektakularnym sukcesem, wówczas trzeba produkty przepakować. To generuje koszty, a można je ograniczyć stosując właśnie peel-offa z odklejaną pierwszą stroną. Po zakończonych świętach można z pozostałych produktów odkleić pierwszą warstwę etykiety i sprzedawać produkty w wersji „zwykłej”.

W wielu przypadkach etykietę booklet można zamienić na wielowarstwowy peel-off. Booklety są zdecydowanie droższe i najczęściej mniej estetyczne. Przeprojektowanie bookletu na peel-offa nie jest zbyt skomplikowane, a może przynieść wymierne korzyści. Zawsze warto zapytać doświadczoną drukarnię o takie rozwiązanie.

Biorąc pod uwagę powyższe informacje zachęcam do kreowania etykiet, które sprzedają i podwyższają wartość każdego produktu. Klient dosłownie w kilka sekund podejmuje decyzje zakupowe, a żeby wybrał ten konkretnie produkt, trzeba go po prostu zachęcić wizerunkiem swojej marki.

Artykuł został opublikowany w kwartalniku "Świat Przemysłu Kosmetycznego" 3/2022

Udostępnij materiał w

Zobacz aktualne wydanie

Nowości kosmetyczne

  • 4353

    AXE w nowej globalnej kampanii reklamowej, w której postprodukcję obrazu zrealizowało polskie studio Platige Image

    <strong>Znana marka męskich kosmetyków AXE rusza z nową globalną kampanią reklamową. Za przygotowanie animacji 2D i 3D, VFX oraz korekcję kolorów odpowiadało polskie studio Platige Image. Projekt został pozyskany dzięki działającemu od ponad roku na amerykańskim rynku zespołowi Platige USA.</strong> Czytaj dalej

  • 4352

    Więcej nowych i mocnych włosów dzięki serum pobudzającemu od Bionigree

    <strong>Produkty polskiej marki to wynik połączenia fachowej wiedzy trychologicznej i technologii wytwarzania kosmetyków, opartych na naturalnych składnikach. Serum pobudzające włosy do wzrostu to jeden z bestsellerów Bionigree.</strong> Czytaj dalej

  • 4347

    Na górze róże… i czarnuszka. Jak odżywić końcówki włosów?

    Pierwsze promienie wiosennego słońca motywują nas do regeneracji włosów. Eksperci podpowiadają, że prawdziwego odżywienia nasze kosmyki wymagają od nasady aż do samych końcówek. Tradycja pokazuje, że do pielęgnacji dolnych partii włosów idealnie sprawdzają się olejki. Nasze babcie stawiały na olejek różany i czarnuszkę. I miały rację, ponieważ taki duet nawilża, chroni i odżywia pasma. Czytaj dalej

  • 4340

    Przygotuj skórę dojrzałą do wiosny. Duet: odbudowa mikrobiomu i składniki odmładzające

    Pierwsze promienie słońca zwiastują upragnioną wiosnę. Przedwiośnie to w świecie beauty czas odbudowy, regeneracji i nawilżenia skóry. Kosmetolodzy wskazują, że w przypadku cery dojrzałej do tych kluczowych haseł należy dodać dwa kolejne: odbudowa mikrobiomu i działania anti-aging. Co korzystnie wpłynie na kondycję skóry wczesną wiosną i przyśpieszy przygotowanie do słonecznych dni? Specjaliści stawiają na pre- i probiotyki oraz kompleksy peptydowe. Czytaj dalej

  • 4339

    Wieczór – czas rytuałów pielęgnacyjnych dzieci i rodziców

    Niezależnie od tego, w jakim wieku są Wasze dzieci, kluczem do ich oraz Waszego dobrego snu są wieczorne rytuały. Szczególnie ważne są one w okresie niemowlęcym, ponieważ regularna pielęgnacja daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa, pomaga się wyciszyć oraz ułatwia zasypianie. Dla rodziców to też może być czas na wspólny odpoczynek po dniu pełnym wyzwań. Warto więc zatrzymać się na moment w codziennym pędzie i wpleść do swojej wieczornej rutyny odrobinę przyjemności dla całej rodziny. Czytaj dalej

  • 4335

    Hagi MEN - nowości w męskiej pielęgnacji!

    Z okazji Dnia Mężczyzny firma Hagi wprowadziła na rynek 3 nowe produkty do pielęgnacji twarzy i ciała z męskiej linii Ahoj Kapitanie. Kosmetyki stanowią idealną propozycję dla kosmetycznych minimalistów, kochających multifunkcjonalność i prawdziwych koneserów oryginalnych zapachów. Produkty pachną bryzą morską, wiatrem i kapitańskim rumem. Wśród nowości znajdziemy: żel do mycia twarzy, multikrem do twarzy, ciała i rąk oraz krem przeciwzmarszczkowy. Czytaj dalej

  • 4334

    Pod rękę z pielęgnacją! Oczyszczenie i nawilżenie – duet dla dłoni wiosną

    Za moment rozpocznie się wiosna – czas manicure’owego szaleństwa. W nadchodzących miesiącach będą królowały intensywne kolory, zdecydowane formy i biżuteria na paznokciach. Jak sprawić, by dłonie prezentowały się w nich perfekcyjnie? Kosmetolodzy podpowiadają – zacznij od pielęgnacji! A, ściślej mówiąc, od nawilżenia, ponieważ właśnie po zimie nasze ręce wymagają najbardziej troskliwej opieki. Czytaj dalej

  • 4333

    Polski startup chce poprawić satysfakcję z życia intymnego kobiet

    W pojedynkę, w nowym związku czy w wieloletnim małżeństwie – intymność jest szalenie ważna dla budowania relacji, dobrego samopoczucia, a często też zdrowia fizycznego i psychicznego. Jednak aż 55% kobiet cierpi z powodu zaburzeń pożądania, a wiele z nich nie odczuwa przyjemności z seksu. Czytaj dalej

  • 4332

    Nowość od Your KAYA – pierwszy dezodorant pod pachy i piersi na rynku

    Your KAYA, polska marka produktów menstruacyjnych i kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, rozszerza swoją ofertę o kolejną już rewolucyjną formułę. Delikatny dezodorant ze składem przyjaznym wrażliwej skórze zapełnia tym samym realną lukę w rynku – zadba o komfort kobiet, które zmagają się z problemem zapachu potu pod biustem. Czytaj dalej

  • 4325

    Pielęgnacja dłoni i stóp - jak dbać o te dwie „wizytówki”?

    <strong>Dłonie są bez wątpienia jednym z najbardziej widocznych atrybutów urody, a jednocześnie najbardziej „prawdomównym”, bowiem wiele o stylu życiu osoby można wyczytać z ich stanu. Stopy zaś nawet przez połowę roku pozostają „w ukryciu” jesienno-zimowego obuwia i o zadbaniu o nie przypominamy sobie wyciągając z szafy sandały. Jak więc dbać o te dwie wizytówki na co dzień tak, aby pielęgnacja była przyjemna, szybka i skuteczna? Odpowiedź to The Rich Hand Cream i The Rich Foot Cream od Herbus Cosmetics – dwa kremy stanowiące idealny upominek nie tylko na Dzień Kobiet.</strong> Czytaj dalej

  • 4322

    Męska skóra… czyli jaka? Oblicza spersonalizowanej pielęgnacji

    Jeden z bardziej znanych mitów kosmetycznych to: „męska skóra zniesie wszystko”. Na drugim miejscu podium znajduje się: „mężczyźnie wystarczy jakieś mydło”. Badania pokazują, że panowie – podobnie jak my – potrzebują spersonalizowanej pielęgnacji. A jeśli mają cerę suchą lub bardzo wrażliwą, odpowiednia pielęgnacja to warunek konieczny zdrowego, zadbanego looku. Jak dbać o potrzeby męskiej skóry? Kosmetolodzy stawiają na arnikę, szałwię, prebiotyki i kwas hialuronowy. Czytaj dalej

  • 4321

    Phlov by Anna Lewandowska & Intimissimi. Współpraca, dzięki której jeszcze mocniej będziesz chciała celebrować kobiecość

    W zabieganym świecie pełnym wrażeń łatwo zapominamy, że powinniśmy poświęcić sobie nieco więcej uwagi. By skupić się na własnych potrzebach i celebrować kobiecość oraz wyjątkowe chwile, dwie marki postanowiły połączyć siły. Phlov by Anna Lewandowska oraz Intimissimi znalazły dobry sposób, aby skutecznie zadbać o każdą z nas. Czytaj dalej

  • 4320

    Piękne włosy po leczeniu?! Marka Nachemii ma receptę

    Wiele chorób, szczególnie onkologicznych wiąże się z nadmierną, a nawet całkowitą utratą włosów. Z tego powodu niemal każda osoba po zakończeniu procesu leczenia dąży do odzyskania dawnego obrazu samego siebie. Wypadanie włosów to często najtrudniejszy moment podczas walki z chorobą, zwłaszcza dla kobiet. Nie dość, że uderza w ich poczucie pewności siebie i jest sporym obciążeniem psychicznym, to również stanowi źródło stresu. Jednak ten proces jest z reguły odwracalny. Rozwiązaniem jest stosowanie kosmetyków, które odżywią włosy oraz wspomogą proces reaktywacji cebulek, dzięki czemu staną się one gęstsze i mocniejsze. Czytaj dalej

  • 4319

    Błyskawiczna regeneracja skóry głowy z nową gamą Scalp Advanced od L’Oréal Professionnel Paris

    Piękne i lśniące włosy to z pewnością marzenie wielu z nas. By osiągnąć ten cel poddajemy się luksusowym zabiegom koloryzacji i same, niekiedy nawet codziennie, stylizujemy pasma. Ale czy zdajemy sobie sprawę z tego, że wygląd i kondycja włosów zależą w głównej mierze od stanu skóry głowy? Wie o tym marka L’Oréal Professionnel Paris, która wspólnie z profesjonalistami w dziedzinie włosów oraz dermatologami, opracowała gamę Scalp Advanced. To profesjonalne produkty o właściwościach silnie oczyszczających i łagodzących. Z nimi każda skóra głowy zyska to, czego potrzebuje, a efektem będą zdrowo wyglądające, silne i pełne blasku włosy. Czytaj dalej

  • 4317

    NATURALNIE CZYSTY DOM Z SERIĄ FAMILOVE OD YOPE

    Linia FAMILOVE jest o rodzinie, cieple i bezpieczeństwie, dlatego od teraz oprócz naturalnych kosmetyków znajdują się w niej również produkty do pielęgnacji domu. Uniwersalne i przyjemne zapachy oraz rodzinny format butelek pozwolą delikatnie, a zarazem skutecznie wyczyścić wszystkie powierzchnie. To produkty, które pokocha cała rodzina! Czytaj dalej

Czytaj inne

Partner serwisu

Partner serwisu
Partner
serwisu

Współpracujemy z

  •  http://swiat-przemyslu-farmaceutycznego.pl/
  •  http://swiat-przemyslu-kosmetycznego.pl/
  •  http://www.kosmetyczni.pl/
  •  https://wsiiz.pl/
  •  http://www.kosmetyki-detergenty.pl/